Tackar!!! Alltid skönt med lite uppmuntran:) Jo det går bra om än lite sakta. Har inte gjort något som varit värt att ta kort på bara. Hoppas att jag hinner med lite mer i slutet på veckan!
Ikväll blir det en uppdatering md lite bilder. Har ägnat mig åt att kolla skicket på bilen de här dagarna. Det är inte mycket rost, men jag har hittat 4 ställen där svetsen kommer att behövas. Det största är dock en fjärdedels en-krona i storlek. Har påbörjat skrapning av innerskärmar fram plus riktat (så gott det gick) en dörr. Vectran är påställd så jag tog en tur igår. Kommer nog bli riktigt bra fart i Asconan med den motorn i sen:)
Igår kapade jag bort frontplåten. Den var ganska rostig och hade fått 15 hål borrade i sig av olika anledningar. Jag hade ingen lust att laga eller göra den ren så jag skaffade en ny i glasfiber från KMA Opeltuning i Örebro. Bättre passform och pris än RP Glasfiber plus att jag slapp kapa bort "skägget" själv! Blev riktigt nöjd med resultatet men jag har inte fixat fästen till den ännu. Tanken är att den skall gå att skruva av och på sen med. Lite bilder från gårdagen!
Frontplåten bortkapad.
Ny front "plåt" i glasfiber.
Ingen rost. Hel och ren och jag är Nöjd!!!
Sedan är rutor och instrumentbräda borttagna. Buren skall passas in i helgen är det tänkt, men det verkar vara ett ganska stort jobb... vi får se hur det går. Tanken är väl att punkta fast den och plocka ur den och få den TIGad nånstans.
Är man tvungen att kapa bort den understa plåten ?
Nej man kan väl fästa den nya över den gamla men då kommer ju inte skärmarna att linjera med fronten, all rost som satt i frontplåten göms ju bara bakom den och på detta sätt blev jag ju av med lite vikt.