3394
Sök

Era synpunkter om nya mobiltelefonen: Ericsson C905

NissanMotorsport
10 november 2008
Trådstartare
Har redan beställt den, kommer troligtvis imorn, men skulle ändå vara kul med era synpunkter om den smile bra som dåligt.

Avstängd
168 Inlägg
10 november 2008
Inget speciellt alls, ännu en telefon i SE's Cybershotserie. Telefonen är väl ok, men inget man kan sitta och leka med i flera dagar. Kameran är väl det enda som är rätt bra.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 november 2008
Jag tkr att Sony Ericssons telefoner bara blir jobbigare och jobbigare att stå ut med, dom är alldeles för sega i menyerna, och inte speciellt tillförlitliga, går in i menyer själv och stänger av sej utan anledning.  Sonys bästa telefon hittils är lätt,
S700i big_smilebig_smile älskar den telefonen!
om ngn här på gorg har en att bli av med skulle vi kunna byta ;D

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Knegare
718 Inlägg
11 november 2008
LeafBox skrev:
Jag tkr att Sony Ericssons telefoner bara blir jobbigare och jobbigare att stå ut med, dom är alldeles för sega i menyerna, och inte speciellt tillförlitliga, går in i menyer själv och stänger av sej utan anledning.  Sonys bästa telefon hittils är lätt,

Det beror på att sonyericsson har så sjukt bråttom med att släppa telefonerna så mjukvaran är inte "felfri", tyvärr..

Exempelvis C702 som kom i sommar.. Vi fick in de flesta för den stängde av sig. Men en liten uppdatering av mjukvaran och det är fixat!

Sen angående kameran på C905, man ska inte stirra blind på megapixel.. Mycket av bildkvaliten sitter i objektivet i sig, inte hur nånga megapixlar den har..
Säger dock inte att den är dålig.
/Marius

William 2009-02-20

245 Inlägg
11 november 2008
LeafBox skrev:

Jag har en S700i ligger wink

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 november 2008
Fjellner skrev:
LeafBox skrev:

oftaaa, bra skick?

245 Inlägg
11 november 2008
LeafBox skrev:
Fjellner skrev:
LeafBox skrev:

oftaaa, bra skick?

Det har flagnat färg från skalet, annars är det inga problem med den smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 november 2008
Fjellner skrev:
LeafBox skrev:
Fjellner skrev:

oftaaa, bra skick?

Det har flagnat färg från skalet, annars är det inga problem med den smile

Haha, hur mkt ska du ha för att skicka upp den? ;D Det här kan vara intressant...
Senast redigerat av LeafBox (11 november 2008)

97 Inlägg
11 november 2008
LeafBox skrev:

Testa c905 så blir du positivt överraskad smile
Jag är grymt nöjd med den! Den andas kvalitet. Det är dock min första mobil med skjutlucka så jag har inte kommit överens med sifferknapparna än. Men det är en vanesak bara wink

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder

71 Inlägg
25 maj 2009
angående c905,
jag är grymt missnöjd nu efter att ha haft den i fem månader.
Samtalslistorna funkar halvdant, vissa kan det visa att jag ringer till, men det är inte många.
Sen själv menyknappen(mittersta knappen) får väl trycka ungefär 20 gånger innan jag kommer in på menyn, innan det kommer telefonstatus fram, alltså det man får fram då man trycker ner ljudknappen utan att ha igång musik, eller om man har igång musik  så höjs ljudet med hjälp av mittenknappen.
Och så ska det verkligen inte vara.
Nån mer än mig som haft dessa eller liknande problem med sin c905?

62 Inlägg
25 maj 2009
jag köpte en c905 i vintras o nu är 2 knappar sönder och högtalaren funkar inte o den är seg som fan så rekommenderar verkligen inte o köpa en ...

501 Inlägg
25 maj 2009
Köpte min c905 för 4 månader sen. Knapparna är helt konstiga  högtalaren funkar inte som den ska ... en helt kass telefon rekomenderas ej!

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

2 924 Inlägg
25 maj 2009
Detta var ett märkligt missnöje för jag har flera vänner som hävdar att C905 är den bästa telefonen de haft och de är jättenöjda!
T.ex kameran är otroligt vass för att vara mobilkamera!

~ Life is short, have FUN! ~

71 Inlägg
25 maj 2009
Visst kameran är bra på c905, men resten då, nejnej rekommenderar verkligen inte denna telefon.

501 Inlägg
25 maj 2009
lisautanz skrev:
Visst kameran är bra på c905, men resten då, nejnej rekommenderar verkligen inte denna telefon.

Håller med !!  Mina knappar fyran och sexan är sten hårda, skitjobbigt när man ska smsa.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

165 Inlägg
25 maj 2009
lisautanz skrev:
angående c905,
jag är grymt missnöjd nu efter att ha haft den i fem månader.
Samtalslistorna funkar halvdant, vissa kan det visa att jag ringer till, men det är inte många.
Nån mer än mig som haft dessa eller liknande problem med sin c905?

Yes, lika på min.. Även lika på killens C902.. Skumt.

NissanMotorsport
25 maj 2009
Trådstartare
Även jag som starta tråden är missnöjd, den ligger nu i hyllan me sprucken display efter ja kasta sönder den i golvet tongue har nu typ 730i eller va den heter, fan mer nöjd me den..  iaf så sluta censorn på kameraluckan fungera, så den kände inte av att den va öppen, så gick inte att ta kort.. sen hänger den sig i menyn när man ska stänga av alarmet på mornara.. de va då ja fick spel, halvsov och larmet tjöt och kunde inte stänga av, funkar bara om man tar ut batteriet, men som alltid är de lika petigt att få ur batteriet.. försökte hitta nå smalt å peta ur de me, men blev golvet istället tongue högtalarna va trasiga också..

2 924 Inlägg
26 maj 2009
lisautanz skrev:

Jag menade inte bara kameran då utan att telefonen i allmänhet var den bästa de haft och de flesta av dem är kräsna mobilfreak.

Ni som får problem, lämnar ni in telefonen på garantireparation? roll

~ Life is short, have FUN! ~

CNC-Operatör
90 Inlägg
26 maj 2009
Det var värst vad folk har problem med telefonen....
Visst det tog lite tid att vänja sig vid knapparna men det var liksom inte hela världen
Visst kan jag tycka att kameran var rätt vass men när man jämför med annan mobil så skiljer det inte så jättemycket på bilden... kanske att den var bara ett snäpp över.. beroende på vem som fotar med såklart veet inte varför men brorsan lyckades alltid få ett vitt sken på sina bilder :S
Ni som nu har så jättekonstiga problem har ni testat att uppdatera mjukvaran då? för d gör RIKTIT mycket skillnad... gjorde det på min nokia när den blev knas och den blev som ny....

//Sandraah

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2009
peegee skrev:
Detta var ett märkligt missnöje för jag har flera vänner som hävdar att C905 är den bästa telefonen de haft och de är jättenöjda!
T.ex kameran är otroligt vass för att vara mobilkamera!

Kameran är superb!! riktigt toppklass. likaså GPS lirar riktigt bra för mig.  konceptet är så pass bra att jag köpte den trots att jag inte gillar slide-telefoner. Har dock börjat trivas med sliden, så egentligen inget problem där...

MEN  gå för guds skull inte och köp en C905!!  jag är inne på min 3:e och har inte orkat byta till den 4:e än.  högtalaren för telefonsamtalen pajjar efter nån halvtimmes prat och börjar skorra. knappsatsen blir mekaniskt seg och # är oanvändbar så gott som på min. även en flärp på skalet har lossnat och laddkontakten glappar (som på alla SE)

SE har på senare tid haft rejäla problem med kvaliteten, jag upplevde det som att det började med K850, den sög och C905 suger minst lika mycket.

Har haft T630, K700, K750, K800, K850 och nu C905.

kamerorna från K750 och frammåt är verkligen guld och K800 är en riktigt riktigt bra lur rakt igenom, sen gick det utför....  tyvärr...  för jag gillar SE och jag vill köpa "svenskt" samt att inga bra alternativ finns i mina ögon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök