3771
Sök

Vilket villalarm?

329 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Har precis köpt hus och vill installera larm. Är dock inte så insatt i detta, har ju sett olika reklamer där man t.ex kan få ett paket "gratis" mot en månadskostnad.
Har även hört om trådlösa som finns att köpa för en högre kostnad men inget i månaden.

Frågan är, vad har ni? Vad rekommenderas?

Gäller en villa + ett fristående garage som jag gärna vill inkludera i larmet.

1 814 Inlägg
609 Inlägg
4 december 2008
Securitas Direct är bra. Kan tyckas lite dyrt, men man får bra grejer med montage och har o göra med kunnigt folk. (jag jobbar som utryckningsväktare)

329 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Okej. ska höra med dom.
ingen som själv har larm hemma och kan dela med sig erfarenheter?

Bra länk, expect!

(jobbar själv med lås och säkerhet så helt främmande är området inte, sysslar dock ej med larm)

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
En Securitas-dekal på huset gör endel bara det.
Har ingen större erfarenhet av hemlarm men vad gäller företagslarm så e de Niscayah (fd Securitas Systems) me en TAC5000 som gäller alla dagar i veckan smile..
Men går la inte få en sån hem säkert hmm

Men jag hade nog valt denna: http://www.securitasdirect.se/hemlarm/l … 05264.html
Tycker den manöverpanelen är enkel att förstå sig på osv.
Svea larm har nån liknande manöverpanel men vet inget om de företaget, om det ens finns kvar.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 december 2008
Mamma och pappa kör Securitas och en av grannarna likaså, de e bra service och bra grejer verka de som...de andra grannarna har nåt Sector Alarm eller så (?) och där gick larmet igång en gång, tog 45 minuter ungefär för en väktarbil att komma dit o gå runt huset lite å titta...sen åkte han igen.
Skulle ja nog inte rekommendera tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
I Örebro har vi typ fler bilar ute på rull än alla andra bolag tillsammans.
Det finns oftast någon som åtminstone kan åka fram o ta en snabbtitt inom några minuter.