5735
Sök

Elproblem

250 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#1
tja

nu är det så att jag äger en Audi 80 av 90 års modell
och jag har kört min bil hela dagen men för ca 2 timmar sen bråka bilen med
mig med att börja med då 
ljuset att bli svagt över hela bilen sen efter stund börjar bilen hacka på ett obehagligt sätt
men körde jag på en tung växel med låga varv tal, och ljuset avstängt gick det att köra med
bilen. och så fort jag kom bilen kom upp i varv så hacka den med.  är det någon som kan veta vad detta kan beror på ?,  min tanke är geniratorn men inte säkert ? och jag har fyllt upp bilen med olja.


är inte säker men jag hoppas attt jag hittade rätt tråd för detta 


MVH Christopher

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

796 Inlägg
16 november 2008
#2
Bilen laddar inte. Du har kört på batterikraften det sista, och varvar du mindre så drar det mindre ström.
Alltså hackar den på fullgas och lyset blir klent, mm..

Kolla generatorremmen först, sedan kolen och till sist byt hela generatorn om det inte funkar.

Du kan hålla en multimeter på batteripolerna och varva 3000varv med motorn, och då ska den visa ungefär 14volt. Gör den inte detta så laddar den inte.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2008
#3
Börjar batterilampan lysa i instrumenteringen?
Eftersom du inte nämner något om det så antar jag att den inte varnar för svagt batteri / laddning.

Mät som ovanstående skrev. Felet borde ligga i laddningen.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (16 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

250 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#4
okej ska göra det, förlåt mig att jag inte nämnde detta men det är som du säger att lampan varna inte för att laddning var dålig. men ´jag ska kolla pådetta snarast

mvh chrisrotpher

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D


Sök