Vilket bredband skall man välja ??

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
24 oktober 2008 · 217 Inlägg

Tjena!
Har nyss flyttat till ny Lägenhet i strömstad och är nu ute efter ett bra bredband---

Har kollat på lite olika BBB.telia,glocalnet osv men vilken är bra?Har haft telia förut och ha varit Nöjd men finn sju många aktörer på marknaden idag varför inte utnyttja det+

Så vad har ni för erfarenheter?

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
xXchamXx94 Studerande
24 oktober 2008 · 727 Inlägg

Tele2. Tycker att allt går perfekt. Har inte hänt något fel sen jag skaffade Tele2, och det var för ca 4år sen. Är helt nöjd med den.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Krink
24 oktober 2008 · 260 Inlägg

Jag kör med telia aka felia och det fungerar riktigt bra nu, kör med dems bredbands tv också vilket fungerar bra. Dock vart det lite strul i början men nu rullar det på fint smile

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
85an
24 oktober 2008 · 249 Inlägg

Jag kör med Comhem men det är enbart bredband, hade jag behövt telefoni också skulle jag nog köra telia

billy IT-Tekniker
24 oktober 2008 · 376 Inlägg

Skaffa det snabbaste du vill betala för..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
maccswe
24 oktober 2008 · 200 Inlägg

Finns en liknande tråd som va upp i diskution för ett tag sen!

Mortalis VW-nörd?
24 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Beror på om det är adsl bara du har att välja på, eller vdsl2/fiber/kabeltv.
Hade valt comhem om jag haft samtliga möjligheter då BBB och Glocalnet har värdelös support plus att just nu strular BBB RÄTT mycket, både för fiber och telefonmodemskunder...
Glocalnet har alltid varit sämst ihop med Tele2 tongue
Telia är stabila och man får den fart man betalar för, tyvärr är de ju dyrast också...och så "äger" ju Telia bolaget som har hand om telestationerna (Skanova, dotterbolag), vilket kan förklara varför BBB, Glocalnet och de andra, har mycket mer problem i stationerna än vad Telia har...de har iaf första tjing på teknikerna.

Fri konkurrens? Visst..

Senast redigerat av Mortalis (24 oktober 2008)

Rspeter Audi A5 quattro driver.
25 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

Jag kör med fiber med Blixtvikabonnemang 100/10 för 149:-/månaden och dom strular väldigt sällan.
Dom har även ADSL.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang