2858
Sök

Uppkörning + Halkan (vill ha lite info)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 november 2008
När jag gjorde halkbanan i Gällivare.. så sa han (instruktören, läraren eller vad han kallas) att det är i princip omöjligt astt kugga den.

Den enda personen som inte hade fått godkänt var en tjej för några år sen, när bilen tappade fästet och började snurra så släppte hon ratten, tog sig för ögonen och skrek, sen när bilen hade stannat så sprang hon iväg.

Men om detta är sant vet jag inte, det var instruktören och ägaren (Mördar Bengt, som han kallas) som sa detta.. tongue

Min halkis tog ca 3½ timme, då var vi två st samtidigt i bilen.
Tog så länge för att vi fick leka en del o verkligen kännas hur det känns om man tappar greppet i 100km/h osv.
Sen krånglade hydraliken i lift systemet så de tog ju lite extra tid det med.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

615 Inlägg
26 november 2008
supersupra87 skrev:
Anti Block brake System
Anti lock brake System
Anti brake System

Alla är rätt... Det beror ju på vad "läraren" tycker om det.

Tyckte själv att halkan var skitroligt, gör bara exakt som dem säger så klarar man troligtvis det. Kan också rekommendera att man kör lite på bilskolan innan uppkörningen, för det finns många petiga moment som man annars inte tänker på när man kör privat.

Hahahahaha, aldrig i livet:lol:lollol

Anti Blocking System är den rätta termen, allt annat såsom Anti Brake Blocking System osv är bara påhittat för att man lättare ska fatta vad det rör sig om ifall man inte är bilkunnig.

Direkt översatt från den tyska benämningen "Antiblockiersystem" blir det Antiblockingsystem, inget annat.

Ett Anti Brake System skulle vara rent livsfarligt att använda sig av :S

Let's stance!

Sök