4116
Sök

hur gör man sig av med bulor som har blivit där det är dubbelplåt?

2 122 Inlägg
5 mars 2006
Trådstartare
#1
var med om en liten krock så att extraljuset gjorde en liten bula på huven. så till frågan hur fasen ska man kunna knacka ut den när det är dubbelplåt? eller är spackel det enda?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

106 Inlägg
5 mars 2006
#2
Du kan loppa fast en bult mitt i bulan sedan drar du bara ut den....

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

Rohdin
5 mars 2006
#3
Diesel Linus skrev:
Du kan loppa fast en bult mitt i bulan sedan drar du bara ut den....

va heter en sån "pistol" nu igen???

Satans Kung
467 Inlägg
5 mars 2006
#4
Ett det en rund bula eller har det blivit ett veck i bulan om du förstår vad jag menar..

Såg på vår herre Bossebildoktorn o han drog ut en "rundad bula" genom att limma med en limpistol o snöre eller ståltråd..Kommer inte riktigt ihåg..men nått sånt va det!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

142 Inlägg
5 mars 2006
#5
Mjo, såg också när bossebildoktorn fixade små bucklor.

Han limmade fast patroner till limpistolen som han sedan drog i med tång tror jag

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

2 122 Inlägg
5 mars 2006
Trådstartare
#6
men dubbelplåten måste ju också dras ut eftersom den är svetsad i övre plåten... provade banka lite med en kul hammare men det hände dock inget

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Driver
2 111 Inlägg
5 mars 2006
#7
Åk till en lokal plåtslagare/bilmek så kan de säkert fixa den enkelt om det bara är en liten. Vet en som de inte ens tog betalt för o fixa. känner både han som fick den fixad o han som fixade den så det känns bra hehe tongue. de gör som ovanämnt. typ "limmar" fast nått sorts verktyg sen drar de ut den bara.mindre bulor blir helt som innan.beror ju helt få hur grov bulan är...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"


Sök