Vad händer med Ridetech?

yankeeman
15 november 2009 · 24 Inlägg

Jag kan bara avråda ALLA från att handla från det företaget, har skickat tillbaka varor som var felpackade och krävde pengarna tillbaka, detta var i april månad, efter upprepad kontakt med företaget så var deras svar att: "Vi har inte fått något paket tillbaka från dig", trots att jag har bekräftelse på att mitt paket har kommit fram och kvitterat utav en av ägarna bakom företaget!.
Som tur är har jag polisanmält dessa skojare!
Aldrig beställa bildelar från nätet längre för min del!........................

evilaudio
15 november 2009 · 16 195 Inlägg

själv har ja beställt saker från dom ett flertal ggr å de har aldrig varit nå problem smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Torlejf Bilvårdstönt.
15 november 2009 · 1 109 Inlägg

9Femma skrev:

ToBe skrev:
... UPP TILL 80%

MISSA INTE ÅRETS STÖRSTA OUTLET AV BILSTYLING!

DEN 27 NOVEMBER SLÅR VI UPP PORTARNA I MOTALA FÖR ÅRETS STORA OUTLET!

10.000-tals produkter och mängder av nyheter säljs ut till 80% av våra normalt låga priser! Se alla produkter live..

Vänta nu?
Är det 80% rabatt på deras tidigare priser?
Eller ska man betala 80% av de tidigare priserna?

Om de verkligen forumulerat sig i reklammailet som är citerat ovan så har det ju smugit sig in ett rätt betydande syftningsfel här ...

Jag ser faktiskt inte nått syftningsfel här.

Står ju klart och tydligt att det är 80% av nuvarande pris, står inget om rabatt för fem öre.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Darkace Skyline Drifter
15 november 2009 · 640 Inlägg

låter som många har haft problem med dom,
sj har ja beställt flera ggr från dem o aldrig haft några probs... ja måste haft en jädrans tur alltså *peppar peppar* smile cool

Ekis!
15 november 2009 · 1 210 Inlägg

Butiken är ju igång.. även deras Internet sida... hmm skumt har för mig att jag beställde en kina dump av dom för länge sen iofs, men inga probs då.. fick grejerna på en vecka...
Verkar ha fuckat ur totalt sen dess hmm tråkigt

9Femma
16 november 2009 · 342 Inlägg

Torlejf skrev:

9Femma skrev:

ToBe skrev:
... UPP TILL 80%

MISSA INTE ÅRETS STÖRSTA OUTLET AV BILSTYLING!

DEN 27 NOVEMBER SLÅR VI UPP PORTARNA I MOTALA FÖR ÅRETS STORA OUTLET!

10.000-tals produkter och mängder av nyheter säljs ut till 80% av våra normalt låga priser! Se alla produkter live..

Vänta nu?
Är det 80% rabatt på deras tidigare priser?
Eller ska man betala 80% av de tidigare priserna?

Om de verkligen forumulerat sig i reklammailet som är citerat ovan så har det ju smugit sig in ett rätt betydande syftningsfel här ...

Jag ser faktiskt inte nått syftningsfel här.

Står ju klart och tydligt att det är 80% av nuvarande pris, står inget om rabatt för fem öre.

Mvh. David.

Nej, det ser jag också. Men du tycker ändå inte det ser lite halvflummigt ut? Och detta från ett företag?
Om mailet är helt korrekt citerat så skriver de alltså "UPP TILL 80%" längst upp (rubrik?).
Då är jag nyfiken på att veta vad "upp till 80%" syftar på?

För "upp till 80%" har ingenting med "till 80% av våra normalt låga priser" att göra.
Hade det däremot stått "ned mot 80%" så hade ekvationen gått ihop, då 80% av ordinarie pris också innebär nedåt 80% av ordinarie pris.

Senast redigerat av 9Femma (16 november 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Slickk_dude
16 november 2009 · 138 Inlägg

Har ni aldrig hört talas om ARN = Allmänna reklamationsnämden? Jag tror inte polisen kan göra mycket när det gäller en tvist mellan två parter.

93T Aufrecht Melcher Großaspach
16 november 2009 · 292 Inlägg

Fick min förlorade laddtrycksmätare idag, trodde jag aldrig smile

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
ZonaX Svetsare
9 december 2009 · 3 150 Inlägg

Fick äntligen mina pengar för den trasiga dumpventilen idag!  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
kingen85
29 december 2009 · 146 Inlägg

jag har då aldrig haft problem med mina grejer jag köpt där, o de är för drygt 10 papp. Aldrig dåliga leveranser, förfrågningar eller liknande...fattar inte va ni babblar om. MEN de verkar ju ha varit lite mysko på den senaste tiden först slutar e-handel helt o sen går de att handla på nätet helt plöstligt igen...verkar ssscckuuumt faktiskt.

Mvh

Senast redigerat av kingen85 (29 december 2009)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
frantzen
3 februari 2010 · 62 Inlägg

Törs man testa å handla?? Funderade på en t04e kopia där för 2400 å en 50mm hks kopia wg, lr ska man försöka leta nån annanstans?

OphanWitehall
3 februari 2010 · 1 335 Inlägg

frantzen skrev:
Törs man testa å handla?? Funderade på en t04e kopia där för 2400 å en 50mm hks kopia wg, lr ska man försöka leta nån annanstans?

Inga problem alls att handla där. Har handlat av dom flera ggr å aldrig nå problem.
Handla senast för 2veckor sedan. wink

Hermansson
3 februari 2010 · 235 Inlägg

funkar väl som vilken kina kopia som helst, är ju inte ridetech som tillverkar turbon..

Har inte haft problem att få grejer därifrån, dock svårare att få tillbaka pengar om man skickar tillbaka nått, men har löst sig för mig. Så antar att det är samma med reklamationer, taaaar tiiiid

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
turboforssen Telge Drifting Team
3 februari 2010 · 5 398 Inlägg

frantzen skrev:
Törs man testa å handla?? Funderade på en t04e kopia där för 2400 å en 50mm hks kopia wg, lr ska man försöka leta nån annanstans?

gör det lätt för dig å ta postförskott istället.
så slipper du massa problem om du inte skulle få varan:)
jag har handlat där ett par gånger å aldrig haft problem

Senast redigerat av turboforssen (3 februari 2010)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
KHRacing
3 februari 2010 ·

frantzen skrev:
Törs man testa å handla?? Funderade på en t04e kopia där för 2400 å en 50mm hks kopia wg, lr ska man försöka leta nån annanstans?

köp från www.klracing.se istället

dcay Licenssvetsare
3 februari 2010 · 927 Inlägg

frantzen skrev:
Törs man testa å handla?? Funderade på en t04e kopia där för 2400 å en 50mm hks kopia wg, lr ska man försöka leta nån annanstans?

inga problem för mig dom två gångerna jag handlat med kort där, alltid kommit inom 7 arbetsdagar!

jh-hindersson OVERBOOSTED
3 februari 2010 · 852 Inlägg

Ridetech är ju en skit bra sida beställde delar för drygt 11000kr för nån månad sen o det gick skit bra,men då åkte jag upp till motala o hämtade alla delar tongue ...dom va skit shyssta men öppet tiderna var ju sådär :S stod att dom öppnade vid 09:00 men det kom ingen förs 10:30 men då fick jag rabatt på 1900kr big_smile så Ridetech är en skit bra sida....    wink

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Ekis!
4 februari 2010 · 1 210 Inlägg

jh-hindersson skrev:
Ridetech är ju en skit bra sida beställde delar för drygt 11000kr för nån månad sen o det gick skit bra,men då åkte jag upp till motala o hämtade alla delar tongue ...dom va skit shyssta men öppet tiderna var ju sådär :S stod att dom öppnade vid 09:00 men det kom ingen förs 10:30 men då fick jag rabatt på 1900kr big_smile så Ridetech är en skit bra sida....    wink

Luktar troll wink

jh-hindersson OVERBOOSTED
4 februari 2010 · 852 Inlägg

Ekis! skrev:

jh-hindersson skrev:
Ridetech är ju en skit bra sida beställde delar för drygt 11000kr för nån månad sen o det gick skit bra,men då åkte jag upp till motala o hämtade alla delar tongue ...dom va skit shyssta men öppet tiderna var ju sådär :S stod att dom öppnade vid 09:00 men det kom ingen förs 10:30 men då fick jag rabatt på 1900kr big_smile så Ridetech är en skit bra sida....    wink

Luktar troll wink

Tycker det luktar slöseri me pengar wink köpte mycket biliga delar men det vart inte så biligt i slutändan lol men Ridetech är en bra sida men dom gör sina misstag ibland som alla andra smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Stefan Varberg Supraman
4 februari 2010 · 2 300 Inlägg

Om folk slutar att köpa från företag som dessa så försvinner dom.
Men folk ser vara hur billigt det e.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang