5740
Sök

Högt vevhustryck v70

3 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Hej! Har haft in bilen på Bilia pga att motorlampan tändes. De har bytt båda lambdasonderna och gjort rent vevhusvenilationen och det hjälpte inte, det är fortfarande för högt vevhustryck. De sa att det var cylinder läckage ( kolvringar). Bilen har bara gått 22,000 motorn och 97års modell glt går bra inga missljud eller ojämn gång. Har pratat med annan verkstad och dom tyckte att Bilia hade gjort jobbet halvdant för man ska ta ner oljetråget och göra rent silarna. vad tror ni?
Bilia rek byta motor, de kunde inte säga vilken cylinder det var läckage på.
tacksam för svar.

471 Inlägg
7 oktober 2008
jag föreslår att du testar ta lös tråget å rengöra silarna å fungerar inte de så kan du ju alltid plocka ner den å byta kolvringar å då kan du ju passa på å byta annat men har du kollat så att de inte är nått relä som har damp så lampan lyser eller går den dåligt åsådär eller hur som ja går den ?

Skiiit du nedde ! ;)

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2008
240boy skrev:
jag föreslår att du testar ta lös tråget å rengöra silarna å fungerar inte de

silar?!

att bilia iinte klarar ett kompprov och rekomenderar dig motorbyte framför att byta en kolvring pekar bara på deras inkompetens.  ta bilen till någon annan verkstad!

kostnad motorbyte, 10 timmar + "ny" motor genom bilia  10*1600kr + 25000kr

kostnad byta kolvring 10 timmar + material för 2000kr

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 710 Inlägg
8 oktober 2008
Sugsilen i tråget (om det nu är den de menar) har knappast något med högt vevhustryck att göra......

Säger felkoden (som tänder lampan) högt vevhustryck?

MVH Jonas
..............

Sök