3322
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
653 Inlägg
8 februari 2009
Jlmmy skrev:
s12 skrev:
Jlmmy : snygga fälgar du ska ha på din S13 , vad är de för fälg storlek ?  såg att de va 4 bultad , de har jag på min S12a mvh

Du skall ha? Du menar dom jag har hehe? smile 17" Jasså okej!

Tänkte ge läppen nere på framspoliern en andra sjans, så skal försöka fixa den, Har kollat runt som f*n men ingen som säljer så...

mvh

Vilken läpp menar du? går karosseri så kanske kan hjälpa dig att få ordning på den smile

Jlmmy
8 februari 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:
s12 skrev:
Jlmmy : snygga fälgar du ska ha på din S13 , vad är de för fälg storlek ?  såg att de va 4 bultad , de har jag på min S12a mvh

Tänkte ge läppen nere på framspoliern en andra sjans, så skal försöka fixa den, Har kollat runt som f*n men ingen som säljer så...

mvh

Vilken läpp menar du? går karosseri så kanske kan hjälpa dig att få ordning på den smile

Den lilla "plast läppen" längst nere på orginal fronten?
Den har gått av i två delar.. sad

653 Inlägg
8 februari 2009
Jlmmy skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:

mvh

Men det är ju lätt att fixa smile bara ta en polyester filt och lite epoxi smile Slipa rent och lägg den lilla bit filten över och sedan ta epoxi och trycka i men gummi handskar tills filten är dränkt smile

Jlmmy
8 februari 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Men det är ju lätt att fixa smile bara ta en polyester filt och lite epoxi smile Slipa rent och lägg den lilla bit filten över och sedan ta epoxi och trycka i men gummi handskar tills filten är dränkt smile

Japp har köpt glasfiber duk och polyster så skall snart ner och sätta igång, Det svåra är att få dom två bitarna direkt på plats så man kan lägga på glasfibern...hmm

Men skall försöka smile

653 Inlägg
8 februari 2009
Jlmmy skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:

Japp har köpt glasfiber duk och polyster så skall snart ner och sätta igång, Det svåra är att få dom två bitarna direkt på plats så man kan lägga på glasfibern...hmm

Men skall försöka smile

Men det är ju bara att limma, tejpa eller häfta fast framsidan på dom smile så lägger du duken på baksidan för den ska väll ändå lackas om? smile

Jlmmy
8 februari 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Men skall försöka smile

Men det är ju bara att limma, tejpa eller häfta fast framsidan på dom smile så lägger du duken på baksidan för den ska väll ändå lackas om? smile

Där sar du något med häfta ;D
Det kunde man ju tästat först!

Tack så mycket! smile

653 Inlägg
8 februari 2009
Jlmmy skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Jlmmy skrev:

Men skall försöka smile

Där sar du något med häfta ;D
Det kunde man ju tästat först!

Tack så mycket! smile

Hehe lungan smile bara att du säger till ifall du behöver hjälp wink

2 Inlägg
8 februari 2009
Hej, Har följt ditt projekt hela tiden big_smile
Gillar det mycket, Fortsät så mvh / Riccca

30 Inlägg
8 februari 2009
Inte dra neonet så de lyser upp utskärningarna istället? så även motorrummet lyses upp samtidigt.

Jlmmy
9 februari 2009
Trådstartare
Riccca skrev:
Hej, Har följt ditt projekt hela tiden big_smile
Gillar det mycket, Fortsät så mvh / Riccca

Kul att höra, tack smile

Patrik: Njea vi får se smile kan ju annars sätta någn diod i motorummet senare sen, Men detta var bara som en kul grej så smile

1 741 Inlägg
9 februari 2009
Är det UV-ljus du har monterat? Ser så ut smile
Kommer bli en fin effekt mot dom vita linjerna efter vägen då big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 februari 2009
tecman skrev:

Ja det gjorde det faktist tongue

Smidit att kolla om reggbeviset är äkta, när man ska sälja wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Jlmmy
9 februari 2009
Trådstartare
tecman skrev:

haha njea tveksamt^^

Så har varit nere lite och pillat igen smile

Funderar på att trä dit något liknande runt kanten på utskärningen? Vad tror ni om det? Frågan är bara hur man skall få fast det...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565944_5aqfn2.jpg

Gjorde även en hållare till min lmm så det blir lite stabilare smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565940_8otmuh.jpg

Bonusbild, Dock lite dammit tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565942_cnqs7j.jpg

Skall även göra ett andra försök med "läppen" nere på orginal fronten somsagt så kapade skiten i två delar och tänkte ha en på varje sida fram tills utskärning i fronten för ic smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565946_ibzham.jpg

Sedan den ena som var helt av, Fick fiksat den med glasfiberväv och polyster och nu har jag börjat lägga på spackel, Hoppas det blir bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565947_dfxp05.jpg

Nu en fråga:

Slangen som sitter där nu är en röd slang på typ 10cm bara och ser inga anslutningar eller något alls runt om kring? Kan det vara så att den slangen bara har hängt löst? Och är det verkligen bra isåfall?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59197/565846_drwhk6.jpg

Vart skall den slangen gå smile?

mvh

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 februari 2009
Jlmmy : 17 tums fälgar är riktigt nice å ha , motor huven som du har är inte helt fel

Nissan Silvia

756 Inlägg
9 februari 2009
haha det är ju saab blinkers du har kjöpt tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

Jlmmy
9 februari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
Jlmmy : 17 tums fälgar är riktigt nice å ha , motor huven som du har är inte helt fel

hehe yes smile

Saabgutten: Ajjamen wink hehe

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 februari 2009
Jlmmy : var hade du köpt alla blåa sicecon slangar ? real car eller nånananstans

Nissan Silvia

Jlmmy
9 februari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
Jlmmy : var hade du köpt alla blåa sicecon slangar ? real car eller nånananstans

Alla vakum slangar är köpt oss h2mracing.se smile

Dom lite större vid vevhusventilationen är köpt oss feltema^^

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 februari 2009
Jlmmy : * feltema * ha ha den va bra , om jag har köpt delar från feltema å satt ditt i min s12a , så den dagen när jag ska köra röd ljus race mot hulda som är 50 år å kör en nissan mickra , så lär jag förlora mot hulda för att jag har köpt delar från feltema ..................  HA HA

Nissan Silvia

474 Inlägg
9 februari 2009
ser bra ut jimmy... den där slangen röda alltså. vart exakt sitter  den?? alltså platsen..

Sök