1798
Sök

PaintWorX

rakäre
1 275 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Mr_Flax skrev:
hur gick det med den där auktionen på bid2aid ang loaded? blev det inget med det? såg brudarna på eran hemsida..

Nothing happened to the girls ........................... we did`nt sell them in the end ! lol

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 december 2008
PaintWorX skrev:
Mr_Flax skrev:
hur gick det med den där auktionen på bid2aid ang loaded? blev det inget med det? såg brudarna på eran hemsida..

Nothing happened to the girls ........................... we did`nt sell them in the end ! lol

Ni behöll dem själva va?

Nä men de blir riktigt fint detta. Jobbigt att man missar teasers bara för att man inte har nå eget bredband längre sad
Grymt bra filmer där ni berättar hur du/ni arbetar. Kanske mer filmer om hur man ställer in en spruta rätt?
INte nå värre på å lacka å har inga proffsgrejer men ibland blir de fint iaf big_smile

Men se till att Smen ger granen lite gödningsmedel så den växer å blir stor. En liten wisky kombinerat med anabola innan läggdag. De ä sånt gödningsmedel som gör att de växer snabbt...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

rakäre
1 275 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
[video]http://www.garaget.org/video/telxax7ciu80[/video]

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

rakäre
1 275 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Stay in tune tonight for some really Fuc*ed up Sh*t !

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

75 Inlägg
17 december 2008
Riktigt intressant att du lägger upp filmer, så att andra också kan lära sig mer.

185 Inlägg
17 december 2008
Säger som ottar, riktigt intressant, kunde inget om lackering och liknande innan, riktigt roligt att man får lära sig det också:)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 december 2008
Paul, ett tips är väl att visa hur de olika sprutbilderna ser ut på ett maskeringspapper \ papper, typ rundstråle (Borde man förstå hur den ser ut roll ) men tänkte på att det är lättare att se hur den ställer in sig när man skruvar om man målat upp sprutbilden efter inställnin på ett papper smile för man ser ju inte hur en bra sprutbild ska se ut när du håller upp händerna så där.. smile men bra förklarat övrigt smile

Men tycker ni gör ett exttremt bra arbete! kommer bli så jäklans roligt att se detta på elimia om nu jag kikar förbi smile

Men kom ihåg masken Paul! Du måste vara en bra förebild för alla som vill börja lacka wink

\\ Kim

rakäre
1 275 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Paul, ett tips är väl att visa hur de olika sprutbilderna ser ut på ett maskeringspapper \ papper, typ rundstråle (Borde man förstå hur den ser ut roll ) men tänkte på att det är lättare att se hur den ställer in sig när man skruvar om man målat upp sprutbilden efter inställnin på ett papper smile för man ser ju inte hur en bra sprutbild ska se ut när du håller upp händerna så där.. smile men bra förklarat övrigt smile

Men tycker ni gör ett exttremt bra arbete! kommer bli så jäklans roligt att se detta på elimia om nu jag kikar förbi smile

Men kom ihåg masken Paul! Du måste vara en bra förebild för alla som vill börja lacka wink

\\ Kim

1: is it not better that everyone does what i do instead ?

2: i had a filter for breakfast big_smile

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 december 2008
oooh den racköre är i gång med filmerna igen big_smile
mycket lärorik film. fint jobb ni gör.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 december 2008
PaintWorX skrev:
kimpan_90 skrev:

\\ Kim

1: is it not better that everyone does what i do instead ?

2: i had a filter for breakfast big_smile

Okej, aja nu vet ju iallefall folket vilken skruv som är till vilken inställning.. så de får mixtra och hitta "Sin inställning"

Haha, Okej wink

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 december 2008
Tackar. Så man kör på känsla som de känns bäst för en själv alltså. Utan inte gå på exakta grejer osv. DU ha väl lite lättare för de där mä känn men ska fanimej testa lacka en av huvarna ja har.
Sen har du väl flera sprutor. Vi som inte har råd. vilka munstycken kör du på? När ja va på praktik så fick ja inte lära mig så mycket tyvärr... Bara slipa å grunda.

Men ja älskar ert arbete. Dock va de väl onödigt å spruta de vita på smen lol

Keep up the good work so we can see a lot of movies big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 december 2008
Boostrider skrev:
Dock va de väl onödigt å spruta de vita på smen lol

Hmmm..... cool  lol  wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 210 Inlägg
17 december 2008
love it! tongue

174 Inlägg
17 december 2008
kimpan_90 skrev:

\\ Kim

Är det inte vattenbaserad färg han kör med? behöver ingen mask då:) eller jag kanske har fel.?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 december 2008
olander_91 skrev:
kimpan_90 skrev:

\\ Kim

Är det inte vattenbaserad färg han kör med? behöver ingen mask då:) eller jag kanske har fel.?

Det är vattenbaserad färg han kör med, för standox har inga lösningsmedel kvar (Om han inte har kvar tex dupont eller någon annat lösningsmedel baserat märke..)

Jo du behöver anväda mask.. Lackerar själv varje dag..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 december 2008
te_wik skrev:
Boostrider skrev:
Dock va de väl onödigt å spruta de vita på smen lol

Hmmm..... cool  lol  wink

Mvh Tommy

Hahahahaha lol

Allting ser så enkelt ut när Paul gör det men skulle man ge sig på det själv skulle det bara bli kattskit av det tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

MINI-fil
158 Inlägg
17 december 2008
kimpan_90 skrev:
olander_91 skrev:
kimpan_90 skrev:

\\ Kim

Det är vattenbaserad färg han kör med, för standox har inga lösningsmedel kvar (Om han inte har kvar tex dupont eller någon annat lösningsmedel baserat märke..)

Det beror på om man lever för att lacka eller lackar för att leva! smile

Men jag håller med dig. Som novis så känns det som om det inte skadar med mask i alla fall.
Bättre ta det säkra före det osäkra.

MVH "Skyddsombudet"

174 Inlägg
17 december 2008
ace666 skrev:
kimpan_90 skrev:
olander_91 skrev:

Det beror på om man lever för att lacka eller lackar för att leva! smile

Men jag håller med dig. Som novis så känns det som om det inte skadar med mask i alla fall.
Bättre ta det säkra före det osäkra.

MVH "Skyddsombudet"

När jag hör vattenbaserad så tänker jag på färgen vi anväder när vi målar (går 2a året på målarlinjen)
Fast det dammar ju inget då, kanske är det de beror på?
Eller är det stor skillnad på vattenbaserad färg och lack?

Lackerare/Plastreperatör
55 Inlägg
17 december 2008
kimpan_90 skrev:
olander_91 skrev:
kimpan_90 skrev:

\\ Kim

standox har lösningsbaserat kvar även alla andra märken som glasurit ppg med mera.
men sen har alla lackföretag miljökrav så dom skulle aldrig få använda enbart lösningsmedel
idag. men det går ialf fortfanade att köpa ialf dupont ppg å glasurit kan inte svära på herberts dock.
tex vart i usa å kollat lite å där är det inte så jättemånga som använder vattenbaserat faktiskt men dom som gör det är väldigt stolta smile
just den vattenbaserade färgen är väl inte så jätte farlig men dammet andas man fortfarande in
sen så är inte klarlacken vattenbaserad så varför inte köra med mask hela tiden men alla som jobbar
med det målar istortsätt alltid utan mask nångång.
skulle tänka mig att paul använder mask då dom inte filmar å förklarar vad dom håller på med
Senast redigerat av glidarn83 (17 december 2008)

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
17 december 2008
men tänk då på att när ni avänder färgen så kladdar ni mä en pensel lr roller.
när paul använder färgen så kommer den ut som ett litet dammåln från pickadollen.

de blir lite mer skadligt om man andas in den även om den e vattenbaserad.

paul och smen.............................. you guys rock!!!!!!!!!!!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Sök