1664
Sök

Lämpligast att gå in med strömkablar till slutsteg

11 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Hej ska dra nytt ljudsystem imorgon till min Mazda mx6 och undrade vad som är det bästa möjliga för att dra strömkablarna från huven och in i kupeen, har fått tipps att gå in i dörren men tyvär skulle det lämmna kabeln synlig. Samt att borra ett nytt hål och sedan täta?

Undrade om det finns ett lättare val utan att borra men samtidigt lägga det snyggt och smidigt?

Tack I förhand.

(none)
1 725 Inlägg
25 oktober 2008
Vet inte hur det är på Mazda, men på många bilar så är det bara att kolla bakom handsfacket, om det finns någon ingång där bakom. Alltså om det går in kablar från motorutrymmet in till kupén. Då är det bara att använda dig av samma gång. Göra ett litet hål bara.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

11 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Braather skrev:
Vet inte hur det är på Mazda, men på många bilar så är det bara att kolla bakom handsfacket, om det finns någon ingång där bakom. Alltså om det går in kablar från motorutrymmet in till kupén. Då är det bara att använda dig av samma gång. Göra ett litet hål bara.

//Jonas

Tack, ska ta en titt på det imorgon, så skriver jag om det går eller inte går smile får glo igenom mer nogrant

(none)
1 725 Inlägg
25 oktober 2008
Tycker jag allt att du ska göra. Finns så många ställen att man inte själv kan tro de. Gäller kanske bara att våga att ev. få botta igenom torpedväggen. Det fick ja göra. Men du löser nog de genom att kolla extra noga.

//Jonas

11 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Gjorde så att jag hittade en kabelingång vid förar sätet vid kanten av kopplingen, där tryckte jag in kabeln som presis fick platts i befintligt hål ''Gummi tätning'' och resultatet blev kanon! man ser inte kabeln någonstans nu smile

(none)
1 725 Inlägg
27 oktober 2008
Gott att höra att de gick vägen. Där är också ett ställe där man kan dra kabeln vanligtvis.

//Jonas

Sök