får man ha a-traktor här

Mack Forum- och sitemoderator
12 november 2008 · 26 193 Inlägg

xorox_88 skrev:

ralle_91 skrev:
jaha men vadå 17 eller 18 spelar ingen råll tycker jag

är väll 18års gräns på sidan om dom inte har ändrat det

Tror inte längre det finns en gräns, men man bör vara över 18, just för att det inte ska bli dagisnivå på diskussionerna. Inget illa menat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
ralle_91
12 november 2008 · 254 Inlägg

samma motor som i en vanligt 740... mm jag tycker de också men de förståss inte jag som sätter reglerna. men de är min åsikt jallafall

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 november 2008 · 5 753 Inlägg

AirOne skrev:

xorox_88 skrev:

ralle_91 skrev:
jaha men vadå 17 eller 18 spelar ingen råll tycker jag

är väll 18års gräns på sidan om dom inte har ändrat det

Tror inte längre det finns en gräns, men man bör vara över 18, just för att det inte ska bli dagisnivå på diskussionerna. Inget illa menat.

nix det finns ingen gräns längre läste jag nånstans... men man ska sköta sig..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Alecci
12 november 2008 · 2 014 Inlägg

Man ska alltid sköta sig på ett forum. Personligen så har jag uppfattat det så att det är en rekommendation att man ska vara minst 18 år fö att registrera sig.

Fakta kvarstår dock, endast personbilar är tillåtna att lägga upp som "bil" under sin profil. Övriga fordon hänvisas vänligen men bestämt till gallerierna.

Återigen, frågor om enskilda komponenter som även återfinns på bilar torde vara helt OK att lägga upp som trådar. I värsta fall får du tråden låst/raderad om någon annan moderator inte håller med mig, men en varning lär knappast utdelas (i alla fall inte vid första försöket).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
ralle_91
12 november 2008 · 254 Inlägg

under sin profil menar du då där under mitt namn??

Eddie_88 Hillbilly
12 november 2008 · 206 Inlägg

AirOne skrev:

xorox_88 skrev:

ralle_91 skrev:
jaha men vadå 17 eller 18 spelar ingen råll tycker jag

är väll 18års gräns på sidan om dom inte har ändrat det

Tror inte längre det finns en gräns, men man bör vara över 18, just för att det inte ska bli dagisnivå på diskussionerna. Inget illa menat.

dagisnivå e det ju i en hel del andra trådar också.

Living my life sideways!
ralle_91
12 november 2008 · 254 Inlägg

tror du ni att man är så mycke mer mogen när man är 18 än när man är 17.. de tror ju inte jag!!!!

te_wik Forummoderator
12 november 2008 · 12 813 Inlägg

_Glenne_ skrev:

te_wik skrev:

ralle_91 skrev:
okej men får jag ställa frågor och sånt om de är nått jag undrar.. motor problem och sånt eller de är bara bilar??

Endast bilar.

Mvh Tommy

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Alecci
12 november 2008 · 2 014 Inlägg

Kort sagt, du fårendast lägga upp bilder på den i ditt galleri (under övrigt). Inte utnyttja bilfunktionen för att skapa ett fordon alltså.

Följaktligen: Nej, den får inte läggas upp så att den syns under ditt namn.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
te_wik Forummoderator
12 november 2008 · 12 813 Inlägg

Alecci skrev:
A-traktorer är som sagt inte tillåtet att lägga upp som fordon. Men även en A-traktor drivs väl av en bilmotor? Har alrig haft en A-traktor, så jag är lite osäker. Så länge den drivs av en bilmotor så borde en tråd rörande motorproblem fungera bra i respektive forumsavdelning.

Inget illa menat, men jag tycker ni moderatorer ska se till att vara överens om reglerna.

Härom dagen blev en tråd låst där man undrade om lackering till en epa.

Antingen eller, tillåtet eller inte. Inga undantag, tycker jag!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ralle_91
12 november 2008 · 254 Inlägg

hehe okej mycke möjligt:P tycker igentligen inte om volvo men de finns inte så mycke annat att välja på när man inte är 18. är igentligen ett audi freak:P

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 november 2008 · 5 753 Inlägg

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

te_wik skrev:

Endast bilar.

Mvh Tommy

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

hehe joo jag vet... har anmält några stycken som var a-traktorer som dom bara tagit bort LGF skylten på tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Celica89
12 november 2008 · 183 Inlägg

Känns som man stänger ute visst folk?
Det är ju en sak om man vill bli medlem på en bmwklubb och äger en volvo som kanske inte känns så passande?
Detta är ju ett forum för att snacka om bilar och ge tips mm.
Fast vad vet jag jag kanske inte heller har det som behövs för att vara medlem här?

Alecci
12 november 2008 · 2 014 Inlägg

te_wik skrev:

Alecci skrev:
A-traktorer är som sagt inte tillåtet att lägga upp som fordon. Men även en A-traktor drivs väl av en bilmotor? Har alrig haft en A-traktor, så jag är lite osäker. Så länge den drivs av en bilmotor så borde en tråd rörande motorproblem fungera bra i respektive forumsavdelning.

Inget illa menat, men jag tycker ni moderatorer ska se till att vara överens om reglerna.

Härom dagen blev en tråd låst där man undrade om lackering till en epa.

Antingen eller, tillåtet eller inte. Inga undantag, tycker jag!

Mvh Tommy

Förvisso sant, men nu är det så att varenda liten detalj står inte nedskriven i något slags biblisk regelbok som man får hemskickad när man blir moderator. Vi har i stort sett tillgång till samma regelverk som ordinarie användare och resterande är en tolkningsfråga.

Att i detalj beskriva varenda regel för att kunna handskas med varje uppkommen situation skulle innebära en volym i stil med just bibeln eller Svea Rikes Lag. Och att sen lära sig denna utantill?

Även vi moderatorer är - hör och häpna - vanliga, dödliga privatpersoner och därmed även individer. Vi tolkar ibland uppkomna frågor på olika sätt och åtgärdar dem därefter. Föreligger tvivel på att ett "domslut" är felaktigt så skicka i så fall ett PM till berörd moderator med begäran om att denne tar upp det tills diskussion, alternativt vänd dig till högre instans (administratör).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Alecci
12 november 2008 · 2 014 Inlägg

Celica89 skrev:
Känns som man stänger ute visst folk?
Det är ju en sak om man vill bli medlem på en bmwklubb och äger en volvo som kanske inte känns så passande?
Detta är ju ett forum för att snacka om bilar och ge tips mm.
Fast vad vet jag jag kanske inte heller har det som behövs för att vara medlem här?

Visst är detta ett forum för bilnördar, men även om det inte alltid går hela vägen hem är vi också måna om att hålla en viss nivå på diskussioner och uppförande. Därför rekommenderas en åldergräns på 18 år. Hu tror du forumet skulle se ut om majorieten av användarna bestod av hormonstinna 13-åringar?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
ralle_91
12 november 2008 · 254 Inlägg

jo de e sant nån gräns får de va man jag tycker så fall att ägare av fordon skulle få vara medlemmar och då även epa förare

Mack Forum- och sitemoderator
12 november 2008 · 26 193 Inlägg

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

te_wik skrev:
Endast bilar.

Mvh Tommy

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Lustigt. Det har i alla fall jag svårt att tro. Bevis?
Hursomhelst. Men jag håller med om att tex motorfrågor - oavsett vilket sorts "bil" motorn sitter i - borde vara godkänt att fråga om. En B23 är alltid en B23 oavsett om den sitter i en vanlig 240 eller en..ja. Epa.
Och en stereo är alltid en stereo..

Senast redigerat av AirOne (12 november 2008)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Celica89
12 november 2008 · 183 Inlägg

Haha ja absolut jag förstår men i just det här fallet gällde det ju en kille med bil/A traktor och även om bilen är reggad som A-traktor är det ju egentligen en bil och har från början varit det.
Men absolut håller jag med 13 åringar med jättelängtan till moppe kanske ska söka vidare.

te_wik Forummoderator
12 november 2008 · 12 813 Inlägg

Alecci skrev:
Förvisso sant, men nu är det så att varenda liten detalj står inte nedskriven i något slags biblisk regelbok som man får hemskickad när man blir moderator. Vi har i stort sett tillgång till samma regelverk som ordinarie användare och resterande är en tolkningsfråga.

Att i detalj beskriva varenda regel för att kunna handskas med varje uppkommen situation skulle innebära en volym i stil med just bibeln eller Svea Rikes Lag. Och att sen lära sig denna utantill?

Även vi moderatorer är - hör och häpna - vanliga, dödliga privatpersoner och därmed även individer. Vi tolkar ibland uppkomna frågor på olika sätt och åtgärdar dem därefter. Föreligger tvivel på att ett "domslut" är felaktigt så skicka i så fall ett PM till berörd moderator med begäran om att denne tar upp det tills diskussion, alternativt vänd dig till högre instans (administratör).

Jaa jag förstår det.

Allt är ju som du säger en tolkningsfråga, men dessa splittrade åsikter om vad som är godkänt eller inte kommer en dag att spåra ur, blir livliga disskusioner om varför vissa får, medans andra inte.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
12 november 2008 · 12 813 Inlägg

AirOne skrev:

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Lustigt. Det har i alla fall jag svårt att tro. Bevis?
Hursomhelst. Men jag håller med om att tex motorfrågor - oavsett vilket sorts "bil" motorn sitter i - borde vara godkänt att fråga om. En B23 är alltid en B23 oavsett om den sitter i en vanlig 240 eller en..ja. Epa.
Och en stereo är alltid en stereo..

Inte för tillfället, alla jag har sett är raderade nu mera.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang