2527
Sök

hur kan man få tag på mååånga reg nummer?

258 Inlägg
21 oktober 2008
666 finns inte heller med, väl!?
Senast redigerat av minievo (21 oktober 2008)

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2008
minievo skrev:
666 finns inte heller med, väl!?

jodå.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP … ordon.aspx

I detta fall ett släp i Oskarshamn... En till att utesluts då wink tongue

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (21 oktober 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Olika
907 Inlägg
21 oktober 2008
sEAMP skrev:
Okej ska förklara det här, vissa kommer tycka det är helt sinnesjukt vissa att det är intressant.
kommer bli en rörig historia.

Min flickvän bodde i en lägenhet i karlstad, som ägdes av hennes kusin som jobbar i norge.
Min flickvän och jag ska flytta ihop så hon flyttade ur kusinens lägenhet. Lägenheten var näst intill möblerad med tv och alltsånt.
Tillägga att kusinen brukade vara hemma nån gång i veckan från norge och sov då i den lägenheten.
Ni får tycka det låter dumt men de brukade ha nyckeln under dörrmattan, det var förövrigt i ett hus
med 6 lägenheter i. Det var ju inget man gick runt och sa till folk att nyckeln låg under mattan, men vissa vänner visste ju om det.

Iaf, för nån vecka sedan så har det iaf varit inbrott i lägenheten, nån har tagit nyckel och gått in i lägenheten, plockat en 42"s lcd tv, dvd, hemmabio, hela kittet, och bara burit ut det och lagt nyckeln under mattan och bara åkt där ifrån.

LÅGT.

Kusinen blir ju självklart ledsen över det här.

Efter detta har hon gått på en kurs som handlar om att kunna hitta sig själv .
Silvametoden. för er som är intresserade googla på det.

Iaf hennes kursledare har blivit mirakulöst botad från en sjukdom och då hon var 90% invalid i kroppen men efter kommit i kontakt med denna kurs blivit helt normal igen,
skumt jag vet, jag är inte den som tror på sånt här.

IAF! Kusinen och hennes mamma hade gått på denna kurs och dom hade fått reda på att följande natt skulle dom drömma något speciellt som dom skulle komma ihåg.

Natten gick och kusinen hade drömt om koordinater likt de som man kan läsa i kartor.
Hon kollade upp det, och just de koordinaterna som hon hade drömt var i kartboken precis där hon bodde i karlstad.
Och hennes mamma hade drömt om ett reg nummer som hade börjat på FRY.
Dom båda tyckte det var konstigt, och ännu konstigare blev det när kursledaren följande dag kom fram till kusinen och utan att veta om något om inbrottet säga att "det som har hänt kommer och få en lösning, det finns en person i din kusins närhet som mår väldigt dåligt över det som har hänt"

Anta att regplåten har något med detta att göra,
om man kunde få fram alla i karlstad/värmlandsregionen med regnummer som börjar på detta kan man ju lätt kolla igenom vilka man känner till av dom som har det.
kan även tillägga en skum sak som hände, när kusinen skulle ringa och berätta det här om reg plåten för min flickvän så blev dom omkörda av en bil som hade regnr FYR, precis när hon sa det, ni kan tycka det låter långsökt men nämner det iaf smile

Jag är verkligen inte den som tror på sånt här, MEN, skulle detta lösa sig ska jag fan skita knäck

Det hade varit enklare att säga att en bil med reg-nr som började med FYR har varit synlig i samband med det inträffade smile

Mvh
Fredrik

118 Inlägg
21 oktober 2008
Brukar inte tro på sånt här. Men jävligt intressant faktiskt..  Säger bara lycka till och hoppas det stämmer. Vore fräckt.

9 108 Inlägg
21 oktober 2008
Men alltså... Även om det nu är någon med FRY som är tjuven, hur fan ska ni få reda på det?!? Ringer ni till alla i närheten med det regnumret och frågar om dom gjort inbrott i en lägenhet svarar dom givetvis nej så jag förstår inte hur du ska gå vidare...

Drömmar är annars fascinerande på många vis, dock finns det oftast någon sorts förklaring, att din kusin drömde om saken är ju inte omöjligt eftersom det antagligen satt sig ganska hårt i minnet. Att morsan drömde om det regnumret kan bero på att hon sett bilen den dagen och så var det något i det undermedvetna som tog upp det i drömmen osv osv. Allt brukar ha en logisk förklaring även om man vill tro på det smile

392 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Men alltså... Även om det nu är någon med FRY som är tjuven, hur fan ska ni få reda på det?!? Ringer ni till alla i närheten med det regnumret och frågar om dom gjort inbrott i en lägenhet svarar dom givetvis nej så jag förstår inte hur du ska gå vidare...

Drömmar är annars fascinerande på många vis, dock finns det oftast någon sorts förklaring, att din kusin drömde om saken är ju inte omöjligt eftersom det antagligen satt sig ganska hårt i minnet. Att morsan drömde om det regnumret kan bero på att hon sett bilen den dagen och så var det något i det undermedvetna som tog upp det i drömmen osv osv. Allt brukar ha en logisk förklaring även om man vill tro på det smile

Får man reda på alla FRY i karlstad kan man ju lätt sortera ut vilka man känner eller inte ? om det skulle vara nåt sånt ?
men det som är skumt är att hon skumma föreläsar tanten sa att dom kommer drömma något speciellt som dom kommer komma ihåg, sen dagen efter berättar hon om en sak som kommer lösa sig och någon i hennes kusins närhet mår mycket dåligt över nåt som den har gjort.

Utan att hon ens vet vad som har hänt ?
Senast redigerat av sEAMP (21 oktober 2008)

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

262 Inlägg
21 oktober 2008
sEAMP skrev:
MilleN skrev:

Får man reda på alla FRY i karlstad kan man ju lätt sortera ut vilka man känner eller inte ? om det skulle vara nåt sånt ?
men det som är skumt är att hon skumma föreläsar tanten sa att dom kommer drömma något speciellt som dom kommer komma ihåg, sen dagen efter berättar hon om en sak som kommer lösa sig och någon i hennes kusins närhet mår mycket dåligt över nåt som den har gjort.

Utan att hon ens vet vad som har hänt ?

Kanske var hon som gjorde det wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 oktober 2008
Borde man inte komma på det? Jag menar hur många känner du med ett regnr som börjar på FRY?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

392 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Rquired skrev:
Borde man inte komma på det? Jag menar hur många känner du med ett regnr som börjar på FRY?

I någons närhet kan ju också vara granne osv...

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

FreddeK
21 oktober 2008
man får skylla sig själv om man lägger en nyckel under en matta...

Ne det där verkar långsökt.

39 Inlägg
21 oktober 2008
-Vill bara lägga till att jag inte har regnr FRY på min skylt smile
.. eller bor i närheten smile

457 Inlägg
21 oktober 2008
MrGalant skrev:
ewrs skrev:
Kan det vara någon sorts smitningsolycka?

Då borde ju polisen fixat det. om dem nu fick uppgifter om att det va FRY i nummerplåten

Haha, inte menat att håna dig nu ... men snuten kan bara jävlas. Dom skulle med stor sannolikhet aldrig palla kolla upp det ... Är det en anmälan läggs den snart ned. Det bästa är nog att ta saken i egna händer i sådana fall.

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
21 oktober 2008
Syst3m skrev:
Seriöst. Vill han försöka på detta spåret så låt han göra det. Kommer han fram till att FYR XXX är inbrottstjuven eller liknande så va glad! Är det inte så, så var det värt ett försök! smile

Håller med.

/ichi

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 oktober 2008
Vem äger fordonet?
Denna tjänst erbjuder dig upplysningar om ägaren till ett fordon via sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer inom Sverige.

Kostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar. Vägverket tar inte ut någon avgift.

Gör så här:
Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.
Exempelvis mlb318.
Svar i retur från Vägverket.
Ett svar (sms) kan se ut så här:

MLB318, PB,
VOLVO V70 2.4, 
VIT, 2007, ITRAFIK, 050130, LEASING
KARL KARLSSON
ÖREBRO 

http://www.vv.se/templates/page3____2414.aspx

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2008
sirmiro skrev:
Vem äger fordonet?
Denna tjänst erbjuder dig upplysningar om ägaren till ett fordon via sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer inom Sverige.

Kostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar. Vägverket tar inte ut någon avgift.

Gör så här:
Exempelvis mlb318.

MLB318, PB,
VOLVO V70 2.4, 
KARL KARLSSON
ÖREBRO 

Då har de ändrat det alltså.
Jag är 100% säker att de har tagit en avgift (har för mig att det är 5kr/sms) tidigare.

Ska testa;

FRY 513 till 71456
En MB 170 2007, Herrljunga

Ta mej fasen, de kostar ju inget. yikes

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fotograf
1 319 Inlägg
21 oktober 2008
te_wik skrev:
sirmiro skrev:
Vem äger fordonet?

Gör så här:
Exempelvis mlb318.

MLB318, PB,
VOLVO V70 2.4, 
KARL KARLSSON
ÖREBRO 

Jag är 100% säker att de har tagit en avgift (har för mig att det är 5kr/sms) tidigare.

Ska testa;

FRY 513 till 71456

Mvh Tommy

har då alldrig kostat något då jag har gjort det iaf. brukar kolla upp en del bilar om det är värt att rejsa med dom eller inte big_smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

212 Inlägg
21 oktober 2008
Skit bra att kolla upp ifall man får vibbar av en civilsnut framför eller bakom en. smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 oktober 2008
bara å börja sms'a då smile Jag börjar på 999 tongue

Kan tilllägga att med Telia Kontantkort kostar det exakt 99öre för att kolla ett regnr big_smile

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (21 oktober 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2008
fredda_king skrev:
te_wik skrev:
sirmiro skrev:
Vem äger fordonet?

Gör så här:
Exempelvis mlb318.

MLB318, PB,
VOLVO V70 2.4, 
KARL KARLSSON
ÖREBRO 

Ska testa;

FRY 513 till 71456

Mvh Tommy

har då alldrig kostat något då jag har gjort det iaf. brukar kolla upp en del bilar om det är värt att rejsa med dom eller inte big_smile

Skumt... hmm
heje jag min snålfan orkar aldrig kolla upp nr, då jag trodde de kostade skjortan.
Men, det är mkt enklare att gasa på, man märker ju om man loosar eller inte tongue

Mvh Tommy

674 Inlägg
21 oktober 2008
Vart fan är FRA när man behöver dem??  big_smile

With great freedom comes great responsebility

Sök