1909
Sök

Hur påverkas er bilhobby av lågkonjuktur och varsel…?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
1 december 2008
Var tänkt att starta upp ett projekt nu, men att skapa den ultimata bmwn, hade planer och ja, alting men nu gick allt i stöpet, då man inte kan få tag i nått hyfsat jobb, och ovanpå allt så närmar de sig besiktningtider för min brukis och är en del att göra innan dess men de får helt enkelt vänta, om fler blivit lika drabbade så kan ni gärna dela med er era historier

BMW - Det stavas som det låter:)

363 Inlägg
1 december 2008
min bilhobby påverkas grymt mycket just nu under planering med ny RC bil:S

She Devil

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 december 2008
För min del så går allting åt helvete för tillfället, hade en massa grejor som skulle hända med bilen (kolla bara "framtidsplaner") och sen har jag precis flyttat hemifrån till egen lägenhet och det är ju inte det billigaste men nu blir jag arbetslös två dar innan julafton så allting skiter sig för min del.

J-la fin julklapp man fick iår....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

741 Inlägg
1 december 2008
Eftersom jag aldrig haft ett jobb så kommer jag inte påverkas big_smile

5 089 Inlägg
1 december 2008
Påverkas ingeting här. Gäller ju att jobba som faan så företaget får in pengar, och jag kan behålla jobbet + massa lön ;P
Dock så fick jag reda på idag att många andra innom min kedja jag jobbar på som har fått sparket.. typ 80 stycken samanlagt..

Och nu kommer säkert många lågpris internetbutiker försvinna tror jag.

\Lindgren

Smålänning
7 887 Inlägg
1 december 2008
Jag påverkas inte... Ska bygga en 99 T16 nu för att köpa mig ur krisen smile Jobbigt bara då man är arbetslös... Får ta sin tid...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
1 december 2008
Jag påverkas bara positivt. Soppan har ju blivit bra mycket billigare vilket innebär att mer pengar kan läggas över på andra saker till bilen.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Delta_Rebel
1 december 2008
Bor billigt,har ingen familj, äter makaroner, klär mej i trasor.. Så nej allt är som vanligt. Bilen kommer alltid i första hand.

terazzi
1 december 2008
Påverkas inte alls heller smile
Pluggar just nu så mina pengar e iaf safe(dock på lån)
Men har förhoppningsvis efter utbildningen jobb hos grannens kusin smile

Gäller bara priotera pengarna rätt och spara..

455 Inlägg
1 december 2008
påverkas inte så mycket men man blir lite mer försiktig med att ta lån så corollan får nog användas en sommar till! va tanken att sälja den och skaffa en turbobil men men....

>syns man inte finns man inte<

FreddeK
1 december 2008
Varför ens bry sog om att skriva detta om man studerar eller inte har någon bil? Att hålla er till ämnet är ni fruktansvärt dåliga på!

Jo för mig påverkas det även om inte jag just har blivit varslad...men jag jobbar på volvo i Eskilstuna och ett stort varsel på 450pers har ju det blivit här men dock inte på reservdelslagret där jag är ....ännu men det gör att man blir osäker för framtiden och kanske inte prioriterar bilen i första hand.

Mvh Fredde

Hojmek
748 Inlägg
1 december 2008
Har en motor i molekyler å bilen isärskruvad, påverkas i allra högsta grad då jag inte har ett jobb längre sad Kostar ju en slant att renovera en motor, men får väl göra lite då å då å försöka hitta något att göra som drar in lite pengar.

1 854 Inlägg
1 december 2008
Jag får jobba över för det e för lite folk = mer cash

Åkeri ägare
226 Inlägg
1 december 2008
Klart man påverkas men inte speciellt när dett gäller pengar som ska spenderas på bygget kortsiktigt

Men mer vad som händer på lång sikt är lite oroligt hmm

Sen är man igång att starta ett företag till och det klart det är inte lätt i dag

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

1 436 Inlägg
1 december 2008
Well jag får inte tag på något jobb. så på så sätt påverkar det mig väldigt mycket...
...men det kan vara för att jag inte har några speciella kompetenser eller kontakter utan bara gymnasieutbildning, så ska inte skylla allt på lågkonjunkturen.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

4 299 Inlägg
1 december 2008
Både ja och nej. Extraknäcker i och med att jag fortfarande pluggar, och som båtmekaniker så är lågkonjunktur och vinter värsta möjliga kombinationen hmm
Så inget extraknäck för mig så de blir bara smågrejer gjorda, lite trist då man hade lite sjyssta planer att genomföra i vinter sad
Senast redigerat av Rallyhalle (1 december 2008)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
1 december 2008
Pettan8 skrev:
Bor billigt,har ingen familj, äter makaroner, klär mej i trasor.. Så nej allt är som vanligt. Bilen kommer alltid i första hand.

Trodde först du skrev: "klär mej i trosor" men som tur var läste jag fel tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Diktator
968 Inlägg
1 december 2008
tror inte den kommer påvärka mig speciellt mycket, bilen är undanställd och förmodligen kommer inte ske nu i vinter ändå med den, och eftersom jag utbildar mig just nu så känns det skönt på så sätt att jag inte drabbas av varsel eftersom jag redan innan låg konjunkturen klurat ut hur jag ska klara av ekonomin.

dock så lider jag med alla som nu kommer drabbas av varsel och ekonomisk ostadighet. men mitt tips till er som vill fortsätta pilla med bilar är att söka upp märkes forum, och hålla lite kontakt där med folk och köpa begagnade delar billigt som attans! min budget för jettan va ansträngd redan vid impuls köpet, men 12 000 kr senare så va jag sten nöjd med stuket... behöver inte vara dyrt för att vara snyggt

998 Inlägg
1 december 2008
Har stått i några år. Så jag påverkas inte, har kanske en chans att få ett fast jobb där jag är uthyrd till, hoppas hoppas för då jäklar ska det köpas saker.

Har tex hittat en dator jag satt ihop för 18k, och en ny bil är inte fel då man kan jobba med den andra big_smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 december 2008
påverkar mig inte, förutom att KudoZ PerformanZe www.kudoz.se troligen inte kommer sälja lika mycket eller utvecklas som jag hoppats.

men har precis köpt en bil till och har fast jobb samt så har tjejen precis fått nytt jobb (efter sin examen) så nu har vi bra inkomst i vår familj.

Sök