Fråga angående Saabturbo.??

nelle
25 november 2008 · 72 Inlägg

Tjena! Nu e de så att jag har en Tb03 turbo som e dålig.. och det är svårt att få tag på bra begangnade.. så tänkte höra om någon vet någon saabturbo som är exakt likadan som en tb03 fast nyare sort då eller vad man ska säga?? .. likadan fläns och de??  Tack på förhand!!big_smile

Fredrik-79
25 november 2008 · 2 164 Inlägg

Köp utbytes från speedparts. Har för mig dom ska ha.
Om de nån som passar på T3 fläns vet jag inte men byter du grenrör till T25 fläns så har du ju fler turbos att välja mellan. Om de är en saab motor du har.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
nelle
25 november 2008 · 72 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Köp utbytes från speedparts. Har för mig dom ska ha.
Om de nån som passar på T3 fläns vet jag inte men byter du grenrör till T25 fläns så har du ju fler turbos att välja mellan. Om de är en saab motor du har.

MVH

F

jo jag har sett de.. de går även skicka in för renovering oxå.. men ja tänkte om man skulle byta upp sig mot något vanligare.. för de e väl inte så vanligt me bra begangnade t3:or??

Fredrik-79
25 november 2008 · 2 164 Inlägg

Du köper en turbo och sen skickar du tillbaka din gamla turbo till dom.
Annars hade det varit dyrare.
Ska du uppgradera till T25 turbo så köp från en skrot istället.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
jonTe
26 november 2008 · 5 710 Inlägg

Volvos snurror 16/18/19T med 7:ans hus har samma bultmönster och är ett modernare bättre agg som kanske går att få tag i billigt begagnat.
Dock är det lite jox med vatten/oljerör samt laburinttätningen i turbinhuset.
Vilken bil skall den sitta på?

MVH Jonas
..............
Freddan72
26 november 2008 · 21 Inlägg

jonTe skrev:
Volvos snurror 16/18/19T med 7:ans hus har samma bultmönster och är ett modernare bättre agg som kanske går att få tag i billigt begagnat.
Dock är det lite jox med vatten/oljerör samt laburinttätningen i turbinhuset.
Vilken bil skall den sitta på?

Kolla in http://turbomeck.se/
Han har 19T.

Senast redigerat av Freddan72 (26 november 2008)

nelle
27 november 2008 · 72 Inlägg

Freddan72 skrev:

jonTe skrev:
Volvos snurror 16/18/19T med 7:ans hus har samma bultmönster och är ett modernare bättre agg som kanske går att få tag i billigt begagnat.
Dock är det lite jox med vatten/oljerör samt laburinttätningen i turbinhuset.
Vilken bil skall den sitta på?

Kolla in http://turbomeck.se/
Han har 19T.

Tack för alla svar.. men de har löst sig nu.. blir att skicka turbon te Gik-turbo o köpa en utbytesturbo!! Får den imon:D Så i helgen ska den ner i bilen o sen e de ut o gasa,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang