3081
Sök

Måste ha hjälp! mitt halvljus har lagt av och ena helljuset(volvo 745gl-t - 89)

1 142 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
igår när ja var på väg hem så börja det ryka från farhållaren...så jag slet ur kabeln och när ja gjorde de slog de gnister från kabeln men inte mer med de klockan var halv 4 på morgonen så ja åkte hem. sen idag så tog ja bort kåperna och klippte av dom kablarna till farthållaren eftersom de var de som var trasigt(dum som ja var). och nu funkar varken halvljuset eller vänstra helljuset(det vänstra lyser pytte lite,inte mycket alls). vad kan de vara för fel? har kollat säkringar och dom är hela ser ingen mer bränd kabel vid ratten iallafall och kan inte ha blivit så farligt eftersom ingen säkring har slagit ut men kan de vara så enkelt som att det är att lampan är slut på vänster lyse satt  halvljuset inte funkar?

MÅSTE FÅ SVAR

Tack på förhand/ jimmie

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 oktober 2008
huh? klippte av kablarna?? 740 är känsliga på åldern i att det samlas damm inne i ställdonet till helljuset vilket kan resultera i att det ryker lite ifall man håller spaken precis på gränsen mitt i...

vad e det för kablar du har klippt? farthållaren har ett gäng tunna kablar medans dem till ljusstyrningen är lite grövre, har du klippt dom grövre så får du skarva ihop dem igen, sedan ifall spaken har brunnit upp får du köpa ny på nån skrot eller liknande...

1 142 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
ja klippte av 4st tunna till farthållaren.... dom som gick ut i spaken....

1 142 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
går de inte att få tag på en bild på vilka kablar som är vilka?

1 142 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
ingen annan som kan eller vet vad de kan vara...... alla svar hjälper nog lite

Sök