Även om den såg väldigt snygg ut på dina tidigare bilder så blev den helt klart ännu fränare nu! Väldigt fina bilder, och såklart fin bil. Mycket lyckat med dimljusen också!
tack så mycket, har insett att miljön man ställer bilen i när man fotar gör otroligt mycket.
Aah okej, låter som ett trevligt bygge! I dörrarna behåller du original eller? Isåfall så har jag ett tips, kapa upp "korgen" till högtalarna i bakkant (är en kant där så att det nästan blir som en låda) och dämpa dörrarna, då ska du se att det går att spela bas även med originalsystemet! Steget har jag bara bra att säga om, effektmässigt så räcker det rätt långt.
Aah okej, låter som ett trevligt bygge! I dörrarna behåller du original eller? Isåfall så har jag ett tips, kapa upp "korgen" till högtalarna i bakkant (är en kant där så att det nästan blir som en låda) och dämpa dörrarna, då ska du se att det går att spela bas även med originalsystemet! Steget har jag bara bra att säga om, effektmässigt så räcker det rätt långt.
Vart ska du montera huvudenheten?
Oj, glömde visst 6,5" högtalarna i dörrarna, bli även JBL där. JBL-GTO-6507C Efter att ha följt din projekttråd så ska jag nog dämpa dörrarna, men det tar jag i vinter när bilen blir avställd. Då ska jag även bygga mig en låda och stoppa in en JBL P-1222
Ah okej, varför blev det inte ett kitsystem typ JBL GTO6583C? Betydligt smidigare att koppla in och spela minst lika bra. Bestämt hur du ska bygga lådan?
Ah okej, varför blev det inte ett kitsystem typ JBL GTO6583C? Betydligt smidigare att koppla in och spela minst lika bra. Bestämt hur du ska bygga lådan?
Hade köpt 6.5":arna innan, köpte dessa innan p.g.a. att jag fick dem billigt och var då obetydligt använda, så det var bara att slå till (Därför jag glömde ta med dem i första inlägget igår) Nej, lådan har jag inte funderat så mycket på än. Jag har ingen större erfarenhet av olika lådor och placeringar mm. Skilljer de mycket ljudmässigt att vända basen mot skidluckan och tvinga in allt ljud genom den?
Skulle vilja ha ett ljudbygge i bagagen som ser snyggt ut, får ta och fundera över det när jag fått resten inkopplat.
Slutstegen kommer jag att montera under hatthyllan som många andra gjort på sina SS:ar.