3771
Sök

Vilket villalarm?

329 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Har precis köpt hus och vill installera larm. Är dock inte så insatt i detta, har ju sett olika reklamer där man t.ex kan få ett paket "gratis" mot en månadskostnad.
Har även hört om trådlösa som finns att köpa för en högre kostnad men inget i månaden.

Frågan är, vad har ni? Vad rekommenderas?

Gäller en villa + ett fristående garage som jag gärna vill inkludera i larmet.

1 814 Inlägg
609 Inlägg
4 december 2008
Securitas Direct är bra. Kan tyckas lite dyrt, men man får bra grejer med montage och har o göra med kunnigt folk. (jag jobbar som utryckningsväktare)

329 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Okej. ska höra med dom.
ingen som själv har larm hemma och kan dela med sig erfarenheter?

Bra länk, expect!

(jobbar själv med lås och säkerhet så helt främmande är området inte, sysslar dock ej med larm)

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
En Securitas-dekal på huset gör endel bara det.
Har ingen större erfarenhet av hemlarm men vad gäller företagslarm så e de Niscayah (fd Securitas Systems) me en TAC5000 som gäller alla dagar i veckan smile..
Men går la inte få en sån hem säkert hmm

Men jag hade nog valt denna: http://www.securitasdirect.se/hemlarm/l … 05264.html
Tycker den manöverpanelen är enkel att förstå sig på osv.
Svea larm har nån liknande manöverpanel men vet inget om de företaget, om det ens finns kvar.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 december 2008
Mamma och pappa kör Securitas och en av grannarna likaså, de e bra service och bra grejer verka de som...de andra grannarna har nåt Sector Alarm eller så (?) och där gick larmet igång en gång, tog 45 minuter ungefär för en väktarbil att komma dit o gå runt huset lite å titta...sen åkte han igen.
Skulle ja nog inte rekommendera tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
I Örebro har vi typ fler bilar ute på rull än alla andra bolag tillsammans.
Det finns oftast någon som åtminstone kan åka fram o ta en snabbtitt inom några minuter.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 december 2008
rekomenderar inte sector alarm..
i mitt förr hus så hade jag det och när jag skulle flytta så ville inte den nya ägaren ha det..
men jag fick vackert betala tills avtalet gick ut..
det gjorde jag i över två år efter att jag flyttat..

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
4 december 2008
Sector och securitas är rent skit. Jag jobbar själv inom säkerhetsbranschen så jag vet vad jag pratar om. Teletec connect är det bästa larmet ! Sen kan du köpa abonnemang hos securitas eller vilket bevakningsföretag du nu vill ha. ! du kan även koppla GSM till larmet. så du får sms med larm. typ en text där det står: Larm molle S60 villa. Kan även programmera så att du kan sätta på å stänga av larmet med telefonen.
Senast redigerat av Alex_M (4 december 2008)

8-)

VW Ägare
1 011 Inlägg
5 december 2008
De larm som jag har monterat har jag för mig heter DSC PCXXXX (XXXX är modellbetekningen)

Sedan kopplar man larmen via SIA koder till en Larm central tex Lövestads larmcentral eller till sin egna mobil. Sedan har Lövestads larmcentral avtal med bevakningsbolag som kan sköta utryckningarna.

Fördel? Konfigurera larmet som du själv vill ha det och du har inga abonnemangsavgifter som du behöver betala om du skulle flytta. Ring larmcentralen så gör de larmet offline och du betalar inte mer. Tror vi betalar 1500kr om året hos lövestads larmcentral och sen betalar vi 800kr om bevakningsbolaget behöver rycka ut.

Tror även dessa system är billigare än t.ex. securitas.

Var köpa??
Kontakta din lokala larminstallatör så ska han kunna plocka fram det.

DSC larmen är bland de vanligast larmen som används på stora företag och industrier bara för att de är så utbyggbara. Du kan ha allt från en IR sensor till att ha en stort larm som du har röksensorer samt skrivare som loggar så fort något händer till ex aktivering och avaktivering. Man kan även ställa in larmen så att alla har en egen pinkod samt att man kan ställa in att en pinkod bara ger tillträde till vissa avdelningar. Alltså larmet är gigantiskt programeringsbart vilket ger möljigheten att ha larmet precis som man vill.

Henrik Eberlund

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
5 december 2008
Eberlund skrev:
De larm som jag har monterat har jag för mig heter DSC PCXXXX (XXXX är modellbetekningen)

Sedan kopplar man larmen via SIA koder till en Larm central tex Lövestads larmcentral eller till sin egna mobil. Sedan har Lövestads larmcentral avtal med bevakningsbolag som kan sköta utryckningarna.

Fördel? Konfigurera larmet som du själv vill ha det och du har inga abonnemangsavgifter som du behöver betala om du skulle flytta. Ring larmcentralen så gör de larmet offline och du betalar inte mer. Tror vi betalar 1500kr om året hos lövestads larmcentral och sen betalar vi 800kr om bevakningsbolaget behöver rycka ut.

Tror även dessa system är billigare än t.ex. securitas.

Var köpa??
Kontakta din lokala larminstallatör så ska han kunna plocka fram det.

DSC larmen är bland de vanligast larmen som används på stora företag och industrier bara för att de är så utbyggbara. Du kan ha allt från en IR sensor till att ha en stort larm som du har röksensorer samt skrivare som loggar så fort något händer till ex aktivering och avaktivering. Man kan även ställa in larmen så att alla har en egen pinkod samt att man kan ställa in att en pinkod bara ger tillträde till vissa avdelningar. Alltså larmet är gigantiskt programeringsbart vilket ger möljigheten att ha larmet precis som man vill.

kunde inte ha skrivit det bättre själv. DSC är ju teletec. dom som gör dom larmen. men det är samma grejjer vi snackar om. som eberlund skriver. Det är sjukt med möjligheter på dessa larm. och som sagt. din lokala larminstallatör lär har det smile

8-)

329 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Tackar för alla tips, DSC skall kollas upp! smile

Sök