5316
Sök

Dimljus - vilka lyser bra?

250 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
De bilar jag testat med dimljus har lyst jävligt dåligt, för dåligt för att rimligen kunna användas i mörker.
Finns det dimljus som är bra, och som går att använda även i mörker? Vilka är det/vilka bilar sitter dem på isåfall?
Jämför gärna med halvljuset på bilen.

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 november 2008
Dimljus ska inte användas i mörker, men sätt fjärrljus på dimljusens plats så lyser det upp bättre.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

250 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Dimljus ska inte användas i mörker, men sätt fjärrljus på dimljusens plats så lyser det upp bättre.

I mörker vid snö, dimma och regn ska det väl kunna användas?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 november 2008
aldrig efter mörkretsinfall ska dom användas... och när det är bestämmer polisen som stoppar dig.. köp extraljus om du du är mörkrädd

2slow

1 024 Inlägg
16 november 2008
exion eller hur fan det stavas bara konvetera så funkar det kanon

4 299 Inlägg
16 november 2008
Dimljusen är inte tänkta att ersätta halvljuset på nått sätt. Så de finns ingen bil som har lika bra dimljus som halvljus.

Sen behöver jag ju inte säga att de e olagligt när mörkret infaller. För de e ju redan sagt tongue

377 Inlägg
16 november 2008
det är dock inte olagligt att använda dimljus tillsammans med helljuset, dock måste man släcka dimljusen när man släcker helljuset vid möte.
men dimljusen kommer alltid att lysa svagare än halvljus så, du får väl byta ut dimljusen mot fjärrljus som någon sa.

250 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Dimljusen är inte tänkta att ersätta halvljuset på nått sätt. Så de finns ingen bil som har lika bra dimljus som halvljus.

Sen behöver jag ju inte säga att de e olagligt när mörkret infaller. För de e ju redan sagt tongue

Jo, det klart att de är tänkta att ersätta halvljus vid dimma? tongue

The one and only
1 091 Inlägg
16 november 2008
Erikkk skrev:
Rallyhalle skrev:

Ja men inte i mörker...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

3 354 Inlägg
16 november 2008
Volvo Knugen skrev:
Erikkk skrev:
Rallyhalle skrev:

Ja men inte i mörker...

faktiskt så får halvlyset ersättas av dimljus då, om det e dimmigt, kraftig nederbörd eller nedsatt sikt.
har vv´s häfte om fordonsbelysning framför mig. står inget om att dimljus e "totalt" olagligt under mörker
Senast redigerat av Seth (16 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök