Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

Jimmu
15 december 2008 · 744 Inlägg

Braather skrev:
Hej igen Jimmu!
Får säga tusen tack för dina ord, de värmer verkligen.

Du gör helt rätt ska jag antyda igen som går din väg med de planer du lagt upp.
Ang listerna så har INTE de nya SS lister runt om NEJ. Cabben har ja! Den äldre MY03-07.

Du fick mig där smile För JA, det är ett helvete att hitta ändrör som ska passa bra till Turbo X baken.
Jag har byt två ggr och ett tredje byte är på G. Man vill ju så klart ha Turbo X rören. Men så lätt är de itne
att få tag på dessvärre. Jag letar för fullt för att få ett passande ändrör.

Eftersom jag inte gör en projekttråd som jag sa, så lägger jag upp bilder på min sida med jämna mellanrum. Snart dax att uppdatera de jag gjort med fronten de sista. Inte långt kvar nu.
Å sen ska hela ljudbygget göras om. Kolla in vettja framöver!

Alla tummar upp återigen till dig Jimmu. Hojta till om du har idéer eller vill dela med dig.

Mvh
Jonas

Jag tänkte försöka tillverka egna slutrör på jobbet när tid ges smile
Jobbar på en Vatten/laser skärningsfirma och det är inga problem att skära upp till 250mm alu i vattenskärningen.
Ska försöka skissa fram designen på slutrör och försöka skaffa fram material och skära mig ett par.
Tänkte tillverka dom i Alumec eller något liknande material.

mvh
Jimmie

demk
15 december 2008 · 680 Inlägg

jobbar sj med vattenskärning är bra ibland,,fast går ju å skära mycket tjockare än de fast de vet du ju redan,,blir nog nice

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Bjork OEM <3
16 december 2008 · 6 957 Inlägg

Jimmu skrev:

Bjork skrev:
När vi ändå pratar Hirsch å Turbo X...hur mkt moddning krävs för att de ska passa då?

Först behöver man en stötfångare från -08
Modifieringar för att få dit Turbo-X:en är några frästa spår och delvis bortkapning utav "original diffusern"
vilka modifieringar som krävs till Hirschen vet jag inte ännu, borde få den idag, kan återkomma med mer info senare om så önskas smile

Gör så, så kan man kanske bestämma sig va man sj ska satsa på...tkr båda två e skitsnygga..
Smälter lite för Hirschen pga dom maffiga utblåsen big_smile

OEM <3
Braather (none)
16 december 2008 · 1 725 Inlägg

Jimmu skrev:

Braather skrev:
Hej igen Jimmu!
Får säga tusen tack för dina ord, de värmer verkligen.

Du gör helt rätt ska jag antyda igen som går din väg med de planer du lagt upp.
Ang listerna så har INTE de nya SS lister runt om NEJ. Cabben har ja! Den äldre MY03-07.

Du fick mig där smile För JA, det är ett helvete att hitta ändrör som ska passa bra till Turbo X baken.
Jag har byt två ggr och ett tredje byte är på G. Man vill ju så klart ha Turbo X rören. Men så lätt är de itne
att få tag på dessvärre. Jag letar för fullt för att få ett passande ändrör.

Eftersom jag inte gör en projekttråd som jag sa, så lägger jag upp bilder på min sida med jämna mellanrum. Snart dax att uppdatera de jag gjort med fronten de sista. Inte långt kvar nu.
Å sen ska hela ljudbygget göras om. Kolla in vettja framöver!

Alla tummar upp återigen till dig Jimmu. Hojta till om du har idéer eller vill dela med dig.

Mvh
Jonas

Jag tänkte försöka tillverka egna slutrör på jobbet när tid ges smile
Jobbar på en Vatten/laser skärningsfirma och det är inga problem att skära upp till 250mm alu i vattenskärningen.
Ska försöka skissa fram designen på slutrör och försöka skaffa fram material och skära mig ett par.
Tänkte tillverka dom i Alumec eller något liknande material.

mvh
Jimmie

Då vet jag vem jag ska fråga då wink?

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Jimmu
16 december 2008 · 744 Inlägg

Braather skrev:
Då vet jag vem jag ska fråga då wink?

Mvh
Jonas

Jag är inte omöjlig lol

Jimmu
18 december 2008 · 744 Inlägg

081218
Tänkte uppdatera med lite bilder och info, var ett tag sen nu.
http://www.gatbilar.se/galleries/542/3/494a87e11e849.JPG
Turbo-X diffusern, kommer troligtvis inte att monteras förrän Turbo-X utblås är fixade
http://www.gatbilar.se/galleries/753/3/494a8cde40d9a.JPG
Denna diffuser från Hirsch kommer ist att användas
http://www.gatbilar.se/galleries/416/3/494a884aa4084.JPG
Kolfiber vingen som ska användas, varför ska det vara så svårt att få en bra bild på kolfiber? tongue
http://www.gatbilar.se/galleries/370/3/494a88c029f64.JPG
Även motorrummet kommer att få ett lyft med bl.a. dessa röda Samco slangar, är kit om både kylar slangar och turboslangar.
http://www.gatbilar.se/galleries/37/3/494a91958583c.JPG
LED-dimljusen, tror det kommer bli bra

I morgon kväll kommer en uppdatering, då ska förhoppningsvis:
- 08:ans bakre stötfångare sitta på plats med en Hirsch diffuser,
- 08:ans lampor sitter redan på plats men kommer att förfinas med silvriga lampor.
- Kolfiber vingen ska testas

Under lördagen kommer eventuellt slangarna bytas ut, plåtar skruvas bort så de lättare kan poleras.
Fronten ska jag ta med hem från jobbet, ska även försöka koppla i de nya dimljusen.

Huh! Mycket att göra tongue
Återkommer med fler byggbilder och info i morn. Mycket roligare med bygg bilder tongue

Supra_robin
18 december 2008 · 4 663 Inlägg

ser riktigt bra ut big_smile   blir skit snyggt med dina nya saker big_smile
mvh robin

Aern
18 december 2008 · 457 Inlägg

ÅÅÅH! Vilket mysigt projekt, kan inte slita mig från din sida! big_smile Nu kommer man ligga sömnlös inatt och ligga och fundera hur det kommer se ut! Skit roligt projekt det här, kanske för att jag är en "fabriks-styling-nörd" smile Fortsätt så här nu, tappa inte suget! Lycka till! big_smile

Astramarkus
18 december 2008 · 455 Inlägg

Kul med en 9-3! Gillar Hirschbaken, skulle haft den i kolfiber smile Skall själv börja plocka lite med min SC, kommer dock behålla listerna då jag har kvar dem både på dörrar och stötfångare, dock skall det lackas.

Har samma dilemma som du, vad tusan skall man ha för utblås?

Hursomhelst, lycka till med projektet!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Jimmu
18 december 2008 · 744 Inlägg

Saab_Robin skrev:
ser riktigt bra ut big_smile   blir skit snyggt med dina nya saker big_smile
mvh robin

Hoppas på en liten update imorgon kväll, då ska förhoppningsvis baken vara klar smile

Aern skrev:
ÅÅÅH! Vilket mysigt projekt, kan inte slita mig från din sida! big_smile Nu kommer man ligga sömnlös inatt och ligga och fundera hur det kommer se ut! Skit roligt projekt det här, kanske för att jag är en "fabriks-styling-nörd" smile Fortsätt så här nu, tappa inte suget! Lycka till! big_smile

Nje då, du kan gå å lägga dig, kommer inte göra nåt inatt, lovar wink
Har kört upp grejerna till jobbet nu, så imorn blir det kapa och montera
tog även med dimlusen upp för att kolla lite, kapen går snart lös på fronten igen lol

Astramarkus skrev:
Kul med en 9-3! Gillar Hirschbaken, skulle haft den i kolfiber smile Skall själv börja plocka lite med min SC, kommer dock behålla listerna då jag har kvar dem både på dörrar och stötfångare, dock skall det lackas.

Har samma dilemma som du, vad tusan skall man ha för utblås?

Hursomhelst, lycka till med projektet!

Visst vore det grymt i kolfiber tongue
Ska du byta diffuser?
Jag kommer köra med Hirsch diffusern till att börja med, sen när turbo-x rören är tillverkade kan mycket väl hirschen få göra plats åt turbo-x:en big_smile
Var åxå inne på att lacka listerna först, men iom att -08:ans bakre stötfångare saknade lister så slopades även frontens lister, när jag ändå är igång tar jag över bort dörrlisterna.

4kezon
19 december 2008 · 718 Inlägg

grymmt projekt=) riktigt kul när folk bygger på så pass nya bilar med både Hirsch och aero delar;)

mvh henke

BMW 330 e30 "ÅkesonRacing" (1987)
Volvo 360 Gl "10600mil 531 topp med k-kam" (1987)
Matt3_
19 december 2008 · 449 Inlägg

Det ser fint ut detta smile

Jimmu
19 december 2008 · 744 Inlägg

81219
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/523877_a9wy4j.jpg
Så här såg den ut innan...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/523878_fepxh4.jpg
Efter monteringen av Hirsch diffusern.

Skulle egentligen momterat den på bilen ikväll, men det blev så mörkt och kallt i garaget så det för vänta tills i morgon bitti, då åker även reflexerna och vingen på,  tänkt om man ändå hade en stor verkstad med värme i smile

Återkommer i morgon med bilder när den sitter på bilen, tror det kommer se mkt bättre ut när den väl sitter på.

FoXxIe
19 december 2008 · 495 Inlägg

ser bra ut! på med hirsch diffusorn ocksåbig_smile

mig <3 vtec = sant
Supra_robin
19 december 2008 · 4 663 Inlägg

de blev ju as bra ju big_smile   längtar efter att se hur resultate blir imorn big_smile
mvh robin

Jimmu
19 december 2008 · 744 Inlägg

4kezon skrev:
grymmt projekt=) riktigt kul när folk bygger på så pass nya bilar med både Hirsch och aero delar;)

mvh henke

Tackar vi för smile Kul att ha något som ingen annan har, är lite svårt att hitta grejer dock sad men det börjar komma fler och fler eftermarknads delar nu smile


Matt3_ skrev:
Det ser fint ut detta smile

Tack tack!


FoXxIe skrev:
ser bra ut! på med hirsch diffusorn ocksåbig_smile

Hirschen sitter på nu, på bilen i morn smile


Saab_Robin skrev:
de blev ju as bra ju big_smile   längtar efter att se hur resultate blir imorn big_smile
mvh robin

Tack kul att se att du följer projektet! Lovar att uppdatera imorn med bilder och info, kommer bli bättre bilder  än tidigare, kommer köra ut bilen och ta lite bilder i dagsljus.

Bjork OEM <3
19 december 2008 · 6 957 Inlägg

Vill inte veta hur mkt du gav för alla siliconslangar tongue
Kikat sj en del på http://www.stjernqvistracing.se på dom röda..lockar rätt bra big_smile

Bilen kommer bli kanon med bakstötfångaren (-08?)

PM:a gärna vart du skaffa slangarna om du inte vill flasha ut priset här..

Mvh Björk

OEM <3
Ligaya
19 december 2008 · 155 Inlägg

Underbart med ännu en saabtråd, kommer följas med stort intresse. Lycka till!

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
Fatstuff Hobby sabotör
20 december 2008 · 178 Inlägg

Tja! Gillar verkligen ditt projekt, kommer bli jävligt snyggt!!!
Undrar dock vart du fått tag i hirsch-difusern? Pris?
Funderar på om man kan modda in en i min 9-5 aero, så lite nyfiken.

Mvh Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Jimmu
20 december 2008 · 744 Inlägg

Bjork skrev:
Vill inte veta hur mkt du gav för alla siliconslangar tongue
Kikat sj en del på http://www.stjernqvistracing.se på dom röda..lockar rätt bra big_smile

Bilen kommer bli kanon med bakstötfångaren (-08?)

PM:a gärna vart du skaffa slangarna om du inte vill flasha ut priset här..

Mvh Björk

Hallå Björk!
Jag köpte slangarna via Partsforsaabs.com (Direktlänk till sidan: http://www.partsforsaabs.com/default.ph … 6600b90164  )

Har åxå hört att stjernqvistracing säljer samco slangar, men det var efter att jag beställt från PFS.
Kan rekkomendera dom, snabb leverans på grejerna dom har hemma, slangarna tog ett par veckor att få hem p.g.a. att röda inte var standard, så de var tvugna att special tillverkas.
Priset varierar lite från dag till dag på PFS, (valuta-kursen)

Ska försöka montera slangarna snart så du får se resultatet smile

Stötfångaren kommer som du skriver från en -08:a, ska bara vara att sätta på original fästena, så några modifieringar krävs ej smile

Bara kul om man kan inspirera och hjälpa andra, är det något mera du funderar över är det bara att hojta till (går lika bra via PM) smile

Ligaya skrev:
Underbart med ännu en saabtråd, kommer följas med stort intresse. Lycka till!

Tack tack! Alltid lika kul när man uppmärksammas smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang