min bil tar din på bana

Kesler
6 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

alex_side skrev:

blacken skrev:

alex_side skrev:
min rostiga opel rensar banan;) elr iaf grusen utanför banan

Du menar väl att gruset rensar rosten på bilen, när den är utanför banan.. big_smile

precis gruset tar bort rosten samtidegt som det flyger upp genom rosthålet i bagaget och sen tar jag med det hem... så båda är rätt^^

HAHHA lol

FLindgren
6 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

torpis skrev:

Skyracer skrev:
Allt är ju kul. Och det är också kul att ha en bil som är hyffsad på mycket istället för bäst på en sak och värdelös på allt annat.
En bil med hyffsat bra chassi, bromsar, register (kraft) kan användas till mycket. Huvudsaken är ju att man själv tycker det är kul. Oavsett om det är Mantorp, slingrande landsväg, rödljus eller motorväg. smile

Mvh
Håkan

Väldigt få som har den insikten... 

loggar man in på en annnan bilsida så står alla med hakan vid knäna "va... en svart bil utan motivlack, ä ru knäpp"

Ja det är väl självklart att en svart bil ska ha motivlack?wink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
henkebenke
6 oktober 2008 · 1 703 Inlägg

Banträffar och konbanekörningar är löjligt kul och beroendeframkallande. Så enkelt är det.
Men många nöjer sig med att stå vid sibylla samt tokvarva förbi busshållsplatser, alla äro vi olika big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
7 oktober 2008 · 162 Inlägg

AudiTQ-90 skrev:
ta en sån japansk bil och kör mot en jämlik "jänkie"bil i prestande du ska se att amerikanarn plocka japsen tongue

Det tror jag dock inte..!

Är det ingen i denna tråden som vet att race vinner man i svängarna!
Amerikanare är ju inte vidare vassa i kurvorna,visst det finns absolut undantag..!

Skall vi sätta en Chrysler Crossfire mot en Toyota Celica (är väl ganska prestandalika) Vem vinner?

Ha det gott mina vänner..!

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Sokrates Eliminator
7 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Alldeles för många tangentbords förare,,,,

Beror helt på vem som kör snarare än vilken bil som är på banan.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
TRYIT Teddan
7 oktober 2008 · 2 495 Inlägg

Sokrates skrev:
Alldeles för många tangentbords förare,,,,

Beror helt på vem som kör snarare än vilken bil som är på banan.

/Tommy.

sen beror det ju på hur banan är , är säker på att en lupo med bra väghållning och bra chafför spöar skiten ur en gallardo på tex kinnekulle.....

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Mortalis VW-nörd?
7 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Svarar trådens första inlägg då...

Känns som de e barn i vuxen kropp. "Min pappa har bättre bil än din, min mamma har bättre jobb än din, mina skor springar snabbare än dina"
Fatta? tongue Fan pinsamt å hålla på å springa runt o säga att min bil e snabbare på bana o 402m osv. Skulle skrattat om de hållit på så med mig.
Men kör på bana då om de vill jämföra liksom, istället för å bara snacka.

Petersen
7 oktober 2008 · 76 Inlägg

håller me dig,jäkla lekstuga:P

Mortalis skrev:
Svarar trådens första inlägg då...

Känns som de e barn i vuxen kropp. "Min pappa har bättre bil än din, min mamma har bättre jobb än din, mina skor springar snabbare än dina"
Fatta? tongue Fan pinsamt å hålla på å springa runt o säga att min bil e snabbare på bana o 402m osv. Skulle skrattat om de hållit på så med mig.
Men kör på bana då om de vill jämföra liksom, istället för å bara snacka.

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
decib3L Körv
8 oktober 2008 · 3 535 Inlägg

MickeMys skrev:

AudiTQ-90 skrev:
ta en sån japansk bil och kör mot en jämlik "jänkie"bil i prestande du ska se att amerikanarn plocka japsen tongue

Det tror jag dock inte..!

Är det ingen i denna tråden som vet att race vinner man i svängarna!
Amerikanare är ju inte vidare vassa i kurvorna,visst det finns absolut undantag..!

Skall vi sätta en Chrysler Crossfire mot en Toyota Celica (är väl ganska prestandalika) Vem vinner?

Ha det gott mina vänner..!

Mvh.Micke

Glöm dock inte att en Crossfire i stort sett är en merca..

Truckdriving Man
Sharky
8 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Jag är för dålig förare för att ens försöka. Så enkelt är det. Men är det inte så för dom flesta om man skall vara ärlig.
Jag är sedan många år workoutinstruktörskollega med en tjej (ehhh...kvinna) som kör super-cart på EM nivå och hon skulle sannolikt spöa i princip vem som helst av dom som står och tjötar om hur vassa dom är.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
ironhead volvoraggare
8 oktober 2008 · 4 776 Inlägg

bana bil bil bana bil-bana

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
kolvas
8 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

Sharky skrev:
Jag är för dålig förare för att ens försöka. Så enkelt är det. Men är det inte så för dom flesta om man skall vara ärlig.
Jag är sedan många år workoutinstruktörskollega med en tjej (ehhh...kvinna) som kör super-cart på EM nivå och hon skulle sannolikt spöa i princip vem som helst av dom som står och tjötar om hur vassa dom är.

/Göran

precis, har ni inte sett avsnittet i TopGear där Jeremy Clarkson ska köra runt Nurburgring med nån hyfsad bil men Sabine Schmitt slog honom i en skåpbil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
twin_cam Smålänning
8 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

Sharky skrev:
Jag är för dålig förare för att ens försöka. Så enkelt är det. Men är det inte så för dom flesta om man skall vara ärlig.
Jag är sedan många år workoutinstruktörskollega med en tjej (ehhh...kvinna) som kör super-cart på EM nivå och hon skulle sannolikt spöa i princip vem som helst av dom som står och tjötar om hur vassa dom är.

/Göran

Förmodligen skulle hom piska vem som helst här om hon körde en Volvo 740@ 40k mil...

Även om "den andra" har en Porsche eller liknande...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
8 oktober 2008 · 162 Inlägg

decib3L skrev:

MickeMys skrev:

AudiTQ-90 skrev:
ta en sån japansk bil och kör mot en jämlik "jänkie"bil i prestande du ska se att amerikanarn plocka japsen tongue

Det tror jag dock inte..!

Är det ingen i denna tråden som vet att race vinner man i svängarna!
Amerikanare är ju inte vidare vassa i kurvorna,visst det finns absolut undantag..!

Skall vi sätta en Chrysler Crossfire mot en Toyota Celica (är väl ganska prestandalika) Vem vinner?

Ha det gott mina vänner..!

Mvh.Micke

Glöm dock inte att en Crossfire i stort sett är en merca..

Det har du f-rbannat rätt i en SLK 200,men de är ju också lite slappa i chassit ;-)

Ha det gott kompis..!

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Alecci
8 oktober 2008 · 2 014 Inlägg

nosushi skrev:
...min bil är snabbare än din...

Jag vågar nog påstå att på bana knäcker min bil majoriteten av andra bilar här inne på GOrg... Men vad fan spelar bilens prestanda för roll om jag som förare inte håller måttet?

Lönlöst at diskutera sånt... Bättre i så fall att diskutera vem den bättre föraren är, och sen bjuda upp till bevis ifall ni är oense.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
henkebenke
9 oktober 2008 · 1 703 Inlägg

Alecci skrev:

nosushi skrev:
...min bil är snabbare än din...

Jag vågar nog påstå att på bana knäcker min bil majoriteten av andra bilar här inne på GOrg...

*host* Tja, den knäckte ju iaf till ett staket på kinnekulle wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
_Wallis_
9 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

henkebenke skrev:

Alecci skrev:

nosushi skrev:
...min bil är snabbare än din...

Jag vågar nog påstå att på bana knäcker min bil majoriteten av andra bilar här inne på GOrg...

*host* Tja, den knäckte ju iaf till ett staket på kinnekulle wink

http://i2.photobucket.com/albums/y48/lordofbeer/lol.jpg

Kan du andas kan du dö.
discokapten Kapten på disco!
9 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

Vad jag däremot har respekt för är folk som är duktiga på att köra.

Jag har en polare som aldrig har några pengar, aldrig några feta bilar MEN jag har aldrig sett att han har fått stryk på kurvig väg, av något eller någon. Vem som helst kan låna pengar och köpa banpreppade bilar, känns som om det är rätt få som verkligen kan köra dom.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Darkie dARKiE
9 oktober 2008 · 5 031 Inlägg

beror helt på föraren

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
_Wallis_
9 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

discokapten skrev:
Vad jag däremot har respekt för är folk som är duktiga på att köra.

Jag har en polare som aldrig har några pengar, aldrig några feta bilar MEN jag har aldrig sett att han har fått stryk på kurvig väg, av något eller någon. Vem som helst kan låna pengar och köpa banpreppade bilar, känns som om det är rätt få som verkligen kan köra dom.

Så sannt!

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang