2337
Sök

hur kan man få tag på mååånga reg nummer?

392 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Har en heelt sjuuk historia som jag kan dra nån annan gång när allt detta har löst sig.
jag skulle iaf vilja ha tag på alla regnummer med början FRY i karlstads/värmlands regionen.

Snackade med vägverket och det går att ta fram, dock kostar det 1000 kr + 2,50 för varje
redovisat reg nummer, sen moms på det tongue

Så jag undrar om någon vet nåt annat sätt att ta reda på detta?

tackar för svar!

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 oktober 2008
Nån som haxxat vägverket isf? tongue E ju bara de som har alla fordonsuppgifter yikes

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 oktober 2008
Ja-a... Det borde finnas max 999 stycken... Det blir några att börja söka på om du ska gratissöka på www.vv.se.

Har du någon ANING om vad det är för bil du letar efter? I så fall kan du ju börja så, och sedan ta ägaruppgifter via SMS på de bilar som är aktuella, om du orkar. Annars är det nog enklast att betala...?

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

118 Inlägg
20 oktober 2008
ewrs skrev:
Kan det vara någon sorts smitningsolycka?

Då borde ju polisen fixat det. om dem nu fick uppgifter om att det va FRY i nummerplåten

39 Inlägg
20 oktober 2008
-Eller testa sms-funktionen 71456 (messa in regnr och få namn på ägaren och bilmodell) ?

NissanMotorsport
20 oktober 2008
Fry skrev:
-Eller testa sms-funktionen 71456 (messa in regnr och få namn på ägaren och bilmodell) ?

han söker ett reg nummer som börjar på Fry, passande användarnamn du har då big_smile

FreddeK
20 oktober 2008
HaveUSeenMyS14 skrev:
Fry skrev:

han söker ett reg nummer som börjar på Fry, passande användarnamn du har då big_smile

hehe ja det var ju lite komiskt må jag säga. wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
396 Inlägg
20 oktober 2008
eller så berättar du vad det är för bil osv du söker. alternativet är ju typ 999x1002,50kr.

1 827 Inlägg
20 oktober 2008
Tommy_P skrev:
eller så berättar du vad det är för bil osv du söker. alternativet är ju typ 999x1002,50kr.

hur är det med matten egentligen? smile

((999*2,50)+1000)*1.25 får jag det till.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

347 Inlägg
20 oktober 2008
Borde väl finnas 1000 bilar med FRY? 000-999? Eller är något nummer borttaget?
Senast redigerat av Enchzzz (20 oktober 2008)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
20 oktober 2008
Enchzzz skrev:
Borde väl finnas 1000 bilar med FRY? 000-999? Eller är något nummer borttaget?

000 finns inte wink

Sump Runk Rätt O Slätt!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 oktober 2008
Finns det en bra anledning kan vi alltid hjälpas åt allihopa... tongue Vad tar det att copypastea de 5sökningar man får göra? Finns många som har lite att göra, men då tror jag det krävs en liten förklaring iallafall...

392 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Okej ska förklara det här, vissa kommer tycka det är helt sinnesjukt vissa att det är intressant.
kommer bli en rörig historia.

Min flickvän bodde i en lägenhet i karlstad, som ägdes av hennes kusin som jobbar i norge.
Min flickvän och jag ska flytta ihop så hon flyttade ur kusinens lägenhet. Lägenheten var näst intill möblerad med tv och alltsånt.
Tillägga att kusinen brukade vara hemma nån gång i veckan från norge och sov då i den lägenheten.
Ni får tycka det låter dumt men de brukade ha nyckeln under dörrmattan, det var förövrigt i ett hus
med 6 lägenheter i. Det var ju inget man gick runt och sa till folk att nyckeln låg under mattan, men vissa vänner visste ju om det.

Iaf, för nån vecka sedan så har det iaf varit inbrott i lägenheten, nån har tagit nyckel och gått in i lägenheten, plockat en 42"s lcd tv, dvd, hemmabio, hela kittet, och bara burit ut det och lagt nyckeln under mattan och bara åkt där ifrån.

LÅGT.

Kusinen blir ju självklart ledsen över det här.

Efter detta har hon gått på en kurs som handlar om att kunna hitta sig själv .
Silvametoden. för er som är intresserade googla på det.

Iaf hennes kursledare har blivit mirakulöst botad från en sjukdom och då hon var 90% invalid i kroppen men efter kommit i kontakt med denna kurs blivit helt normal igen,
skumt jag vet, jag är inte den som tror på sånt här.

IAF! Kusinen och hennes mamma hade gått på denna kurs och dom hade fått reda på att följande natt skulle dom drömma något speciellt som dom skulle komma ihåg.

Natten gick och kusinen hade drömt om koordinater likt de som man kan läsa i kartor.
Hon kollade upp det, och just de koordinaterna som hon hade drömt var i kartboken precis där hon bodde i karlstad.
Och hennes mamma hade drömt om ett reg nummer som hade börjat på FRY.
Dom båda tyckte det var konstigt, och ännu konstigare blev det när kursledaren följande dag kom fram till kusinen och utan att veta om något om inbrottet säga att "det som har hänt kommer och få en lösning, det finns en person i din kusins närhet som mår väldigt dåligt över det som har hänt"

Anta att regplåten har något med detta att göra,
om man kunde få fram alla i karlstad/värmlandsregionen med regnummer som börjar på detta kan man ju lätt kolla igenom vilka man känner till av dom som har det.
kan även tillägga en skum sak som hände, när kusinen skulle ringa och berätta det här om reg plåten för min flickvän så blev dom omkörda av en bil som hade regnr FYR, precis när hon sa det, ni kan tycka det låter långsökt men nämner det iaf smile

Jag är verkligen inte den som tror på sånt här, MEN, skulle detta lösa sig ska jag fan skita knäck

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

Eldknast
915 Inlägg
21 oktober 2008
Se "The Number 23" med Jim Carrey och sluta tramsa.

Jag drömde att jag bodde på en båt och hade en katt och en hund där. Vad skulle det betyda?

Tiden är rolig när det går fort... :)

726 Inlägg
21 oktober 2008
garaget känns inte som rätt ställe för din "historia" ring james bond eller jönssonligan, lovar att dom löser fallet åt dej, eller varför inte försöka med kalle blomkvist? lite orutinerad men ändå... lycka till smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2008
Jag tycker inte det låter vettigt alls. Men inte omöjligt.

Jag slarvade bort mina bilnycklar en gång, letade i flera dagar utan att hitta dom.

Sedan en natt, utan en massa kurser osv drömde jag om att nycklarna fallit ner in i en sko under hatthyllan.
Vaknade direkt och steg upp kl 3 på natten för att kolla om de fanns där.

Jepp, där var dom.. wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 oktober 2008
sEAMP skrev:
Jag är verkligen inte den som tror på sånt här, MEN, skulle detta lösa sig ska jag fan skita knäck

Jag är inte expert på drömmar, dock har jag varit på en kortare föreläsning där grunderna gicks igenom. I drömmar funkar inte strömbrytare knappar mm, text syns inte heller...  jag har själv upplevt att drömmar förefaller väldigt verkliga fast det går helt enkelt inte att slå rätt nummer på mobilen etc.  Så jag ställer mig starkt tvivlande till ovan nämnda scenario.

Känner dem sig säkra så köper dem ett kontantkort från Halebop, laddar det med 200kr så SMS:ar man gratis, sen är det bara att tugga igenom alla regnummer.  Men det ärkanske för mycket jobb för att det skall vara värt självrisken?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 079 Inlägg
21 oktober 2008
firefreak skrev:
Se "The Number 23" med Jim Carrey och sluta tramsa.

Jag drömde att jag bodde på en båt och hade en katt och en hund där. Vad skulle det betyda?

__r0b1n skrev:
garaget känns inte som rätt ställe för din "historia" ring james bond eller jönssonligan, lovar att dom löser fallet åt dej, eller varför inte försöka med kalle blomkvist? lite orutinerad men ändå... lycka till smile

Seriöst. Vill han försöka på detta spåret så låt han göra det. Kommer han fram till att FYR XXX är inbrottstjuven eller liknande så va glad! Är det inte så, så var det värt ett försök! smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2008
torpis skrev:
sEAMP skrev:

Jag är inte expert på drömmar, dock har jag varit på en kortare föreläsning där grunderna gicks igenom. I drömmar funkar inte strömbrytare knappar mm, text syns inte heller...  jag har själv upplevt att drömmar förefaller väldigt verkliga fast det går helt enkelt inte att slå rätt nummer på mobilen etc.  Så jag ställer mig starkt tvivlande till ovan nämnda scenario.

Känner dem sig säkra så köper dem ett kontantkort från Halebop, laddar det med 200kr så SMS:ar man gratis, sen är det bara att tugga igenom alla regnummer.  Men det ärkanske för mycket jobb för att det skall vara värt självrisken?

Du smsar inte gratis till betaltjänster som VV`s fordonsupplysning.
Det gär inte jag iaf, kostar mig veterligen 5kr/sms.

Operatörs avgiften finns dock inte, men fortfarande måste VV ha sin del.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (21 oktober 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök