4754
Sök

Biliga 12volts batteri?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
tjo nån som vet om de finns nå 12 volts batterin under 1000 kr???? helst inget underhållsfritt
kollade biltemas crika 1000 kr för deras crap ända jag hittar för en rimlig summa är små 12 volt för tex mc/mopeder de är ju inte tillräckligt kräm i för och driva runt en volvo i 1 par år


845 Inlägg
24 november 2008
#2
kolla om du hittar ett begagnat batteri. så vänder du de upp och ner. sen slänger du på en batteriladdare också byter du kolen i generatorn sen har u ett batteri i några år till.
Gjorde precis de på min ford.
tog ett begagnat batteri och slängde i med laddare på och de startar i 20 minus utan motorvörmare så..
Testa..


987 Inlägg
24 november 2008
#3
Mekonomen har ett för 1025;-, 62Ah, 3 årsgaranti.  Art nr: 20-56219

i like it load

4 001 Inlägg
24 november 2008
#4
volvo_dude skrev:
tjo nån som vet om de finns nå 12 volts batterin under 1000 kr???? helst inget underhållsfritt
kollade biltemas crika 1000 kr för deras crap ända jag hittar för en rimlig summa är små 12 volt för tex mc/mopeder de är ju inte tillräckligt kräm i för och driva runt en volvo i 1 par år

Harald Nyborg har billiga batterier men det är inga bra grejor precis, farsan fick byta 3 gånger på 4 månader men han fick garanti hela tiden.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 534 Inlägg
24 november 2008
#5
micro har för 895kr och 995kr om jag inte minns fel
har för mej de var 55ah  och 60ah


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#6
HoKkee skrev:
kolla om du hittar ett begagnat batteri. så vänder du de upp och ner. sen slänger du på en batteriladdare också byter du kolen i generatorn sen har u ett batteri i några år till.
Gjorde precis de på min ford.
tog ett begagnat batteri och slängde i med laddare på och de startar i 20 minus utan motorvörmare så..
Testa..

generatorn e ny så kolen äre inga problem me känns mer värt och köpa nytt och dalta me gammalt crap börjar lessna på ladda i 100 år och så kommer man ut 1 par dagar senare igne kräm alls ....

så de ska va nytt och färskt så de håller kylan


pippaaN skrev:
Mekonomen har ett för 1025;-, 62Ah, 3 årsgaranti.  Art nr: 20-56219

jo jag vet men de va så jag undrade om de fanns under 1000 kr för jag har inte råd och lägga ut 1000

kolvas skrev:
Harald Nyborg har billiga batterier men det är inga bra grejor precis, farsan fick byta 3 gånger på 4 månader men han fick garanti hela tiden

aldrig hörtalats om de stället


987 Inlägg
24 november 2008
#7
Dom har ett för strax över 900 med som passar din bil smile

i like it load

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#8
Iam2fast4U skrev:
micro har för 895kr och 995kr om jag inte minns fel
har för mej de var 55ah  och 60ah

6 mil till närmsta micro härifrån=D med en bil utan el LOL


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#9
pippaaN skrev:
Dom har ett för strax över 900 med som passar din bil smile

jösses vilka drömpris alla ställen värkar ha:S

vart tog den hederliga tiden då de bara kostade 500 lr mindre vägen?


4 001 Inlägg
24 november 2008
#10
volvo_dude skrev:
kolvas skrev:
Harald Nyborg har billiga batterier men det är inga bra grejor precis, farsan fick byta 3 gånger på 4 månader men han fick garanti hela tiden

aldrig hörtalats om de stället

kanske inte kommit till enköping ännu...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#11
kolvas skrev:
volvo_dude skrev:
kolvas skrev:
Harald Nyborg har billiga batterier men det är inga bra grejor precis, farsan fick byta 3 gånger på 4 månader men han fick garanti hela tiden

aldrig hörtalats om de stället

kanske inte kommit till enköping ännu...

nä här finns bara storst sätt autoexperten mekonemen volvo kanske nån mack som säljer oxå tex okq8 som har volvo pryal... men menar ju om crap stället biltema har cirka 1000 kr som pris de brukar ju ofast ha sämst prylar till biligast pris så lär de nog inte bli så mkt biligare vart man än kollar


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
24 november 2008
#12
ojanperä i tårne/finland har billigt big_smile exide
Senast redigerat av christofer_k (24 november 2008)

Egen företagare
864 Inlägg
24 november 2008
#13
biltemas batterier funkar riktigt bra faktiskt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

624 Inlägg
24 november 2008
#14
biltema har ju batteri för 599:- typ 55 ah, varför inte underhållsfritt?? vad fan skall du in i batteriet och göra annars då??!

köpte ett sånt (599) till en gammal 740 funka perfekt!
kolla biltema igen...

och du var väl knappast påtänkt "på den gamla hederliga tiden".haha SUCK..

who´s the man?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#15
guwib skrev:
biltema har ju batteri för 599:- typ 55 ah, varför inte underhållsfritt?? vad fan skall du in i batteriet och göra annars då??!

köpte ett sånt (599) till en gammal 740 funka perfekt!
kolla biltema igen...

och du var väl knappast påtänkt "på den gamla hederliga tiden".haha SUCK..

den man ska ha till min så polerna e rätt hål kostade 1000 nånting då kollade jag i senaste feltema kattalogen


16 197 Inlägg
24 november 2008
#16
volvo_dude skrev:
pippaaN skrev:
Dom har ett för strax över 900 med som passar din bil smile

jösses vilka drömpris alla ställen värkar ha:S

vart tog den hederliga tiden då de bara kostade 500 lr mindre vägen?

de finns ju fortfaranade så billga men de e ju bara skit... tongue


biltemas "silver" batterier e bra smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
24 november 2008
#17
volvo_dude skrev:
den man ska ha till min så polerna e rätt hål kostade 1000 nånting då kollade jag i senaste feltema kattalogen

Finns ju 55 Ah för 699:- med rättvända poler.

Mekonomen kör med Global numera, de verkar ligga runt 1000:- och däromkring. Autoexperten kör nog med Varta, men vad de kostar vet jag inte. Orsaken till att batterier rent generellt inte är lika billiga som på "den goda tiden" är att blypriset har stigit på sistone.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#18
Fick i panik köpa ett batteri idag. Från Biltema. 71 ampere. 999kr kostade den.

Hoppas att jag inte gjort bort mig allför mkt wink Glad om den håller iaf garantin ut (3 år)


Brukar inte snåla på batteriköp, men nu är man utan inkomst sen ett år tillbaka, så det får duga med detta
tills stereobygget börjar.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 761 Inlägg
7 december 2008
#19
Nr 80-2711 antar jag, funkar säkert bra. Huvudsaken är att ett startbatteri inte råkar ut för riktigt djupa urladdningar, då brukar de hålla ganska länge om det inte är något fabrikationsfel förstås. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
#20
Drönirettab skrev:
Nr 80-2711 antar jag, funkar säkert bra. Huvudsaken är att ett startbatteri inte råkar ut för riktigt djupa urladdningar, då brukar de hålla ganska länge om det inte är något fabrikationsfel förstås. smile

Precis den köpte jag idag. Lär väl bli skillnad iaf jämnfört me de 50ah Varta som satt i där tidigare.

Istället för motorvärmare + cupevärmare varje morgon så var det C-Tec som gällde wink

Joo, det var det jag tänkte, garantin täcker ju annars om de blir nå fel.
Ett batteri fryser ju inte om det är laddat (garantin täcker inte frysskador)

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök