Bandit Rock Göteborg! För mesigt ändå?

Glenn9K Montör
24 oktober 2008 · 664 Inlägg

Tjenare alla i Göteborg!

Visst är det underbart att vi äntligen fått en radiokanal som inte bara spelar ren skit?

Men är det bara jag som har åsikter om att dem spelar aldeles för lite tung musik? Jag har aldrig ens hört någon In Flames låt på kanalen, trots att dem ju är Göteborgs stora stolthet... Och har Lillasyster bara gjort "Umbrella"? Verkar nästan så, eller vad säger ni?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
DoT Häst
24 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Bandit "rock" spelar mest skit.. Speciellt om nätterna.. Är det inte "nya" låtar som spelas om och om igen så är det nån jävla U2 låt.. Totalt värdelöst.roll

Än är inte den sista idioten född..
Glenn9K Montör
24 oktober 2008 · 664 Inlägg

jo men man måste ju ändå vara glad att slippa lyssna på resten av radiokanalerna här i göteborg som bara kör madonna och sånt skräp... Jag tycker bandit är bra mycket bättre än alla våra andra radiokanaler, men de lever ju inte riktigt upp till vad deras egna namn säger heller... Jag menar, Bandit STHLM spelar så jävla mycket bättre musik än vad Bandit GBG gör, hoppas verkligen det blir annorlunda snart...

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
FireTraXX DFFL
24 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Bandit är en av två kanaler som jag saknar i Skåne.
(Den andra är Lugna Favoriter, men säg det inte till nån. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
xXchamXx94 Studerande
24 oktober 2008 · 727 Inlägg

Hehe, dom jag tycker om i Stockholm är; Bandit, The Voice. Men på bandit spelar dom samma låtar om och om igen hmm

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Miklen
24 oktober 2008 ·

..ja är ju inte så mycke för sån musik men i lastbilen får d duga.. håller dock me att om att d e för mycke takida,u2 osvosv om å om å om å om igen.. men dom e väl sponsrade..eller nåt

VLN denkz
24 oktober 2008 · 323 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Hehe, dom jag tycker om i Stockholm är; Bandit, The Voice. Men på bandit spelar dom samma låtar om och om igen hmm

Gör dem inte det på TheVoice också eller ? wink

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
24 oktober 2008 · 1 898 Inlägg

VLN skrev:

xXchamXx94 skrev:
Hehe, dom jag tycker om i Stockholm är; Bandit, The Voice. Men på bandit spelar dom samma låtar om och om igen hmm

Gör dem inte det på TheVoice också eller ? wink

Tycker dom spelar samma jävla låt om och om igen på vilken jädra radiokanal som helst FAN! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
T16_AeRo
24 oktober 2008 · 712 Inlägg

Brukade lyssnade på bandit (Stockholm) på jobbet men tålde fan inte all reklam..

Lyssnade lite på Bandit Göteborg när jag vara nere på jobb.. va ju en himla skillnad.. bara massa U2 skit och gammal rock.. påminde mest om Rockklassiker tycker jag

Tacka vet ja P3 Rockster lr Metalbox på http://www.minradio.se/

Erick
24 oktober 2008 · 4 767 Inlägg

Fear of the dark "live" med Iron Maiden kan jag utantill helt och hållet nu iallafall..

Är också besviken på att det är "50 låtar på repeat", några nya pop/rock låtar och sen ett gäng 80tals klassiker..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
xXchamXx94 Studerande
24 oktober 2008 · 727 Inlägg

ExXtr3me skrev:

VLN skrev:

xXchamXx94 skrev:
Hehe, dom jag tycker om i Stockholm är; Bandit, The Voice. Men på bandit spelar dom samma låtar om och om igen hmm

Gör dem inte det på TheVoice också eller ? wink

Tycker dom spelar samma jävla låt om och om igen på vilken jädra radiokanal som helst FAN! big_smile

haha ja, dom spelar om och om igen där med. Men hiphop låtar är bra med ^^

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Heller_gbg
25 oktober 2008 · 144 Inlägg

tycker kanlen verkar bra.. får ge dom lite tid så dom får in lite bra låtar.. blir ju bättre för varje vecka. men är det bara jag som söker en trance/techno radio kanal?

LordLife
25 oktober 2008 · 998 Inlägg

Bara rock säger dom men när fan blev Teddybears stockholm rock?  Ibland spelar dom ofta bra musik men det är nästan alltid samma låt, metallica har faktiskt gjort fler låtar än nothing else matters.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Halvdan
26 oktober 2008 · 94 Inlägg

Måste få spy lite jag också....

Håller med om att det är för litet urval låtar som går på Repeat och alldeles för mycket låååång reklam.Trodde i början att lyckan var gjord, äntligen! I h-e heller...den lyckan blev kortvarig! Är som i politiken, efter ett tag blir alla nya åsikter bortsopade och det körs på i samma gamla hjulspår.
Det enda som är "bandit" på den helyllekanalen är "vi spelar vad vi vill".Jotack,vi märker det! Inte f-n spelar ni det folket vill iaf...

Verkar som att så fort en grupp har gjort EN låt med lite elgitarr i så klassas ALLT de gör som rock??
Ungefär som i countryn, spela en vanlig poplåt och ta på dig en cowboyhatt så räknas det som country...

KimVsWorld Mästare
26 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Hehe, dom jag tycker om i Stockholm är; Bandit, The Voice. Men på bandit spelar dom samma låtar om och om igen hmm

Är inte TheVoice negerdunk? Gillar du Rock och Negerdunk? Det var mej en jävla blandning...

Halvdan skrev:
Måste få spy lite jag också....

Håller med om att det är för litet urval låtar som går på Repeat och alldeles för mycket låååång reklam.Trodde i början att lyckan var gjord, äntligen! I h-e heller...den lyckan blev kortvarig! Är som i politiken, efter ett tag blir alla nya åsikter bortsopade och det körs på i samma gamla hjulspår.
Det enda som är "bandit" på den helyllekanalen är "vi spelar vad vi vill".Jotack,vi märker det! Inte f-n spelar ni det folket vill iaf...

Verkar som att så fort en grupp har gjort EN låt med lite elgitarr i så klassas ALLT de gör som rock??
Ungefär som i countryn, spela en vanlig poplåt och ta på dig en cowboyhatt så räknas det som country...

Då lär du få höra BassHunter där snart...

Senast redigerat av KimVsWorld (26 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
schtunken
26 oktober 2008 · 123 Inlägg

Jobbar natt och lyssnar alltid på bandit, de spelar alltid samma låtar, i samma ordning typ.
Har säkert hört Tenacious D - Fuck her gently 7 gånger hittils denna veckan

Senast redigerat av schtunken (26 oktober 2008)

Brandis Diktator
26 oktober 2008 · 968 Inlägg

det är ju samma bolag som äger rix fm som bandit, och tv3 och 6an, vafan tror ni, såklart det suger.. reklam konstant och 50 låtar som går om och om igen... därför man lyssnar på p3 för dom kör så jävla blandat och typ samma låt max 2 gånger per dag, perfekt

Dedd
27 april 2009 · 1 Inlägg

Inte nog med att folk har problem med musiken... hur Bandet Rock Göteborg hanterar kritiken är också ett kapitel för sig.

Läs mer på http://loudfarmer.wordpress.com/2009/04 … -bestamma/

Senast redigerat av Dedd (27 april 2009)

Puttski
27 april 2009 · 250 Inlägg

haha jag håller med alla.. dom spelar samma skit om o om igen, det är ju knappt ens rocklåtar..
Samma med Rix Fm.. lyssnade på den kanalen en hel dag.. var max 12 låtar som gick på repeat hela dagen o typ 10 min reklam varje halvtimme.. blev så jävla less på det! P3 ftw!

Volkswagen - Das Auto
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang