Köp en Renualt clio v6 sport. Där har du en kul bil som funkar året runt. Eller nya Golfen med syncro. Audi rs6, har allt också..dock är väll inte det den billigaste av bilar men går klockrent sommar som vinter. Det finns ganska många roliga bilar. Inte bara skyline, supra, evo, s13/14. Men jag skulle aldrig köra med min finbil under vinterhalvåret. Eller jo om jag hade en Subaru impreza mäkkinen ed.
3000gt eller dodge stealth om du ska vara ännu mer ovanligare Sköna att köra, går bra. Går att sitta 4 i dem och det var ju inget krav att extra folket skulle sitta bekvämt Men att köra den på vintern känns lite fel. Då är det nog bättre med en evo eller impreza som sagt innan
Fan, sportbil för runt 200k.. Det finns en del o välja på. Precis rätt prisklass för att få precis vad som helst som är lite roligt. Corvette c5, Supra, Skyline, M3, 911, boxter, Nsx.. U name it!
Köp en bil som du har råd att äga, alltså en som du inte måste sälja fort den behöver lagas eller servas.
Hmm, lite det som jag hade hoppats skulle poppa upp i tråden. Alltså lite om hur "skadebenägna" bilarna är, vad kostar en normal service (ca) vad kostar en taskigare service, hur dyra är reservdelar (på ett ungefär) osv osv. Klart, jag kan ju googla järnet, men det är alltid trevligt att kunna ha en konversation om det hela.
Liten uppdatering. Har klickat runt och letat efter lite info ang vad det kan kosta att äga en Skyline (har inte hunnit med fler...), och den verkar ju helt klart mänsklig att äga. Blev lite nervös efter Dunkens kommentar.
Men det hade inte varit helt fel om någon som äger (eller har ägt) någon av de olika nämnda bilarna skulle göra en snabb uppskattning av vad bilen kostar per år (exkl försäkring, bensin o dylikt). De som främst är intressanta är: Skyline Evo Impreza RS4 3000gt Supra ...och så har jag säkert glömt en hel hög.
Gör även modifikation på första inlägget, det är fullt tillåtet att bortse från att bilen ska fungera på vintern (men det är ett plus). Det skulle ju funka att behålla s40'n som vinterbil.
Tack för alla svar hittills förresten, det har varit mycket intressant att läsa.
Liten uppdatering. Har klickat runt och letat efter lite info ang vad det kan kosta att äga en Skyline (har inte hunnit med fler...), och den verkar ju helt klart mänsklig att äga. Blev lite nervös efter Dunkens kommentar.
Men det hade inte varit helt fel om någon som äger (eller har ägt) någon av de olika nämnda bilarna skulle göra en snabb uppskattning av vad bilen kostar per år (exkl försäkring, bensin o dylikt). De som främst är intressanta är: Skyline Evo Impreza RS4 3000gt Supra ...och så har jag säkert glömt en hel hög.
Gör även modifikation på första inlägget, det är fullt tillåtet att bortse från att bilen ska fungera på vintern (men det är ett plus). Det skulle ju funka att behålla s40'n som vinterbil.
Tack för alla svar hittills förresten, det har varit mycket intressant att läsa.
Om du väljer en 3000gt kan du bli medlem i 3kgt klubben och teckna en specialförsäkring så behöver du bara betala en 3-5 000 i hel år för helförsäkring. Dock är det lite krav som måste följas då. Har inte behövt byta någon del ännu på min så vet inte riktigt hur det är med reservdelarna men kollade upp lite innan jag köpte dodgen och överlag verkade de inte vara så farligt dyra. Bensin går ju åt men det gör det med alla bilar du radat upp
Audi RS4 har jag hört ska vara extremt dyra att äga, både försäkring och delar.
Trevligt med ett förslag på firma också. Får säga att de var rätt generösa med finansieringen också (om det behövs). De hade många intressanta bilar också. Karlstad är iofs inte direkt ett stenkast härifrån, men det kan jag nog överleva
Förresten, hör hög kan försäkringen på förslagen hittills bli, för en stackare som är under 25 år? Ifall någon har någon aning så kan ni ju hojta till, annars är det ju inte värre än att man får ringa och tjöta lite med diverse försäkringsbolag...
J-spec är bra killar Försäkringen på min rx7a var förvånadsvärt låg, jag betalar 10,500:- och jag är 23 år, kompisen är 22 och betalar samma för sin r33 skyline gts. När jag köpte min aero och skulle försäkra den låg helårspremien på 23,000:- Mycket som styr dessa priserna borde vara direktimporten. (på sportbilarna då)
Föressten så får du en vettig rx7a just nu för ca 100k..... Dett är en ganska "bekväm" bil, det blir svårt att få in 4 personer i den men det går säkert..... Jämfört med tex skyline så har denna bilen 100ggr snyggare inredning och mer sportbilskänsla. Tex skyline gts-t i sverige kan man ju likna som en t5 i japan...... Ett plus däremot till supra är ju att den är ett prestanda monster, org delarna håller hur länge som helst, super lätt att hämta hk och skitsnygg. Ett minus för mig är tyngden på den men än idag så är den värsta bilen jag åkt i en supra. Skulle jag värdera att byta bill i nuläget så skulle det bli en ny rx7 eller en supra. Sen är supra ca 80,000:- dyrare
Oj, det var en bra bit lägre än jag räknat med. Antar att åldern spelar stor roll, men fortfarande bra.
EDIT: Även här är försäkringen lägre än vad jag trodde.. Om du jämför rx7 och skyline, vilken föredrar du? (Dum fråga kanske...?) Varför föredrar du den?