4605
Sök

Hjälp med en varningssymbol?

14 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#1
Hejsan hejsan!

Min s4 avant -00 gav ifrån sig ett tjut yikes hmm, och en knasig symbol hoppade upp i förddatorn.

I och med standardfelet med döda pixlar och rader i displayen så kan jag inte riktigt urskillja vad det är för symbol, och min manual bok är på tyska, vilket inte är min starka sida, kollade dock i den men hittade ingen symbol som liknade den. Någon som vet vad det kan vara, eller vart man kan hitta dessa symboler med förklaringar på ett enklare språk, exempelvis engelska eller svenska?

det man kan uttyda av symbolen ser lite ut som en uppochned vänd ficklampa typ...
Har kollat däcktryck och spolarvätska så det är inte någon av dom i alla fall:)

tacksam för svar!roll

//Cbig_smilelol

1 867 Inlägg
13 november 2008
#2
Det låter lite som spolarvätskesymbolen, kollat så inte nån sensor fått flipp?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
#3
http://audi200.se/teknik/autocheck.htm   dethär är till en gammal typ44, men symbolerna borde vara liknande.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

14 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#4
ne, de e inte spolarvätska symbolen, för den blinkade nämligen samtidigt som denna symbolen, då ja fyllde på spolarvätskan å då försvann den men inte den andra...:S

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
#5
"upp och nedvänd ficklampa" får jag till att den varna för en lampa som brunnit?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

14 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#6
mm men det är konstigt, för bilen har haft en positions lampa som varit sönder ett ganska bra tag nu, å den har ju inte varnat för den? tråkigt när man inte kan urskillja den ordentligt.....sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
#7
hmm men testa byt den lampan då och se vad som händer.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök