Bilen laddar inte. Du har kört på batterikraften det sista, och varvar du mindre så drar det mindre ström.
Alltså hackar den på fullgas och lyset blir klent, mm..
Kolla generatorremmen först, sedan kolen och till sist byt hela generatorn om det inte funkar.
Du kan hålla en multimeter på batteripolerna och varva 3000varv med motorn, och då ska den visa ungefär 14volt. Gör den inte detta så laddar den inte.
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"