3644
Sök

Keyless Entry utan fjärrkontroll.

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Jag skulle vilja få ihop en lösning med keyless entry, dvs en sändare i fickan som man inte behöver trycka på för att bilen ska låsa upp sig när man kommer i närheten, och sedan en såndär tryckplatta istället för handtag som man bara rör vid så poppar dörren ut.

Inköpsställen, tips och ideer tack smile

(skall tilläggas att allt ska monteras på en bil utan varesig fjärrlås eller ens centrallås....)

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

2 283 Inlägg
4 november 2008
Synd att du inte bodde närmre så hade jag kunnat ha det som projekt arbete i skolan hmm

R.I.P. Michael Jackson!

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
4 november 2008
jag antar att du har tittat på owerhaulin (stavning). ja vill också ha det, va ju skit tuft ju.
puffa till mä rumpan, å dörren öppnas. smile

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Det var nog overhauling jag sett det kanske ja (alternativt pimp my ride..) smile Nån som kommer ihåg vad kittet hette?

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Pikey skrev:
Synd att du inte bodde närmre så hade jag kunnat ha det som projekt arbete i skolan hmm

Har du aldrig hört talas om distansförhållande..? big_smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 november 2008
problemet är ju att du riskerar att någon kommer på hur du kommer in och rensar bilen din sen....

smidigaste är nog en fjärr...

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Det är ju därför man ska ha kortet som låser upp bilen automatiskt i fickan... är man inte i närheten av bilen så ska inte dörrpopparna fungera ju smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 november 2008
ungefär som Keyless go som Mercedes och BMW börjat me för nåt år sen ? big_smile
finns även med fingeravtryck för att komma in i bilen big_smile

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
4 november 2008
har/hade inte renault nåt liknande mä sina kort"nycklar"???
just att bilen låses upp när man kommer inom ett visst avstånd. ja har iaf fö mig att de va nåt märke som har/hade de original.

men själva touchplattan som man fäster där dörrhandtaget satt e nog lite knivigare.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Jo renault har ett sådan system på vissa bilar, men finns det nått liknande att köpa löst?
touchplattan finns, men jag vet inte vad den heter...

872 Inlägg
4 november 2008
underskattade nissan micra finns med detta. sen vet jag att merca har ett system som läsr av din ryggrad så bara personen med rätt rygg kan starta bilen. å den startas av att du nuddar växelspaken. men faktan om mercsan e lite osäker, men tror det e sant.

If its too loud you are too old!

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
998cc skrev:
underskattade nissan micra finns med detta. sen vet jag att merca har ett system som läsr av din ryggrad så bara personen med rätt rygg kan starta bilen. å den startas av att du nuddar växelspaken. men faktan om mercsan e lite osäker, men tror det e sant.

Nu ska vi inte ta i så vi spricker, jag vill bara kunna komma in i bilen utan att behöva låsa upp wink
Starta kan jag göra med en hederlig knapp smile

2 283 Inlägg
4 november 2008
NxV skrev:
Pikey skrev:

Har du aldrig hört talas om distansförhållande..? big_smile

Ja men de håller inge i längden big_smile

R.I.P. Michael Jackson!

SKÅNING
1 215 Inlägg
4 november 2008
corvette c6 har precis så som du menar, har man nyckeln i fickan och trycker på plattan i/bakom dörren så öppnas den och om man går där ifrån så låser den sig

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

872 Inlägg
4 november 2008
alexm- skrev:
corvette c6 har precis så som du menar, har man nyckeln i fickan och trycker på plattan i/bakom dörren så öppnas den och om man går där ifrån så låser den sig

sådär ja nu e problemet löst köp en c6 och ryck loss dörrjäveln cool

If its too loud you are too old!

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
jaa smile nån som vill sälja sina corvette C6dörrar för nån 5hundring? wink

men ärligt, jag vet att många bilar har detta system, men vart fasen hittar man det? (löst då dvs..)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 november 2008
alexm- skrev:

Haha, då gäller det att inte ha tvångstankar, ''Är bilen verkligen låst?'' När man nu närmar sig bilen för att undersöka detta så låser bilen automatiskt upp. Och på så vis får du aldrig veta om bilen låser. wink

Men det förutsätter att någon lirare har varit frame och krashat alla blinkers, hehe.

Långsökt, vad är det?

Mvh Markus big_smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

SKÅNING
1 215 Inlägg
4 november 2008
-Mackan- skrev:
alexm- skrev:

Haha, då gäller det att inte ha tvångstankar, ''Är bilen verkligen låst?'' När man nu närmar sig bilen för att undersöka detta så låser bilen automatiskt upp. Och på så vis får du aldrig veta om bilen låser. wink

Men det förutsätter att någon lirare har varit frame och krashat alla blinkers, hehe.

Långsökt, vad är det?

Mvh Markus big_smile

Haha ja så kunde det blivit om det inte hade varit för att den tuttar till när man är ett par meterbort och låser sig

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Sök