3619
Sök

Ctek batteriladdare i motorvärmar uttag ?

Adder
972 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Ska ställa av bilen och köpte en Ctek laddare för att ladda upp och sedan underhållsladda batteriet när den står. Men när jag kom till garaget så såg jag att de bara fanns timer i uttagen dvs sätta en tid och sen 3 timmar har de kräm i uttaget.

Finns de några negativa effekter att ha laddaren igång 3 timmar avstängd 21 timmar igång 3 timmar osv osv ?

Undra om den inte går i stand by om man bryter strömmen och sen slår på den igen. Men i annat fall så slår jag på den då och då efter jobbet.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

21 761 Inlägg
5 november 2008
Vilken modell är det på laddaren?

16 197 Inlägg
5 november 2008
den kan ju stå på hela tiden.. Ctek e ju en "smartladdare" som håller koll å¨batteriet-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Adder
972 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vilken modell är det på laddaren?

XS3600

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
den kan ju stå på hela tiden.. Ctek e ju en "smartladdare" som håller koll å¨batteriet-

Jo de vet jag men den kan ju inte göra de samt att de står ju att man ska ha uppsikt tills den gått över till underhållsladdning då kan man lämna den.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

21 761 Inlägg
5 november 2008
Det borde gå bra att ha laddaren påkopplad fastän vägguttaget bara ger spänning några timmar per dag, men jag har inte haft just XS3600 och är lite osäker. På min XS7000 så håller den iaf i minnet vilken inställning det var vid förra laddningen, vilket gör att jag inte behöver ställa in rätt laddning varje gång jag kopplar in laddaren igen.

Kanske evilaudio har testat XS3600 och kan ge mer råd. smile

1 727 Inlägg
5 november 2008
En Ctek kan med fördel vara fast installerad, tänk bruksbil-till jobbet-på vintern t.ex, bilfirmor säljer ju defa/calix med laddare.
Tinad bil, fräscht batteri, klockrent!
Sommar, fullt batteri, musik, ja eller bara som trådskaparen ville, underhåll.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Adder
972 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kan du inte tvångsstyra timern istället? Är det en mekanisk så går det ju att låsa vredet, är den elektronisk så får man kanske pilla lite bakom displayen.

Är elektronisk, har tänkt i dem banorna men vet inte om de bara blir ett aja baja sluta med de där från hyresvärden om de skulle märka nått eller om de blir ta ditt pick och pack och hitta ett annat garage.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

151 Inlägg
5 november 2008
du kan ju fråga hyresvärden vad han säger. brukar gå att lösa såna saker.

16 197 Inlägg
5 november 2008
en liten Ctek drar ju inge större mängder ström så snacka me din hyresvärd. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 november 2008
Hehe, du behöver bara bygla förbi två kablar inne bakom displayen så går den hela tiden.

Men inget man ska göra..... (har inte jag gjort... tongue ) ssshhyyyyyssss!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Adder
972 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Vet är elektriker smile Men har redan frågat då jag inte trodde de var några problem men de sa blankt nej trots att jag sa att jag kunde betala en slant extra. Så i och med att jag frågat så kanske de kollar en extra gång =/

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök