saab 9000 2,3t -92a motorfel?

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

Tjenna köpte nyss en saab 9000 som kopplingen var helt skrot på, så nu när jag bytte den så märkte jag att gummi bälgen mellan turbon och luftmasse mätaren var spruken så jag köpte en ny och bytte för innan gick inte bilen som den skulle fick inte upp något laddtryck, så jag antog att den fick för mycket luft och lite bensin eftersom den drog tjuvluft innan luftmassemätaren. men nu när jag bytt denna så kvarstår problemet att när jag startar den så dör den direkt och gasar jag lite så lyckas jag hålla den i gång men släpper jag lr gasar för mycket så dör bilen vette fan va det kan vara för fel. vore tacksam för svar. mvh BJörn

Garfield
15 oktober 2008 · 1 019 Inlägg

Är det antispinn (TCS) på den? Några varningslampor som lyser?

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

nej tror inte det e det inga varningslampor som lyser i alla fall.. det går att hålla motorn i gång om man håller på å leker lite med gasen försiktigt men släpper man så dör den direkt lr om jag varvar för mycket. för när jag körde bilen hem från kopplings bytet så var bilen helt orkeslös och den ska vara steg 3 trimmad så det ligger närmare 300hk i den men min gammla bmw 520i var snabbare tyckte jag. om det skulle vara antispinn på den va kan felet vara då?

mvh björn

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

det e en saab 9000 2,3t cse 92a så ni vet

Gizmojohan
15 oktober 2008 · 3 295 Inlägg

har du öppen dumpventil? om du har det så sätt tillbaka orginalet..

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

nej har orginal..

dahboy
15 oktober 2008 · 1 002 Inlägg

stänger dumpen ordentligt.? kolla om vakumslangen från den är hel.

...
Garfield
15 oktober 2008 · 1 019 Inlägg

Öppna huven och kolla på spjällhuset. Ser det ut såhär så har den TCS. Ser den ut såhär så har den inte TCS.

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

får kolla när jag kommer hem e på jobbet nu.. men va kan det vara för fel om jag har antispinn då?

Provern
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

men jag tycker den utan tcs ser mest bekant ut.. så jag tror det är utan.. har en extra orginal dump liggandes kanske ska pröva att byta den.

jonTe
16 oktober 2008 · 5 710 Inlägg

Provern skrev:
får kolla när jag kommer hem e på jobbet nu.. men va kan det vara för fel om jag har antispinn då?

Att den gått i nödläge och då tappar den tomgången mm.
Återkom när du VET.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
rottweiler_saga
16 oktober 2008 · 17 Inlägg

Jag kan nog sätta 100 spänn på luftmassemätaren.

Provern
16 oktober 2008 · 12 Inlägg

provade nyss och byta dump men det blev ingen skillnad..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang