Får tacka för alla svar hittills!

Vr6 är en som sagt, en väldigt intressant Golf. Hade jag bara haft råd att köra med en Vr6 direkt så hade valet direkt hamnat där. Men nu är det lite prioriteringar innan jag ska välja bil.

Jag kommer att ha bilen som projekt i skolan, d.v.s att då lägger jag ner 100 timmar skoltid på Golfen. Givetvis kommer jag dra över lite, men ändå. Tänkte att jag kanske kunde lära mig att arbeta i glasfiber eller dylikt? Just nu är det bara idéer, och ska kolla först om jag kan genomföra dessa.
Men nåt som vore intressant och roligt vore att göra en ny, egen instrumentpanel gjord i glasfiber och valfri färg? Tycker just det är lite tråkigt i Golfarna. Eller att jag bygger en ordentlig baslåda, eller bygger om framdörrarna (invändigt). Helst ska ju Golfen vara 3d så ni vet

Tycker GTI, TDI (inte TD) och GL är intressant. Kommer inte ihåg om det var GL eller CL'en som hade snyggast kaross? Men kom gärna med förslag, är öppen! Bilen köper jag tidigast om 6 månader så jag planerar för fullt med min bror (mekaniker på Björstigs).
Förmodligen, blir det så att jag köper Golfen och ställer av den direkt. Den ska vara fräsch tills min 18-årsdag. D.v.s ingen synlig rost helst, bra invändigt och självklart bra ljud! Fälgarna är också viktiga.
Så vad tror ni?

Har redan lagt undan en stor summa pengar samtidigt som jag kommer att arbeta hela nästa år.
Förslag på passande/snygga fälgar till Golf samt ljud?