Sportig bil för upp till 200k

tobiaz83
21 november 2008 · 23 Inlägg

Köp en Renualt clio v6 sport. Där har du en kul bil som funkar året runt. Eller nya Golfen med syncro.  Audi rs6, har allt också..dock är väll inte det den billigaste av bilar men går klockrent sommar som vinter. Det finns ganska många roliga bilar. Inte bara skyline, supra, evo, s13/14. Men jag skulle aldrig köra med min finbil under vinterhalvåret. Eller jo om jag hade en Subaru impreza mäkkinen ed.

Nissan 200 sx "The Reaper" (1991)
tobiaz83
21 november 2008 · 23 Inlägg

hmm missade att det var en pengagräns på 200 000

Nissan 200 sx "The Reaper" (1991)
expect1991
21 november 2008 · 1 814 Inlägg

Soarer är i princip en Supra med annan kaross och den något mindre motorn om jag minns rätt?

ofta automat dessutom.

Men ska du köra bilen på vintern är Evo/Impreza det som gäller

Mirano
21 november 2008 · 263 Inlägg

3000gt eller dodge stealth om du ska vara ännu mer ovanligare wink Sköna att köra, går bra. Går att sitta 4 i dem och det var ju inget krav att extra folket skulle sitta bekvämt wink Men att köra den på vintern känns lite fel. Då är det nog bättre med en evo eller impreza som sagt innan

IceEyes Varningar: För många..
21 november 2008 · 2 552 Inlägg

en Audi Urquattro kanske? Snygg, säkert rolig att köra och knappast en vanlig bil på vägarna smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
21 november 2008 · 820 Inlägg

Toyota supra mkiv smile

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
Zahak Prisjägare
21 november 2008 · 238 Inlägg

tobiaz83 skrev:
hmm missade att det var en pengagräns på 200 000

Man kan ju alltid knuffa gränser lite grann wink

T200
22 november 2008 · 83 Inlägg

En Röd Supra Us-Spec skulle jag rekommendera wink

Fan, sportbil för runt 200k.. Det finns en del o välja på.  Precis rätt prisklass för att få precis vad som helst som är lite roligt.
Corvette c5, Supra, Skyline, M3, 911, boxter, Nsx..  U name it!

Turbo X
LIVINL0UD
22 november 2008 · 1 582 Inlägg

Audi S4/RS4 00-01 cool

323fSportT "The Stig"
22 november 2008 · 390 Inlägg

Om du ska åka på vintern med den så tycker jag Skyline går bort.Jag skulle ha satsat på en Evo VI eller nåt.Kanske Subaru.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Zahak Prisjägare
23 november 2008 · 238 Inlägg

323fSportT skrev:
Om du ska åka på vintern med den så tycker jag Skyline går bort.Jag skulle ha satsat på en Evo VI eller nåt.Kanske Subaru.

Får kanske bli en vinterbil iaf, beror lite på vilken man trivs bäst med. Känns som det har blivit en del modeller att beta av tongue

lanred
23 november 2008 · 555 Inlägg

Har du gott om pengar? Köp en Evo VI TME. Vad jag vet så finns det kanske bara tre evos i stan.

Dunken
23 november 2008 ·

Köp en bil som du har råd att äga, alltså en som du inte måste sälja fort den behöver lagas eller servas.

Lätt att stirra sej blind på att det ska vara en frän bil, sen glöms det bort att det kostar pengar att ha en stygg bil.

Audi ligger ju bra till i segmentet allround-bilar om man även ska ha den på vintern, och kanske åka lite bana eller stripp med dom på sommarn.

//Dunken

Zahak Prisjägare
24 november 2008 · 238 Inlägg

Dunken skrev:
Köp en bil som du har råd att äga, alltså en som du inte måste sälja fort den behöver lagas eller servas.

Hmm, lite det som jag hade hoppats skulle poppa upp i tråden. Alltså lite om hur "skadebenägna" bilarna är, vad kostar en normal service (ca) vad kostar en taskigare service, hur dyra är reservdelar (på ett ungefär) osv osv.
Klart, jag kan ju googla järnet, men det är alltid trevligt att kunna ha en konversation om det hela.

Zahak Prisjägare
25 november 2008 · 238 Inlägg

Liten uppdatering. Har klickat runt och letat efter lite info ang vad det kan kosta att äga en Skyline (har inte hunnit med fler...), och den verkar ju helt klart mänsklig att äga. Blev lite nervös efter Dunkens kommentar.

Men det hade inte varit helt fel om någon som äger (eller har ägt) någon av de olika nämnda bilarna skulle göra en snabb uppskattning av vad bilen kostar per år (exkl försäkring, bensin o dylikt).
De som främst är intressanta är:
Skyline
Evo
Impreza
RS4
3000gt
Supra
...och så har jag säkert glömt en hel hög.

Gör även modifikation på första inlägget, det är fullt tillåtet att bortse från att bilen ska fungera på vintern (men det är ett plus). Det skulle ju funka att behålla s40'n som vinterbil.

Tack för alla svar hittills förresten, det har varit mycket intressant att läsa.

Haxxel JDM
25 november 2008 · 593 Inlägg

Personligen skulle jag nog tagit en:
Honda civic Type R
eller kanske
Mini cooper S

Kvicka, sportiga, roliga, funkar året runt, bekväma, plats för 4, snygga...

Eller kanske en audi s4?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Mirano
25 november 2008 · 263 Inlägg

Zahak skrev:
Liten uppdatering. Har klickat runt och letat efter lite info ang vad det kan kosta att äga en Skyline (har inte hunnit med fler...), och den verkar ju helt klart mänsklig att äga. Blev lite nervös efter Dunkens kommentar.

Men det hade inte varit helt fel om någon som äger (eller har ägt) någon av de olika nämnda bilarna skulle göra en snabb uppskattning av vad bilen kostar per år (exkl försäkring, bensin o dylikt).
De som främst är intressanta är:
Skyline
Evo
Impreza
RS4
3000gt
Supra
...och så har jag säkert glömt en hel hög.

Gör även modifikation på första inlägget, det är fullt tillåtet att bortse från att bilen ska fungera på vintern (men det är ett plus). Det skulle ju funka att behålla s40'n som vinterbil.

Tack för alla svar hittills förresten, det har varit mycket intressant att läsa.

Om du väljer en 3000gt kan du bli medlem i 3kgt klubben och teckna en specialförsäkring så behöver du bara betala en 3-5 000 i hel år för helförsäkring. Dock är det lite krav som måste följas då. Har inte behövt byta någon del ännu på min så vet inte riktigt hur det är med reservdelarna men kollade upp lite innan jag köpte dodgen och överlag verkade de inte vara så farligt dyra. Bensin går ju åt men det gör det med alla bilar du radat upp wink

Audi RS4 har jag hört ska vara extremt dyra att äga, både försäkring och delar.

Senast redigerat av Mirano (25 november 2008)

toycrew
25 november 2008 · 97 Inlägg

Zahak skrev:

323fSportT skrev:
En sån har ska du ha.Har inte jag haft min GTR så hade jag köpt denna.Min är för övrigt köpt på samma firma.Bra killar att ha göra med smile

http://www.j-spec.se/bilar_salu.php?id=405

Helt klart annorlunda, cool!

Trevligt med ett förslag på firma också. Får säga att de var rätt generösa med finansieringen också (om det behövs). De hade många intressanta bilar också.
Karlstad är iofs inte direkt ett stenkast härifrån, men det kan jag nog överleva wink


Förresten, hör hög kan försäkringen på förslagen hittills bli, för en stackare som är under 25 år? Ifall någon har någon aning så kan ni ju hojta till, annars är det ju inte värre än att man får ringa och tjöta lite med diverse försäkringsbolag...

J-spec är bra killar
Försäkringen på min rx7a var förvånadsvärt låg, jag betalar 10,500:- och jag är 23 år, kompisen är 22 och betalar samma för sin r33 skyline gts. När jag köpte min aero och skulle försäkra den låg helårspremien på 23,000:- Mycket som styr dessa priserna borde vara direktimporten. (på sportbilarna då)

toycrew
25 november 2008 · 97 Inlägg

Föressten så får du en vettig rx7a just nu för ca 100k..... Dett är en ganska "bekväm" bil, det blir svårt att få in 4 personer i den men det går säkert..... Jämfört med tex skyline så har denna bilen 100ggr snyggare inredning och mer sportbilskänsla. Tex skyline gts-t i sverige kan man ju likna som en t5 i japan...... Ett plus däremot till supra är ju att den är ett prestanda monster, org delarna håller hur länge som helst, super lätt att hämta hk och skitsnygg. Ett minus för mig är tyngden på den men än idag så är den värsta bilen jag åkt i en supra. Skulle jag värdera att byta bill i nuläget så skulle det bli en ny rx7 eller en supra. Sen är supra ca 80,000:- dyrare

Lycka till

Senast redigerat av toycrew (25 november 2008)

Zahak Prisjägare
25 november 2008 · 238 Inlägg

Oj, det var en bra bit lägre än jag räknat med. Antar att åldern spelar stor roll, men fortfarande bra.

EDIT: Även här är försäkringen lägre än vad jag trodde.. big_smile Om du jämför rx7 och skyline, vilken föredrar du? (Dum fråga kanske...?) Varför föredrar du den?

Senast redigerat av Zahak (25 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang