Kolla Tv Ikväll!!!

Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

Hej alla glada!!!Ville bara tipsa om programmet INSIDER ikväll kl22 på Tv3! Handlar återigen om allt fusk som görs på bilverkstäderna!!!
Missa inte detta!!!
Stay cool!/Crille

ArvidDanielsson
23 februari 2006 · 6 Inlägg

tack för tipset!

AntonRacing
23 februari 2006 · 236 Inlägg

tack för de tipset.. de brukar vara rätt kul o se va bilverkstäderna har för kommentarer..

Saab ng900 Steg 3+
Izual
23 februari 2006 · 4 571 Inlägg

Det ska man kika på smile

Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

Nu Börjar Det=)

200_sx Besiktningstekniker
23 februari 2006 · 275 Inlägg

hehe behöver man knappt titta på.. alla vet hur det går till.. Nä men jag ska se det.

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
23 februari 2006 · 368 Inlägg

måste se!

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
MilleN
23 februari 2006 · 9 108 Inlägg

kollar nu och det är FAN sjukt! Har aldrig lämnat in någon bil och kommer aldrig göra det heller.

Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

Jaha ni grabbar & tjejer..VA FAN SKA MAN SÄGA?????????****KATASTROF***

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
23 februari 2006 · 368 Inlägg

SÅÅÅ sågade de blev, synd bara att det förekommer sånt här ute på verkstäderna !! Blir så arg!

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
bobbab
23 februari 2006 · 67 Inlägg

OJ! visste inte att de var sååå dåligt hos verkstäderna = O
nästan så man gör de bättre själv fast man inte kan mycket om bilar = P

Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

ja precis...hur FAAN kan dem bara byta ut grejjer utan motivering??typ torkarna & sånt...sen det där med navkapslar..va fan,tog dem typ 650 spänn för dem???FÖR ETT PAR SKETNA JÄVLA PLAST KAPSLAR???skulle man väll köpt dem själv på biltema el mekonomen eller nå?? ...Åååå..blir bara så jävla sne...tragiskt!!kan man nu nån gång lita när man lämnar in bilen?Jag ska allefall be om ett protokoll på allt som görs-innan jag räcker över nyckeln...

Krooona Volvo frälst
23 februari 2006 · 51 Inlägg

det värsta ck1 är väl att de inte fullföljer protokollet utan bara kryssar för det...=/
tragiskt att de e så här illa..
men så kul de e o se när de blir ställda mot väggen..
haha såg ni ford chefen både på verkstaden o i studion..båda lika ställa mot väggen!



De blir o serva bilen själv hädanefter,man gör de fan så mycket bättre själv ju!

Volvo S60R Awd Flashgreen
OverBoosted AUTOBAHNRASER
23 februari 2006 · 3 804 Inlägg

FAN va kul de va när dom besökte ford gubben blev ju helt stum han såg nästan grinfärdig ut big_smile gillade robbans stil i dagens program och när han ägde up andra ford snubben inne i studion var också mkt underhållande:D

krona: sry missa att du precis skrev de

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (23 februari 2006)


Bmw osv..
Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

mm, blir nog minst lika bra göra det själv..om man har något så när koll vill säga...Ett tips..gå in på http://cars.bilia.se/default.asp?target … tocol.aspx

då får du fram det viktigaste som görs vid servicen...då är det ju DU själv som oxå ser till att det blir gjort,och  RÄTT gjort!smile Är nog fan bättre än lämna på verkstad!

Pepe Ölbryggare
23 februari 2006 · 339 Inlägg

Jag har svårt att förstå folk som lämnar in bilen på service, och påstår att det är värt det..var då ngn stans, dom kör som galningar med bilen, rycker och sliter och gör omotiverade saker alltför ofta. Visst kan det gå bra, men det kan likväl bli grymt dåligt.
Sen förstår man sig inte på priserna, 115kr litern för oljan som man själv kan köpa på 25L dunk för 45kr litern..Luftfilter för 497:- som kostar 199:- på biltema, otroligt nog så är det SAMMA tillverkare, och filtret är identiskt..Helt sjukt...
Och det roligaste av allt är väl att det ses som en "merit" att ha en fullstämplad servicebok, jag är otroligt glad om det står en massa saker i den, även om det inte är en service kille som som gjort det så är nog changsen stor att det är lite kärlek bakom arbetet ifall det är ägaren själv som gjort det..Men men, min bil är servad på verksad till 20k mil och det är jättebra gjort, förutom alla kostsamma missar..
Som ett exempel kan nämnas att bromsklossar byttes fram på en service, och vid nästa var man tvungen att byta skivor så då måste man ju byta belägg igen tyvärr, det var ju tråkigt saab att ni tjänade en extra slant på det ärliga misstagen också :p

Nej nu ska vi inte klaga alltför mycket, men man blir skrämd när man ser vad som händer dom stackars bilarna, spruckna rutor, kalla fullgasaccerelationen osv...Man har tyvärr sätt för mycket för att ha det där "personliga" förtroendet som Volvo vill få oss att ha med våran bilmek..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Psychotic Brum säger bilen.
23 februari 2006 · 394 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
FAN va kul de va när dom besökte ford gubben blev ju helt stum han såg nästan grinfärdig ut big_smile gillade robbans stil i dagens program och när han ägde up andra ford snubben inne i studion var också mkt underhållande:D

krona: sry missa att du precis skrev de

Fan e det bara jag som tycker lite synd om dom? visst de är förjävlig
Men hur kul kan de va för killen som skruvade i forden.. han vill förmodligen bara dö just nu..
Jag lämnar nästan bara i bilen på verkstad med en beskrivning på vad som ska bytas/göras.. felsökning och sånt ska man undvika att låta verstäderna göra enligt min mening..
sen så undrar jag om hela universum skulle explodera om dom skickade in en vag bil till motorcentralen i umeå wink Där kan vi snacka dålig service.. Dom skulle förmodligen tappar bort bilen, sig själva eller nåt..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Ck1
23 februari 2006 · 44 Inlägg

mm,tycker även det var lite små taskigt av han i studin som sa namnet på "meken" oxå!!!lär ju sprida sig ganska snabbt nu osv...inge vidare sjysst mot han...inte så skoj gå till jobbet imorrn kanske...stackar´n....

NIzmO Ollikkala Racing
24 februari 2006 · 1 724 Inlägg

Att tycka synd om mekarna är väl lite onödigt då det är dom som fuskar och inte gör vad dom ska, har själv jobbat och haft praktik på en hel del ställen där det fuskas lite då och då men inte vart med om att det varit så illa som dom visa på insider.
Själv gillar jag att vara nogrann så att allt blir rätt och blir faktiskt lite dumförklarad av vissa äldre mekaniker då :S

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
fire_wizard Avstängd
24 februari 2006 · 185 Inlägg

är det bara jag eller e det så att ni inte kan göra saker själv?
sen så finns det dom verkstäder där man får vara med o titta.
sen så se till att skaffa er en verkstad som ni litar på. jag har redan mina mekaniker,elektriker etc etc som jag vet inte blåser mig..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang