3703
Sök

Besiktningsproblem, för trimmad?

1 255 Inlägg
23 oktober 2008
740Rob skrev:
Läst hela tråden och som ja förstår e saaben inte trimmad(?) antar att det är 2.0T 200hk - 99  9-3:an ni pratar om..? isåfaal, den gör itne mer än högst 110-130 på tvåan så 150kn/h e en aning fel.. på tvåan ligger den väl på typ 5-6000 varv...?
Rätta mej om ja e helt  fel ute..

Om du läst hela tråden mssa du nog biten då hon sa att den inte ens gör 150 km/h på 2an tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Leg. nöt
460 Inlägg
23 oktober 2008
Anubis skrev:
740Rob skrev:
Läst hela tråden och som ja förstår e saaben inte trimmad(?) antar att det är 2.0T 200hk - 99  9-3:an ni pratar om..? isåfaal, den gör itne mer än högst 110-130 på tvåan så 150kn/h e en aning fel.. på tvåan ligger den väl på typ 5-6000 varv...?
Rätta mej om ja e helt  fel ute..

Om du läst hela tråden mssa du nog biten då hon sa att den inte ens gör 150 km/h på 2an tongue

Läste hela tråden men kanske fatta lite fel nånstans..  Men läste du de ja skrev..? tongue  Den gör inte mer än högst 110-130 på tvåan så 150kn/h e en aning fel.."

SAAB

864 Inlägg
23 oktober 2008
Du tror inte att dekalen från nordic gör dom lite trångsynta då?...Det står ju i stort sett svart på vitt  att bilen är trimmad...fortfarande absurd påstående från dom dock
Senast redigerat av Tuffhaggman (23 oktober 2008)

1 255 Inlägg
23 oktober 2008
Tuffhaggman skrev:
Du tror inte att dekalen från nordic gör dom lite trångsynta då?...Det står ju i stort sett svart på vitt  att bilen är trimmad...

Nja jag besitiga min idag har ett stort Greddy märke i fronten de brydde dom sig inte om tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 oktober 2008
det spelar ingen roll om bilen har 400häst eller 90 häst!
Så länge ni inte bytt växellåda eller nått så har bilen samma utväxling!

C H E V R O L E T <3

anna_catharina
23 oktober 2008
hahaha det problemet läre jag knappast få iaf big_smile

7 281 Inlägg
23 oktober 2008
Besiktningsmannen kanske inte menade det ordagrant att den gjorde 150km/h på 2an...

Men som sagt det är inte svårt att känna ifall en bil har 100hk mer än vad den bör.
Och ja dom har rätt att ge dig nerslag pga ändring av motor.

Jag brukar alltid koppla ur magnetventilen innan besiktningen så den går på grundladd, 0.45bar eller något liknande.

1 268 Inlägg
23 oktober 2008
han hade väl en ford ka eller nåt och vart avundsjuk?

men ärligt hur kan dom bevisa att bilen e chippad?

508 Inlägg
23 oktober 2008
Jag vet inte så mycket om saab men dom har väl en turbo mätare orginal och den tittar säkert besiktnings mannen på och den får ej gå upp på det röda utan ska ligga lite innan , har läst detta någonstans då jag varit inne på att köpa en saab .

Rätta mig om jag har fel men det är säkert den han har tittat på och sett att den går upp på rött.

Eliminator
1 441 Inlägg
23 oktober 2008
De behöver inte bevisa, räcker med misstanke,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Filkörning?
852 Inlägg
23 oktober 2008
Brains skrev:
Besiktningsmannen kanske inte menade det ordagrant att den gjorde 150km/h på 2an...

Men som sagt det är inte svårt att känna ifall en bil har 100hk mer än vad den bör.
Och ja dom har rätt att ge dig nerslag pga ändring av motor.

Jag brukar alltid koppla ur magnetventilen innan besiktningen så den går på grundladd, 0.45bar eller något liknande.

Smart kille här ovanför smile

gör så! och lycka till

1 150 Inlägg
23 oktober 2008
tror knappast dom märker de på den 93an.....................................................................................

854 Inlägg
23 oktober 2008
Besiktade idag... Han som provkörde sa ungefär: - Den gick bra. Det känns ju att den fått lite hjälp på traven, men det är ju inte mitt problem smile Jag svarade inte... smile

948 Inlägg
23 oktober 2008
om du har fått reg.besiktning ALT återställande så ställ tillbaka den så gott det går och ta bort allt som gör att den ser "trimmad" ut och åk och besikta på annat ställe och skulle dom fråga där om återställande osv var det var för problem säg att ni hade nått kromat styling grenrör från nått blingställe på nätet som besiktningen inte gillade smile

3 059 Inlägg
23 oktober 2008
Felet ligger i att sambon var på besiktningen med den.. du skulle kört dit djälv smile Visat lite hud så hade den bara glidit igenom..
Senast redigerat av Smajly (23 oktober 2008)

KHRacing
23 oktober 2008
Volvo glidaren skrev:
Jag vet inte så mycket om saab men dom har väl en turbo mätare orginal och den tittar säkert besiktnings mannen på och den får ej gå upp på det röda utan ska ligga lite innan , har läst detta någonstans då jag varit inne på att köpa en saab .

Rätta mig om jag har fel men det är säkert den han har tittat på och sett att den går upp på rött.

ergh -- står det i SBP´s papper att turbomätaren ej får gå upp emot det röda ?

Då får man verkligen inte hoppas att det´skall besiktiga en SMART nångång.... :-)

741 Inlägg
23 oktober 2008
Ryck slangen till magnetventilen och åk o besiktiga den? svårare än så är det inte.. Hur mycket hästar är det i bilen då? jag besiktigade min med 3 dekaler på bilen en stor speedparts dekal på varje sida på kjolarna och 3" avgassystem som gjort för att vara minst steg 3 trimmad på speedparts, dom åkte inte ut och provade den ens, dom frågade bara om den var trimmad, liksom vad tror dom man ska svara? smarta killar..

Så ryck slangen så är alla problem lösta!

3 059 Inlägg
23 oktober 2008
Joo skrev:
Ryck slangen till magnetventilen och åk o besiktiga den? svårare än så är det inte.. Hur mycket hästar är det i bilen då? jag besiktigade min med 3 dekaler på bilen en stor speedparts dekal på varje sida på kjolarna och 3" avgassystem som gjort för att vara minst steg 3 trimmad på speedparts, dom åkte inte ut och provade den ens, dom frågade bara om den var trimmad, liksom vad tror dom man ska svara? smarta killar..

Så ryck slangen så är alla problem lösta!

Så bara för att det sitter stora speedparts dekaler på bilen och 3" avgasrör så betyder det att bilen är minst steg 3 trimmad? Då måste jag ju bara skaffa turbo o lustgas dekaler, undra om bilen går genom bes. då?
Senast redigerat av Smajly (23 oktober 2008)

121 Inlägg
23 oktober 2008
Pikey skrev:
Bizzan skrev:
Bilen gör inte ens 150 på 2:an så det var bara skitsnack

Det är en saab 9-3 -99

Åkte du inte med när hon provkörde?
Om inte; Varför bad du inte få åka med så han kunde visa att den gick så fort?

Svarar du att du inte gjorde något av ovanstående får du skylla dig själv.

Jag tycker att numera vid besiktning så åker alltid besiktningsmannen själv en runda och säger att man får vänta kvar. Förr bad alltid besiktningsmannen att man skulle åka med, inte numera. Detta kanske är olika mellan olika städer men så är det för mig. Om man har dragkula på bilen (jag har det inte på min V70R) besikta då ett släpvagn samtidigt, då blir det inte lika hård körning när besikningsmannen kör sin runda. Låna ett släpvagn om du inter äger ett själv och boka in besikningarna samtidigt. Nu hjälper väl det inte i det här fallet men kanske för någon annan.

3 059 Inlägg
23 oktober 2008
LAE skrev:
Pikey skrev:
Bizzan skrev:
Bilen gör inte ens 150 på 2:an så det var bara skitsnack

Det är en saab 9-3 -99

Åkte du inte med när hon provkörde?
Om inte; Varför bad du inte få åka med så han kunde visa att den gick så fort?

Svarar du att du inte gjorde något av ovanstående får du skylla dig själv.

Jag tycker att numera vid besiktning så åker alltid besiktningsmannen själv en runda och säger att man får vänta kvar. Förr bad alltid besiktningsmannen att man skulle åka med, inte numera. Detta kanske är olika mellan olika städer men så är det för mig. Om man har dragkula på bilen (jag har det inte på min V70R) besikta då ett släpvagn samtidigt, då blir det inte lika hård körning när besikningsmannen kör sin runda. Låna ett släpvagn om du inter äger ett själv och boka in besikningarna samtidigt. Nu hjälper väl det inte i det här fallet men kanske för någon annan.

Samma här i stan.
Fast när jag e inne med buggyn så brukar rundan bli några minuter längre än med dom vanliga bilarna.

Sök