Bilder: Två gamla 740'isar

diamond_ Diamond
13 oktober 2008 · 540 Inlägg

kanske dom kör på mycket jobbiga vägar??  så det inte blir speciellt körbart med sänkta bilar..

I'm Rick James Bitch!
AffeBoyen
13 oktober 2008 · 208 Inlägg

snygga bilder.. måste säga att röda var finare än den svarta.. gillar inte alls -90ans front på 740i sad

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Felax
13 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Ja tycker dom ser fräckare ut när dom inte är sänkta=) bilderna va skitfräcka=)

Men are not born - Men are made
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
13 oktober 2008 · 447 Inlägg

Som jag sa, man kan sänka så ytterst lite så det blir en bättre helhetsbild. om dom hade vart 30cm för höga då? hade det också varit snyggt? skulle inte tro det.  Visst, köregenskaperna kan förändras, men jag snackar en ytterst liten sänkning.  tongue

Ont om hästkrafter är det gott om.
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
13 oktober 2008 · 258 Inlägg

Fyfan en gammal osänkt 740 är nog det absolut värsta som finns,lite nostalgi med juventus fälgarna. Jag hade själv såna,i slutet på 90 talet...

Beeenny
13 oktober 2008 · 982 Inlägg

hoppas de är vinter bilar endast

MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

saab_viggen12 skrev:
kan säga att de går inte sänka dom så mkt när man har mim juventus fälgar på.. dom e rätt breda dom fälgarna.. en poalre kunde inte sänka sin för då tog dom i skärm kanterna så fort han svängde de minsta lilla..
Snygga bilder o bilar big_smilebig_smilebig_smile

Sänka dem kan man göra utan större problem, blir en sänkning på min svarta i vinter.... Tack för kommentaren.

volvo_Tobias skrev:
Ska dom vara så höga så är det bättre med plåtfälgar och navkapslar,passar bättre in om det ska vara originalstuk. Men fina bilar.

Nja plåtfälg vet jag inte om jag kan hålla med om... Tur att smaken är som baken....

Sqweebz skrev:
Sänka kan man göra på olika stadier.. Sj skulle jag vilja ha sett en LITEN sänkning. 30mm eller liknande. MAX! det gör dom lite skönare att se på samt att dom fortfarande ser original ut. smile

Lugn djävla Volvoraggare.... Min ska sänkas i vinter....

diamond_ skrev:
kanske dom kör på mycket jobbiga vägar??  så det inte blir speciellt körbart med sänkta bilar..

Jobbiga vägar är det inte här så, men vi har valt och haft dem orginalhöga....

AffeBoyen skrev:
snygga bilder.. måste säga att röda var finare än den svarta.. gillar inte alls -90ans front på 740i sad

Ja den röda är finare.... Än så länge iaf, min ska göras iordning i vinter...

Felax skrev:
Ja tycker dom ser fräckare ut när dom inte är sänkta=) bilderna va skitfräcka=)

Tack och tack igen....

babyblue242 skrev:
Fyfan en gammal osänkt 740 är nog det absolut värsta som finns,lite nostalgi med juventus fälgarna. Jag hade själv såna,i slutet på 90 talet...

Men dem är ju nyare än din 240 fastän den går bättre wink

Beeenny skrev:
hoppas de är vinter bilar endast

Å nej inte bara vinterbilar, måste sköta om dem året runt.... men dem används på vintern med....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
JimBo__
13 oktober 2008 · 1 804 Inlägg

duger väl, men en sänking vore ju inte fel wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
13 oktober 2008 · 447 Inlägg

AHA!!! Där kom det fram Legojävel! Som jag trodde! Du kunde inte hålla dig.. Men som jag säger, en LITEN sänkning..

Och Diamond, tror då inte att dom kör på så mycket jobbiga vägar med tanke på att ja känner Lego.. sen snackar vi fortfarande INTE om raggar sänkning.. kan inte folk läsa nu för tiden? haha.. skoja bara..

Ont om hästkrafter är det gott om.
Kanelbullen
13 oktober 2008 · 1 722 Inlägg

den svarta såg ut som en 850 tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

Sqweebz skrev:
AHA!!! Där kom det fram Legojävel! Som jag trodde! Du kunde inte hålla dig.. Men som jag säger, en LITEN sänkning..

Och Diamond, tror då inte att dom kör på så mycket jobbiga vägar med tanke på att ja känner Lego.. sen snackar vi fortfarande INTE om raggar sänkning.. kan inte folk läsa nu för tiden? haha.. skoja bara..

Nä jag kunde inte låta bli, hur går det med gamla pärlan då? Kanske skulle ta en fotodag tillsammans?
Det är så kul att retas med dej Janne.... =P
Hörru har du aldrig åkt mellan sugstund å stan? Den vägen e KASS!!!! wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

så 80 tal;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

Kanelbullen skrev:
den svarta såg ut som en 850 tongue

Ska jag grina eller skratta?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
13 oktober 2008 · 447 Inlägg

-Lego- skrev:

Sqweebz skrev:
AHA!!! Där kom det fram Legojävel! Som jag trodde! Du kunde inte hålla dig.. Men som jag säger, en LITEN sänkning..

Och Diamond, tror då inte att dom kör på så mycket jobbiga vägar med tanke på att ja känner Lego.. sen snackar vi fortfarande INTE om raggar sänkning.. kan inte folk läsa nu för tiden? haha.. skoja bara..

Nä jag kunde inte låta bli, hur går det med gamla pärlan då? Kanske skulle ta en fotodag tillsammans?
Det är så kul att retas med dej Janne.... =P
Hörru har du aldrig åkt mellan sugstund å stan? Den vägen e KASS!!!! wink

Vägen Kungsgården - Söderala = kass
Sugstund - stan = den-är-inte-bra-men-du-kan-åka-där-med-sänkt-bil-kass hahaha

Det händer lite iaf. Bytt soppafiltret under bilen (bensinen var svart som spillolja i den. yikes) Ska byt aden fram i också så kanske den går som den ska. Måste vaxa den igen riktigt dock, all vax har sjunkit in i det rosa så den börjar se flammig ut igen. sad

Ont om hästkrafter är det gott om.
-Kotten- www.drcljusdal.se
13 oktober 2008 · 679 Inlägg

rykten gör gällande att man blir skjuten om man inte äger en Volvo i söderhamn ;D fina bilder dock.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

-Kotten- skrev:
rykten gör gällande att man blir skjuten om man inte äger en Volvo i söderhamn ;D fina bilder dock.

Lika sjukt som MIKKOs kommentar om gummans bil som har varit utan nrplåt länge.... Han skrev: Men liiiinda, måste man inte ha regskylt när man är Ljusnebo? big_smile HAHAHA
Ja det är ju Linda som är mästerfotografen...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
bmx
13 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

Sqweebz skrev:

-Lego- skrev:

Sqweebz skrev:
AHA!!! Där kom det fram Legojävel! Som jag trodde! Du kunde inte hålla dig.. Men som jag säger, en LITEN sänkning..

Och Diamond, tror då inte att dom kör på så mycket jobbiga vägar med tanke på att ja känner Lego.. sen snackar vi fortfarande INTE om raggar sänkning.. kan inte folk läsa nu för tiden? haha.. skoja bara..

Nä jag kunde inte låta bli, hur går det med gamla pärlan då? Kanske skulle ta en fotodag tillsammans?
Det är så kul att retas med dej Janne.... =P
Hörru har du aldrig åkt mellan sugstund å stan? Den vägen e KASS!!!! wink

Vägen Kungsgården - Söderala = kass
Sugstund - stan = den-är-inte-bra-men-du-kan-åka-där-med-sänkt-bil-kass hahaha

Det händer lite iaf. Bytt soppafiltret under bilen (bensinen var svart som spillolja i den. yikes) Ska byt aden fram i också så kanske den går som den ska. Måste vaxa den igen riktigt dock, all vax har sjunkit in i det rosa så den börjar se flammig ut igen. sad

eller åk till vallvik,där har ni dålig väg tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

bmx skrev:

Sqweebz skrev:

-Lego- skrev:

Nä jag kunde inte låta bli, hur går det med gamla pärlan då? Kanske skulle ta en fotodag tillsammans?
Det är så kul att retas med dej Janne.... =P
Hörru har du aldrig åkt mellan sugstund å stan? Den vägen e KASS!!!! wink

Vägen Kungsgården - Söderala = kass
Sugstund - stan = den-är-inte-bra-men-du-kan-åka-där-med-sänkt-bil-kass hahaha

Det händer lite iaf. Bytt soppafiltret under bilen (bensinen var svart som spillolja i den. yikes) Ska byt aden fram i också så kanske den går som den ska. Måste vaxa den igen riktigt dock, all vax har sjunkit in i det rosa så den börjar se flammig ut igen. sad

eller åk till vallvik,där har ni dålig väg tongue

Ja eller så kör du din kånstapel på Lithners så får du känna på dålig väg sen så kan jag hämta dej där wink Men då kan du ju passa på å ta en fotosession på den innan du lämnar den winkwink *retas som fan* HAHAHAHAHA

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Shallie
13 oktober 2008 · 730 Inlägg

Riktigt fina 7-leifs.. wink fina bilder dessutom wink tycker det e coolt att ni har dem osänkta wink

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
MrLego Volvonörd
13 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

Shallie skrev:
Riktigt fina 7-leifs.. wink fina bilder dessutom wink tycker det e coolt att ni har dem osänkta wink

Tackar för dem värmande orden....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang