Dubbel din DVD ger bara ljud på radioläget. HJÄLP!

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Hej!

Som tråd-rubriken lyder så har jag bara ljud på radioläget men när jag spelar cd/mp3/dvd. är det helt och hållet knäpptyst.
Vad kan felet vara?
Tacksam för svar!

Mvh Robin.

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Hej! jag har inget slutsteg inkopplat, kör bara med originalhögtalare, men vet inte om min bil kan ha ett inbyggt slutsteg för att driva dom?

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg
doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

bilen är en BMW 540 -93 och bruksanvisningarna har jag glömt hos en kompis...

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

alltså ljud har jag på radioläget, men det är när jag ska spela skivor den strejkar. läste någonstans att bilar med inbyggt steg stänger av stget när inte radion är på och därför inget ljud.

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

ska springa och kika. och om det är det, ska jag koppla rem kabeln från stereon till den? men det konstiga är att jag kan köra med min gamla mp3-stereo och få ljud med samma kablar som sitter i dvd:n

Senast redigerat av doctor_doodle (23 oktober 2008)

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
23 oktober 2008 · 2 933 Inlägg

Har du kopplat in kalbeln som bryter bilden vid körning ? Kan ju bryta ljudet med..  kommer inte ihåg färgen på den men sätt den på jord så kommer de säkert funka sen smile smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Japp det har jag gjort. tycker det här är skitskumt... hittade en vit och en rosa kabel som inte sitter i något men har inga namn, men dom har inte varit inkopplade förut heller...

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

jag har en key-kabel från stereon som inte sitter nånstans. kan det ha med den att göra?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 oktober 2008 · 6 170 Inlägg

Flytta antennkabeln dit den ska sitta.

Radio = stereon "sätter på" antennen (eller aktiverar då ditt pervo) och har man kopplat den sladden till stegets remote så stänger ju steget av sig när man stänger av radion för då stänger stereon av antennen (dvs ger inte ström till el-antennen) och då får ju inte längre steget någon signal om att det ska vara på.

Kolla igenom alla kablarna till stereon så ska du nog ha en där det står något om "Amp", "Remote" eller liknande. Koppla den sladden till sladden där "power antenna" eller "Ant/Antenna" sitter så ska det nog funka sen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Inte en aning, vill du styra upp det här ikväll så ring din polare och kolla upp vad kablarna har för funktion så fixar vi nog det här.

doctor_doodle skrev:
jag har en key-kabel från stereon som inte sitter nånstans. kan det ha med den att göra?

hehe, ett problem bara:) han är i kenya just nu:)

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Flytta antennkabeln dit den ska sitta.

Radio = stereon "sätter på" antennen (eller aktiverar då ditt pervo) och har man kopplat den sladden till stegets remote så stänger ju steget av sig när man stänger av radion för då stänger stereon av antennen (dvs ger inte ström till el-antennen) och då får ju inte längre steget någon signal om att det ska vara på.

Kolla igenom alla kablarna till stereon så ska du nog ha en där det står något om "Amp", "Remote" eller liknande. Koppla den sladden till sladden där "power antenna" eller "Ant/Antenna" sitter så ska det nog funka sen.

ska prova.

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Key-kabeln ger 0.06v i utslag.

m_ster Avstängd
23 oktober 2008 · 122 Inlägg

låter som att det är nått fel på stereon om du inte har jordat helt galet kanske? om du har ljud när du har radion igång så borde det inte va några problem annars

doctor_doodle
23 oktober 2008 · 100 Inlägg

Äh, Tack för all hjälp gubbar! jag skiter i detta för idag, mitt tålamod och batteriet i bilen är slut. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh Robin.

m_ster Avstängd
23 oktober 2008 · 122 Inlägg

doctor_doodle skrev:
Äh, Tack för all hjälp gubbar! jag skiter i detta för idag, mitt tålamod och batteriet i bilen är slut. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh Robin.

finns ingen nollställningsknapp på stereon?

doctor_doodle
24 oktober 2008 · 100 Inlägg

Hej Gubbar!!! nu är jag lika glad som en ekorre igen och lite friskare i skallen... och batteriet är laddat så det nästan exploderar!!!! redo för att göra ett nytt försök. någon som har lite fler idéer får gärna skriva dom medan jag skruvar ner halva instrumenteringen igen.smile

doctor_doodle
24 oktober 2008 · 100 Inlägg

japp, jag har provat allt, men ska få lite hjälp imorgon av en som har kopplat en exakt likadan. så vi får se hur det går.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang