Nä, så länge man håller batteriet mer än 50% laddat så ska det inte frysa vid normala vintertemperaturer iaf. Men vintern -99....då var det inte "normal" vintertemperatur.
Nä, så länge man håller batteriet mer än 50% laddat så ska det inte frysa vid normala vintertemperaturer iaf. Men vintern -99....då var det inte "normal" vintertemperatur.
Nej fyy. Kommer ihåg den vintern även om jag var rätt ung då. vi hade som kallast -52 grader i hembyn. (kitkiöjärvi, 9 mil norr om pajala).
Fönstret i mitt sovrum sprack, blev lite spänningar då det var varmt inne, även om det var dubbelglas.
Oj, hade ni så kallt. Hos oss var det "bara" runt 40-41 grader kallt och i Pålsträsk, mellan Älvsbyn och Luleå, var det omkring 45-46 grader har jag för mig. Definitivt myggfritt iaf.
Oj, hade ni så kallt. Hos oss var det "bara" runt 40-41 grader kallt och i Pålsträsk, mellan Älvsbyn och Luleå, var det omkring 45-46 grader har jag för mig. Definitivt myggfritt iaf.
Va, ville du inte gå ut med hunden?
Vekling.
hehe okay. Nu har vi hamnat rätt mkt offtopic, men vill bara säga en sak till..
... Hunden var inte så jävla kåt på fara ut hon heller
Måste säga det att jag anser att biltema är klart värt pengarna. Men som Drönirettab säger så ska man väl förståss undvika djupurladdningar. Självklart finns det bättre, men kanske inte för de pengarna. Lägger hellre runt 1000:- för ett där ifrån, än att köpa ett på tex. rusta eller öb för 7-800..
Måste säga det att jag anser att biltema är klart värt pengarna. Men som Drönirettab säger så ska man väl förståss undvika djupurladdningar. Självklart finns det bättre, men kanske inte för de pengarna. Lägger hellre runt 1000:- för ett där ifrån, än att köpa ett på tex. rusta eller öb för 7-800..
Precis så tänkte jag med. Men jag har hört både gott och ont om biltemas batterier, mest bra saker faktiskt.
Så jag köpte mig ett, så får jag ju se själv vad jag tycker om det. Är jag inte nöjd, då vet jag till nästa gång.
Man ska skaffa sig en egen uppfattning och inte lita blint på andras.
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D
Ja det är bra att bilda sig en egen uppfattning. SJälv har jag haft ett i S6an hela sommaren och ett tag bakåt det. Funkat kalas, även när jag tävlat. Dock fick det ge ny plats för ett DEKA AGM batteri, vet inte om det va det som gjorde skillnad när jag spela högre, eller om det va lådans ombyggnad?
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D
Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D
Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D
känns de bra nu när du fick skryta ur dej lite om hur mycket rabatt du har och hur dumma folk är som handlar batteri på biltema?
beställde 1 för över en vecka sen standard batteri till volvo 940 turbo skulle kosta 1500 har 40% rabbat så blir 900 nånting kanske kommer på månda lär nog funka bättre än fel tema=D
Det är ju kul för dig, men försår inte riktigt vad der ger för nyttig info i tråden?
Mvh Tommy
min tråd så spela roll?
Okay, men missade faktiskt att du var trådskaparen, du frågade ju efter batterier så då förstår jag ditt inlägg.
Trodde de bara va nå fjant som återigen bara ville skryta om sina rabatter som till 80% är helt påhittade. För det var ju inte din mening, eller hur?
volvo_dude: Se nu bara till att ditt nya batteri inte råkar ut för en massa djupa urladdningar så kommer det säkert att hålla bra.
borde inte ladda ur så mkt då de bara är klockan i bilen som går och bilen står still till 99%
Njaa du. Det är just de att bilen står still och inet får någon laddning från generatorn som gör att celler dör eller att batteriet laddar ur. Även om det bara är en liten strömförbrukning, som klockan. Dock tar det ett tag.