Angående: Träff för fotografer i Borås/Göteborgsområdet

Dainty QueenBitch
11 juli 2009 · 536 Inlägg

E ju underbaaart väder *not* sad Måste ladda kameran å tvätta bilen

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Mr_dOhC
11 juli 2009 · 214 Inlägg

Dainty skrev:
å tvätta bilen

Hmm det var ju fototräff....Ska man behöva tvätta den nu också....Ah, vi ska fota bilarna.... big_smile

BMW 330d xDrive E91 "Bruksbilen" (2010)
Volkswagen Passat GL Variant "Corvette Edition" (1987)
Audi 200 20v TQ "BGM-109A" (1990)
Grabber Dagdrömmare
11 juli 2009 · 2 836 Inlägg

Jag uteblir idag sad måste styra o ställa med annat men kanske nästa gång?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Dainty QueenBitch
11 juli 2009 · 536 Inlägg

Mr_dOhC skrev:

Dainty skrev:
å tvätta bilen

Hmm det var ju fototräff....Ska man behöva tvätta den nu också....Ah, vi ska fota bilarna.... big_smile

Smart där wink Nä dt e fototräff så vi ska kolla på varandras kameror och jämföra vettu wink

Då kan man ju lika gärna ta pendeln dit ;P

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Dainty QueenBitch
11 juli 2009 · 536 Inlägg

Mr_dOhC skrev:
Jag blir lite sen hmm men jag kommer!

Me 2, kom nyss ur duschen.. måste klä på mig och käka å massa....

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Ocean_K
11 juli 2009 ·

Fan det regnar här i björekärr, hur äre mot bollebygds trakten? Känns som jag kanske skippar idag med tanke på vädret...

Dainty QueenBitch
11 juli 2009 · 536 Inlägg

tror jag skippar helt.. håller på att laga mat och dt har ställt till sig lite sad men men

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Mr_dOhC
11 juli 2009 · 214 Inlägg

Ja det var en mkt trevlig träff, synd bara att jag blev själv mad

Jag bor inte precis runt knuten och kan inte sitta här och bevaka tills nån min innan. Vi har en hund hemma som precis kommit hem från sjukan, tjejen hade inte kommit hem så jag kunde inte åka, därför blev jag ca 20min sen. Spelade ju inte så stor roll, fanns ju ingen där som väntade iallafall

Så var det med den saken, hoppas ni kan få ihop en träff nån gång, men jag stannar hemma i fortsättningen!

Av tråden att dömma så har det ju inte blivit nåt sen den startades nov -08 så det var kanske naivt av mig att tro det skulle bli nåt nu heller. Visst vädret var ju inte det bästa men det kom ju inte direkt som nån överraskning timmen innan. Tilläggas kan att det inte regnade i bollebygd och hade inte gjort det nyligen heller.

Senast redigerat av Mr_dOhC (11 juli 2009)

Dainty QueenBitch
12 juli 2009 · 536 Inlägg

Mr_dOhC skrev:
Ja det var en mkt trevlig träff, synd bara att jag blev själv mad

Jag bor inte precis runt knuten och kan inte sitta här och bevaka tills nån min innan. Vi har en hund hemma som precis kommit hem från sjukan, tjejen hade inte kommit hem så jag kunde inte åka, därför blev jag ca 20min sen. Spelade ju inte så stor roll, fanns ju ingen där som väntade iallafall

Så var det med den saken, hoppas ni kan få ihop en träff nån gång, men jag stannar hemma i fortsättningen!

Av tråden att dömma så har det ju inte blivit nåt sen den startades nov -08 så det var kanske naivt av mig att tro det skulle bli nåt nu heller. Visst vädret var ju inte det bästa men det kom ju inte direkt som nån överraskning timmen innan. Tilläggas kan att det inte regnade i bollebygd och hade inte gjort det nyligen heller.

Aaaw, stackarn.. Jag hade kommit om dt inte var så att jag kom ut ruschen 10 i 4 och var tvungen att käka å massa sådant sad e inte så bra på att planera. men ngn dag när det är SOL så ska jag fan komma dit.

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
12 juli 2009 · 2 362 Inlägg

surt sa räven. det var lite förhastigt bestämt när träffen skulle va, var itne många som sa att dom skulle dit ens! Tråkigt för Mr_dOhC att han var där ensam!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Mr_dOhC
12 juli 2009 · 214 Inlägg

MadeByMe skrev:
var itne många som sa att dom skulle dit ens!

Stämmer bra!

Det var ett par som redan förra helgen visade intresse, och så sent som nån dag innan sa att dom (ev) skulle komma. Antagligen är det väl brukligt att skita i att åka till bestämda möten/träffar i deras värld.
---------------------------------------------------------
Som i alla andra träfftrådar finns dom som skriver att dom ev ska komma, och gör det som en "försäkring" för att ifall dom inte känner för att åka dit ska kunna skita i det.

Sen finns det också dom som när en tråd är ny skriver allt möjligt höjt upp till skyarna om hur bra det är att det ska bli en träff. För att sen inte synas till. TS m.fl?????

För det första för att det överhuvudtaget ska kunna bli nåt vettigt så är det bara att bestämma Dag, Tid och Plats!! Detta kan inte 20 pers göra utan nån får bara göra det. Läpmpligtvis med lite framförhållning.

För det andra vill man då komma på träffen så kollar man ifall man överhuvudtaget kan. Kan man då så kommer man bara dit, med fördel skriver man det i tråden.

Vet man inte eller är osäker så skriv för #"%#¤ ingenting!!! utom att man inte kan komma! Skulle det sen bli så att man kan så skriver man så klart det.

För det tredje så har man sagt att man ska komma är det som vilket annat bokat/bestämt möte/träff som helst! Man kan inte bara skita i det bara för att det kanske råkar vara folk som man inte känner mer än på ett forum på internet.

För det fjärde så eftersom denna tråden överhuvudtaget finns tyder ju på att det finns nån form av intresse för en träff, än mer eftersom den nu är 4 sidor lång. Det är inte bara upp till en eller ett par personer att fixa, för att resten sen ska kunna komma och gå om dom känner för det, det är upp till alla att angagera sig lite och visa intresse och sen prioritera!! Annars kan vi lika gärna låsa tråden här och nu!!

Sen det här man vad man har för kamera och inte, spela roll, eller? Ni fotar antagligen dagligen med den utrustning ni har nu. Så varför skulle den inte duga på denna träff ? Vi ska inte jämföra kamera, vi ska framför allt ha kul och lära känna nytt folk och förhoppningsvis ta många bra kort. Om man sen har en kamera för 5k eller 20k spelar ingen som helst #¤%#¤ roll! Har enbart med den svenska avundsjukan att göra.

/En som är %&%"¤ less på slapphet när det kommer till träffplanering på div forum!!

Senast redigerat av Mr_dOhC (12 juli 2009)

Grabber Dagdrömmare
13 juli 2009 · 2 836 Inlägg

Nu är det nån som blev riktigt sur... O det kan jag förstå!
Men nu var det lite väl mycket bensin i elden wink
Verkar som det är bara 3-4 pers som är aktiva i den tråden...

Själv hade jag tänkt att komma men är man hemma bara över helgen så det är vanligt att nåt annat oplanerad dyker upp.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Glansen
13 juli 2009 · 1 310 Inlägg

Jag hade kommit om jag hade klarat min teorin som jag gjorde i fredags men missa den å hade ingen att åka me smile sad

christofferedil Yellow bug!
13 juli 2009 · 1 640 Inlägg

Det var ett jäkla tjöt om mig i den här tråden va, lugn och fina nu!

Efter att det inte blev något av i höstas, lät jag det hela rinna ut i sanden och tråden självdog. Vet inte vem som drog upp den till ytan igen, men ni kan se datumet på mitt första inlägg. Det var DÅ jag planerade det här, men som sagt, det blev aldrig något utav det hela. Någon annan får gärna ta över då mitt intresse tyvärr har svalnat, och är inte hemma på helgerna. Upptäckte först nu att den här tråden överhuvudtaget lever, kollar inte alls ofta i evenemangsdelen.. Och visst, är jag hemma så kikar man väl förbi, men tänker inte stå för någon regi utav det hela! tongue

Så, nu kan alla sluta klaga på trådskaparen, delvis mig roll

Senast redigerat av Edil_ (13 juli 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Dainty QueenBitch
13 juli 2009 · 536 Inlägg

Hade jag haft en bil å lätt att ta mig till olika ställen så hade jag velat ta på mig ansvaret att försöka styra upp den här träffen men det är inte lätt när man inte har körkört sad  Och då hade jag inte lagt den i Bollebygd utan i GBG eller ngt sådant... Men men sad Synd att det blev som det blev...

Senast redigerat av Dainty (13 juli 2009)

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Ghost_rider1 Streetrace is not a crime
13 juli 2009 · 112 Inlägg

Dainty skrev:
Hade jag haft en bil å lätt att ta mig till olika ställen så hade jag velat ta på mig ansvaret att försöka styra upp den här träffen men det är inte lätt när man inte har körkört sad  Och då hade jag inte lagt den i Bollebygd utan i GBG eller ngt sådant... Men men sad Synd att det blev som det blev...

du kan ju åka me sixten smile

Dainty QueenBitch
13 juli 2009 · 536 Inlägg

Ghost_rider1 skrev:

Dainty skrev:
Hade jag haft en bil å lätt att ta mig till olika ställen så hade jag velat ta på mig ansvaret att försöka styra upp den här träffen men det är inte lätt när man inte har körkört sad  Och då hade jag inte lagt den i Bollebygd utan i GBG eller ngt sådant... Men men sad Synd att det blev som det blev...

du kan ju åka me sixten smile

Haha ja det vet jag väl men dt e inte alltid han kan, han jobbar också vettu smile

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
christofferedil Yellow bug!
13 juli 2009 · 1 640 Inlägg

Min tanke med Bollebygd var att det ligger mittemellan Borås och Göteborg.. Så slipper vi Boråsare åka en sisådär 7 mil, medan ni Göteborgare åker 2 km. Då blir det lika för alla, och kanske får fler människor att orka dra sig till träffen roll

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Dainty QueenBitch
13 juli 2009 · 536 Inlägg

Sant... men känns som att Bollebygd är närmare Borås är Gbg å dt e ju nästan aldrig ngr GBGare som orkar åka till Borås oavsett... kolla på söndagarna liksom.. Fast å andra sidan är dt aldrig ngr Boråsare som orkar åka till GBG för att dom tycker dt e veligt.... Hmm... Verkar som att vi har förlorat kontakten med varann lite

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang