5838
Sök

behöver hjälp med låda till mina basar

97 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#1
tänkte kolla om nån vänlig själ kan räkna ut en låda till mina två basar ska sitta i samma låda är till en volvo 245 gärna portad låda.


PIONEER
TS-W1200C
vas 125,14
fs 25
qts 0,39
12"
om det inte räcker finns info om basarnsa på denna tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1278613

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

21 761 Inlägg
16 november 2008
#2
110 liter brutto med 6" rör som är 25 cm långt, dämpmatta på väggarna. Bas och rör är inräknade i lådvolymen. Blir basen för djup eller att det låter bättre med en dörr öppen, då kan du testa att korta av röret med några cm i taget och lyssna hur det låter.

Jag har inte provat basen, det är en uträkning i ett program.

97 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#3
det låter lite stort tycker jag men får väll prova

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

21 761 Inlägg
16 november 2008
#4
Nja, den volymen är ju för båda basarna tillsammans (kanske skrev lite luddigt). 110 liter basreflex är inte stor volym för dubbla 12" faktiskt.

97 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#5
men är det räknat? så det inte bara är två låder som är ihop plussade

lever mitt liv i bredställ omgiven av däckrök

21 761 Inlägg
16 november 2008
#6
110 liter är för hela lådan, ingen skiljevägg. Båda basarna i samma låda och båda basarna+rör  är inräknade i volymen.

457 Inlägg
16 november 2008
#7
110 liter är inte mycke för 2 st 12" de är typ vanligt.


Sök