Har problem med att säkringen till spolarpumpen går efter att jag sprutat 10-15 gånger. Har bytt spolarpumpen men problemet kvarstår. Har bytt säkringen 5 gånger.
Högtryckspumpen till ljusen funkar dock inte alls, och har inte gjort sen jag köpte bilen. Så det borde inte ha med saken att göra eftersom problemet med brända säkringar uppkommit senaste veckorna. (Haft bilen 1,5 år)
Någon med liknande problem? Mycket tacksam för svar..
kolla så inte munstyckena inte har massa skit i sig?. kan även vara skit i behållaren som sätter sig i pumpen ibland. Sedan det där med strålkastarspolningen så sitter det en extra pump för det.
Tack för svar Kortslutning i spaken tror jag inte, eftersom det funkar att spruta 10-15 gånger efter att jag satt i ny säkring. Eller kan det uppstå trots allt?
Skit i behållaren eller munstyckena är ju ett alternativ. Tur att det är så enkelt och smidigt att komma åt det behållaren bara . men får testa och spola rent.
Angående högtryckspumpen så kollade jag med mekonomen, med de hade inte den i sitt sortiment. Märkligt. Tror dock jag ska testa och köpa en begagnad.
Kortis i motorn till lamporna ? därför dom inte funkar kanske, sen så leder det till att säkringarna går ? ;P
Njaa, inte så säkert. Men lätt att testa.. I med en ny säkring och så spolar med bara parkeringsljusen igång (spolarpumpen till lamporna får bara ström då halvljus eller helljus är igång)
Om felet är kortis i lyktspolarpumpen så borde inte säkringen gå då.
Njaa, inte så säkert. Men lätt att testa.. I med en ny säkring och så spolar med bara parkeringsljusen igång (spolarpumpen till lamporna får bara ström då halvljus eller helljus är igång)
Om felet är kortis i lyktspolarpumpen så borde inte säkringen gå då.
Mvh Tomm
Hmm..hade tänkt koppla ur spolarpumpen till lyktorna ikväll och köra en runda, men ditt alternativ va ju desto smidigare ska ladda upp med några säkringar bara, för säkerhets skull
Njaa, inte så säkert. Men lätt att testa.. I med en ny säkring och så spolar med bara parkeringsljusen igång (spolarpumpen till lamporna får bara ström då halvljus eller helljus är igång)
Om felet är kortis i lyktspolarpumpen så borde inte säkringen gå då.
Mvh Tomm
Hmm..hade tänkt koppla ur spolarpumpen till lyktorna ikväll och köra en runda, men ditt alternativ va ju desto smidigare ska ladda upp med några säkringar bara, för säkerhets skull
//Daniel
Ja gör de, om man kommer åt den. Kan sitta nå förbannat dom där kontakterna. Annars är de bara å köra på parkeringsljus. (eller stå still med bilen, de går ju lika bra)
Ja gör de, om man kommer åt den. Kan sitta nå förbannat dom där kontakterna. Annars är de bara å köra på parkeringsljus. (eller stå still med bilen, de går ju lika bra)
Mvh Tommy
Japp, gjorde så..och så länge jag sprutade med positionsljus gick det bra, men så fort jag slog om till halvljus gick säkringen. Något lurt är det med pumpen ändå, får nog byta den också. Men det borde finnas ett relä till den pumpen också va? Eftersom den pumpen ska gå igång först efter att man sprutar i 2 sek (eller vad det är). Kan vara reläet som är trasigt?
Hittar dock inget relä i kopplingschemat (från Haynes mekarbok). Någon som vet?
*Köpte en ny högtryckspump. 560 riksdaler. Fick även köpa till ett nytt kontaktdon för 65kr. Detta behövdes dock inte, så lämnade tillbaka det. *Plockade bort hela strålkastarinsatsen. Vilket var bra mycket lättare än att gå via hjulhuset som jag gjort innan. Sitter med fyra skruvar(varav de två nedre går i spår så de behövde bara lossas lätt) samt en elkontakt och en "buntbandskontakt". Va nära att klippa av buntbandet först, men det behövdes inte, bara att lossa kontakten.
*Drog upp pumpen efter att ha ställt en balja under, vill ju inte att all spolarvätska ska gå till spillo *Slangen till pumpen satt dock som berg. Fick bända och trixa med en skruvmejsel. Till slut lossnade den. Satte dit den nya pumpen, kompenserade trixandet av skruvmejseln med en slangklämma. *Färdigt! Gott mos. Har kört 120 mil med den och den sprutar som bara den