servise lampa V70

konkas
10 november 2008 · 107 Inlägg

Min servise lampa lyser på min v70 (-98) men den slocknar efter ett tag, så jag undrar hur ja släcker den? eller måste jag åka tin till volvo för att göra det? och om dom klagar på de på besiktingen? ska besikta bilen på torsdag

Sänk väl!
Nick84
10 november 2008 · 7 Inlägg

Ha tändningen avstängd
Håll in trip knappen (mellan varv och hastighetsmätare)
Slå på tändningen, håll knappen inntryckt tills service lampan börjar blinka
släpp knapp stäng av tändningen.....Klart.
Fungerar på de flesta v70.....vissa går det ej på! Prova.

anna_catharina
10 november 2008 ·

jag har samma problem... jag har en volvo 850 -97. dock är det trippmätare som "rullar", som på den gamla goda tiden. Så det där med att slå på tändningen funkar ju inte :p måste jag åka in på volvo o släcka skiten?

Jongen
10 november 2008 · 341 Inlägg

Tror inte det fungerar på 98års modellen. Hade en V70 TDI från 98, där fick man koppla in dator för att släcka lampan. Det är dock inget dom klagar på på besiktningen.....

konkas
10 november 2008 · 107 Inlägg

Jongen skrev:
Tror inte det fungerar på 98års modellen. Hade en V70 TDI från 98, där fick man koppla in dator för att släcka lampan. Det är dock inget dom klagar på på besiktningen.....

okej har ja oxå hört... men får väl köra in på bes å se:P

Sänk väl!
Rydell BaM BaM
10 november 2008 · 232 Inlägg

Dom säger inte ett ljud på bes och lättast är att ta bilen + en påse gifflar och kör in på lokala volvo verkstad så fixar det sig, kopplar in datan och det tar 5min......funkade för mig

Inget vara för evigt.
anna_catharina
11 november 2008 ·

sjukt störande när lampjäveln lyser iaf

removal PULVERLACKERAR
11 november 2008 · 605 Inlägg

varför inte göra en service på volvo..då har du en finare motor...Men du kanske gör din egen service...
Jag sökte på GOOGEL..där finns mycket bra knep till volvo mm=)

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
konkas
11 november 2008 · 107 Inlägg

removal skrev:
varför inte göra en service på volvo..då har du en finare motor...Men du kanske gör din egen service...
Jag sökte på GOOGEL..där finns mycket bra knep till volvo mm=)

joo ska göra de men inte just nu.. ne orka göra de själv hehe

Sänk väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang