5627
Sök

Analoga kameror - någon marknad?

född blåvit
624 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Ja som sagt undrar om det finns någon marknad över huvud taget idag för gamla icke-digitala kameror.

Orsaken är att det flyttstädas för fullt här och det känns ju lite tråkigt att behöva slänga saker som har sentimentalt värde samtidigt som det skulle kunna ge några hundringar smile
Blocket verkar ju lite sisådär, tänkte det kanske finns andra vägar att gå.

fasen glömde..ska kolla fotosidan.se också, tar tacksamt emot expertis eller tips dock smile
Senast redigerat av dabby (5 november 2008)

Ingen himmel är så blå som min
2 987 Inlägg
5 november 2008
www.fotosidan.se kan medlemmar annonsera på. Det finns många som fotar analogt fortfarande, men det är nog bara de vassaste prylarna som stått sig i värde. "vanliga" gamla nikon och canon-systemare har fallit drastiskt.... Men rätt tok köper sånt med smile

/Mattias

paparazzi
349 Inlägg
5 november 2008
har du nån analog Canon Eos kamera med EF fattning så kan det kanske vara intressant för mig smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.

593 Inlägg
5 november 2008
har du objektiv liggandes så bör du klara dig med att bara köpa ett nytt digitalt kamerahus, så kan du använda din gamla optik igen smile

Beroende på vad du har och vilken budget du har så kan jag väl rekomendera ett par "vettiga bang-for-the-buck-kameror"

Är det så att du har canonobjektiv så måste jag rekomendera EOS450D eller 40D Väldigt mycket kamera för pengarna!
Om du istället har nikonobjektiv så får jag tipsa om D80 som idag också är väldigt mycket kamera för pengarna, dock lite stor enligt vissa. Vill du ha en mindre kamera så är D60in alternativet.

född blåvit
624 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Har fått lite tips och så på fotosidan.se, även fått tag på ett ställe i stan som värderar gamla grejer och köper själva. Det gäller en Nikon från 50-60talet med utrustning, samt en Olympus.

Köpte nyligen en Nikon D60 fast när jag pluggar på de gamla objektiven så klagar den att 'inget objektiv anslutet', synd för det hade ju vart kul med 135mm smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 november 2008
Finns en anledning till att Hasselblad gick i konkurs.

Hasselblad sa att digitaltekniken bara var en fluga och det var inte lönt att satsa på den.

Henrik Eberlund

Med lem
624 Inlägg
13 december 2008
Har en Nikon F70 till salu.. Nån som vill ha den? smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Sök