min bil tar din på bana

Masterworks
6 oktober 2008 ·

camaro67 skrev:

FLindgren skrev:
om man vänder på det... varför är dessa v8or så fräcka och ju fler liter desto bättre och att alla v8or drar min femma osv... v8or kan inte svänga, och japsare kan inte köra rakt fram...

Nehe.. Vad sitter de för maskin i Corvetterna? Jag trodde att de satt v8 men eftersom att de går fruktansvärt bra att svänga med dom så måste de ju sitta något annat roll

Tackar, så slapp jag säga det, måste kolla om det e en 8a därfram!  hehehe...  lol

nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

JAPS bilar kör man bara i TOKYO med? en corvette c6 kunde va nått för banan eller CLS M3
men det är för så stressigt med allt folk osv  . fick man åka ensam eller med en vän så skulle det vara kul
och inte ha nån publik USH smile

evilaudio
6 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:

camaro67 skrev:

FLindgren skrev:
om man vänder på det... varför är dessa v8or så fräcka och ju fler liter desto bättre och att alla v8or drar min femma osv... v8or kan inte svänga, och japsare kan inte köra rakt fram...

Nehe.. Vad sitter de för maskin i Corvetterna? Jag trodde att de satt v8 men eftersom att de går fruktansvärt bra att svänga med dom så måste de ju sitta något annat roll

Tackar, så slapp jag säga det, måste kolla om det e en 8a därfram!  hehehe...  lol

men gamla corvetter e de då fan ingen väghållning i...  de e ju som att åka en gammal volvo utan stötdämpare.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TRYIT Teddan
6 oktober 2008 · 2 495 Inlägg

men vilken meningslös tråd.

klart det handlar om att vara snabbast på bana, orka ligga 250+ på motorvägen, det kan vilken idiot som hellst.

har man en gång brjat köra bana så är man fast

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Powerman Japan Quality
6 oktober 2008 · 670 Inlägg

Japsbilar duger utmärkt att köra bana med smile

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Masterworks
6 oktober 2008 ·

evilaudio skrev:

Masterworks skrev:

camaro67 skrev:

Nehe.. Vad sitter de för maskin i Corvetterna? Jag trodde att de satt v8 men eftersom att de går fruktansvärt bra att svänga med dom så måste de ju sitta något annat roll

Tackar, så slapp jag säga det, måste kolla om det e en 8a därfram!  hehehe...  lol

men gamla corvetter e de då fan ingen väghållning i...  de e ju som att åka en gammal volvo utan stötdämpare.

Va elak du e, min e väll inte SÅ gammal? hehehe...

evilaudio
6 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

r-ted skrev:
men vilken meningslös tråd.

klart det handlar om att vara snabbast på bana, orka ligga 250+ på motorvägen, det kan vilken idiot som hellst.

har man en gång brjat köra bana så är man fast

elle så kör man "bana" i trafiken... de e sååå mycke roligare..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
6 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:

Masterworks skrev:

Tackar, så slapp jag säga det, måste kolla om det e en 8a därfram!  hehehe...  lol

men gamla corvetter e de då fan ingen väghållning i...  de e ju som att åka en gammal volvo utan stötdämpare.

Va elak du e, min e väll inte SÅ gammal? hehehe...

de har ja inte sagt heller.. men ja skulle inte vilka köra bana me en gammal stingray..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lardi SQ
6 oktober 2008 · 1 343 Inlägg

har samma tid på mantorp banan som viper srt10....    ?  givetvis med focusen.. big_smile

Ljudnörd!
Rushman Evolution Garage
6 oktober 2008 · 1 299 Inlägg

Finns många som kör bana och konbanor med sina bilar, om dom säger att dom vill ha en bil som är bra på bana, så är det väl för att dom vill ha det?
Är det en väldigt väldigt liten bana så är ju inte din Mustang det allra bästa precis. Vet dock att det finns många som skyddar sina effektsvagare bilar genom att säga "bättre vägegenskaper" blablabla men som det tidigare nämnts, det beror på föraren.

I ditt fall kan du nog ta det som ren avundsjuka, säg bara "Kom hit dåwink"

Sky´s the limit...
torpis Forummoderator
6 oktober 2008 · 10 576 Inlägg

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

För att det är psykologisk härdsmälta att få däng av en skramlig S40 med uppskruvat turbotryck?!

I synnerhet om man är arrangör till "flygfältsevent"...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
KHRacing
6 oktober 2008 ·

torpis skrev:
För att det är psykologisk härdsmälta att få däng av en skramlig S40 med uppskruvat turbotryck?!

I synnerhet om man är arrangör till "flygfältsevent"...

hahahahahahahahaha lol

KHRacing
6 oktober 2008 ·

Jag har en vass, snabb & banbyggt personbil.

jag kan köra den & vet att jag är snabb, räcker inte det som argumnet till bansnacket ?


Med de rätta bromsarna (orginal duger ej till effekten)
så går den fort - den är byggt för det - men skall gå bra på gatan med -
men som sagt...  den är byggt för bana.

terazzi
6 oktober 2008 ·

torpis skrev:

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

För att det är psykologisk härdsmälta att få däng av en skramlig S40 med uppskruvat turbotryck?!

I synnerhet om man är arrangör till "flygfältsevent"...

hahahaha big_smile

kolvas
6 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

torpis skrev:

nosushi skrev:
varför snackar folk om BANA hela tiden? bilar och bana? när ingen kör på bana
alla kör på vägen

För att det är psykologisk härdsmälta att få däng av en skramlig S40 med uppskruvat turbotryck?!

I synnerhet om man är arrangör till "flygfältsevent"...

precis, en polare till mig knäckte en med Porsche 911 Turbo på en "Superstage" för ett tag sedan, det sklijde 3 tiondelar till min polares fördel å han kör en 240 med ca 210hk


jag brukar bjuda dom som tjabbar om bana att dom är välkomna ut på en riktig grusväg....  tongue

Senast redigerat av kolvas (6 oktober 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
6 oktober 2008 · 162 Inlägg

Det bästa man har hört är:

-"Jag vill ha en Racerbil på gatan"

Tro mig det vill man inte, den är totalt värdelös om man ens kan köra den.
Stenhård koppling,tungtrampad broms,med alldeles för kort spel i pedalen,kräver höga varv för att ens ha vrid att köra över korsningarna.
Men visst det är ju en racerbil...!

Nej, man skall ha en bil med effektivt register och ha kul med den.

Lycka till mina vänner.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Skyracer Skyracer
6 oktober 2008 · 917 Inlägg

Allt är ju kul. Och det är också kul att ha en bil som är hyffsad på mycket istället för bäst på en sak och värdelös på allt annat.
En bil med hyffsat bra chassi, bromsar, register (kraft) kan användas till mycket. Huvudsaken är ju att man själv tycker det är kul. Oavsett om det är Mantorp, slingrande landsväg, rödljus eller motorväg. smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
torpis Forummoderator
6 oktober 2008 · 10 576 Inlägg

Skyracer skrev:
Allt är ju kul. Och det är också kul att ha en bil som är hyffsad på mycket istället för bäst på en sak och värdelös på allt annat.
En bil med hyffsat bra chassi, bromsar, register (kraft) kan användas till mycket. Huvudsaken är ju att man själv tycker det är kul. Oavsett om det är Mantorp, slingrande landsväg, rödljus eller motorväg. smile

Mvh
Håkan

Väldigt få som har den insikten... 

loggar man in på en annnan bilsida så står alla med hakan vid knäna "va... en svart bil utan motivlack, ä ru knäpp"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
LoFET Almännt tokig
6 oktober 2008 · 481 Inlägg

Som R-ted skrev är bankörning beroende fram kallande......

Körde bana för första gången 4 månader efter körkortet skaffades........ har nu kört mer än 300 varv på bla : kinnekulle rudskogen och mantorp park efter drygt 2 år big_smile och åkt lika många till med vänner.

Sen att folk påstår sig klara av saker de inte gör och skryter är väl inget nytt ?

Inline sixes ist sie scheisse.......
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

blir man ifrån körd skyller man på turbo haveri;) att förlora är alltid en dålig ursäkt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang