Fjärrstyrt centrallås

666_Beast
25 november 2008 · 1 863 Inlägg

Jag har en 850 -94 som låset har lagt av på förarsidan, så nu måste jag springa runt bilen bilen för att låsa den.
Så min fråga är, går det att få låset fjärrstyrt utan att sätta in larm. Larm tycker jag är onödigt då det bara är en slit å släng bil.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Jolle87
25 november 2008 · 1 585 Inlägg

Klart att det går att sätta in bara Fjärrstyrcentrallås. Kostar inte speciellt mycket om man gör det själv iheller. Har gjort det i alla mina bilar:) Men är det själva låset på förarsidan som är sönder då? För om det är något annat så blir det ju samma sak med fjärrstyrcentrallås alltså att det inte går att öppna där.

Här är ett ganska så billigt fjärrstyrtcentrallås.

http://www.vikinglarm.se/product_info.a … amp;page=1

Senast redigerat av Jolle87 (25 november 2008)

666_Beast
25 november 2008 · 1 863 Inlägg

centrallåset funkar, det är i nyckelhålet som det är tvärstopp. Får in nyckeln typ en halv centimeter.
Är det svårt att koppla in själv?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

de skulle jag också vilja ha.. skulle du kunna förklara lite stor draget hur man gör så jag vet om jag klarar de själv eller inte

666_Beast
25 november 2008 · 1 863 Inlägg

Gör man allt i dörren eller måste det dras en massa kablar?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

tror du de är nått som vem som hälst klarar jag har hållt på lite me elektriska så har inte tummen mitt i handen men är ändå inte så jätte duktig tror du jag klarar de då?? och jag har en volvo 740 måste jag ha en motor på förarsidan också för där är väl ingen??

Senast redigerat av ralle_91 (25 november 2008)

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

läste ett annat forum han sa att man kunde köpa en på skroten som sitter på passagerar dörren och vända den och sätta på förar dörren går de eller?? du verkar kunna din sak:P

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

okej har du gjort de i en 740 innan?? så du vet om de är lätt då jag inte har så stor plånbok så vill jag veta om jag klarar av de har du nått kopplings chema??

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

så är det bara pluss och minus som man ska dra dit rästen görs med sakerna jag köper?? låter väldigt simpelt om jag fattat de rätt... vrf e de svårt att komma åt dragstången?? sitter de bakom metallen eller passar de inte där riktigt?? men tack för dina svar:).. fräckt att ha fjärrlås i en gammal 740 haha:P men om jag får gissa så är de vell att pluss o minus ska in i fjärrboxen där och de ska även motorn?? e de rätt eller?

Senast redigerat av ralle_91 (25 november 2008)

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

ja jag har c-lås idag de två kablarna till den nya motorn kommer de ifrån styrenheten?? och hur funkar de de e vell inte bara pluss o minus för då kan ju motorn bara gå på ett håll vell eller går den varannan eller hur funkar de?? är vikinglarm något du rekomenderar för de va väldigt billigt passar min plånbok precis:P

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

okej ska kolla runt tack för din hjälp:)

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

okej:) men du har kanske några andra fjärr lås att rekomendera detta va de första bästa jag hitta hehe vad brukar du använda??

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

okej de var en dyrare variant men säkert bättre dåtongue

ralle_91
25 november 2008 · 254 Inlägg

okej..tongue jag tror jag tar vikinglarm ändåsmile

Tjuren
24 augusti 2009 · 142 Inlägg

vad är det för skillnad på 1vägs larm och 2vägslarm??? =/
förutom priset..?? =P

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
volvoentusiasten
24 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Tjuren skrev:
vad är det för skillnad på 1vägs larm och 2vägslarm??? =/
förutom priset..?? =P

1 väg= du trycker på knappen och larmet säger OKAY! JAG GÖR DET!
2 väg=Larmet säger HEY JAG ÄR OLÅST LÅS MIG eller HEY JAG BLIR STULEN HJÄLP, + lite fler funktioner

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang