hjälp med bilmodeler

Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

Tja

jag håller på att ta körkort nu och har börjat kolla på olika bilmärken och modeler och märkte rätt snabbt att det finns typ oändligt med alternativ så jag tänkte be om hjälp att hitta modeler som är brao:rolleyes:

det jag vill ha är en bil med lite krut i big_smile Gärna turbo sen märket bryr jag mej inte så enormt om, men känner folk på volvo och saab för tillfället men vi vet ju hur det går för dem just nu.

okey så för att korta ner det lite en turbo bil som det finns delar till och gärna lätt att piffa upp lite både utseende och motormässigt

prisklassen : 25-35000 men är väll lite lättare att pruta nu så säg från 25-40k

skriv det ni vet om modelerna och tips så får jag googla resten men måste ha modeler att googla  wink

DusanMandick Random Hero
3 december 2008 · 4 047 Inlägg

finns minst 60 andra såna här trådar, rekomenderar starkt o kolla i dom,


kolla audi a4 1.8t

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

har kollat lite på andra trådar men svårt med prisklasserna + att jag vill gärna kunna ställa fråger ochså smile

tack för tipset om a4 vet du nått om pris på reserv delar och så ifall nått händer ? smile

Abbinz
3 december 2008 · 63 Inlägg

Golv vr6.. Ej turbo men går bra ändå smile Plus ljudet från dom ät oslagbart big_smile

BMW 320 "Bmwic" (2002)
peegee Forummoderator
3 december 2008 · 2 924 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
har kollat lite på andra trådar men svårt med prisklasserna + att jag vill gärna kunna ställa fråger ochså smile

tack för tipset om a4 vet du nått om pris på reserv delar och så ifall nått händer ? smile

Det är bättre att fråga i gamla trådar så man slipper ytterliggare en tråd... wink

Audi tillhör de som har dyrare reservdelar men de har kvalité oxå

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
fckoff__ vägblockerare
3 december 2008 · 47 Inlägg

volvo 740 turbo 90ia och volvo 940 turbo smile  går hyfsat och finns "en del" grejjor till dom

Volvo 142 deluxe "Fuzzen" (1973)
DusanMandick Random Hero
3 december 2008 · 4 047 Inlägg

peegee skrev:

Enjimmieextra skrev:
har kollat lite på andra trådar men svårt med prisklasserna + att jag vill gärna kunna ställa fråger ochså smile

tack för tipset om a4 vet du nått om pris på reserv delar och så ifall nått händer ? smile

Det är bättre att fråga i gamla trådar så man slipper ytterliggare en tråd... wink

Audi tillhör de som har dyrare reservdelar men de har kvalité oxå

ja det är sant, men reservdelarna är nog värda priset då man kan va ganska säker på att det håller,



vr6 som nån tipsa om ska du inte tänka på. mkt struliga, oftast sönderkörda, o behövs kedjan bytas som säkert förra ägaren inte gjort så går de på ungefär 18000 på verkstad

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Blomsterberg plattsättare!
3 december 2008 · 804 Inlägg

finns en jäkla massa 850is t5or för bra priser bara handla

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

väldigt gött att man får så mycket tips snabbt smile

volvo 740 och 940 har 80% av skolan och jag gillar att sticka ut lite wink

kollade på audi a4 och är lätt en bil jag kan tänka mej smile är det framhjulsdrift och 4w4 på dem eller ??

Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

finns en jäkla massa 850is t5or för bra priser bara handla

850in kan bli väldigt läckra med lite lagom styling smile

DusanMandick Random Hero
3 december 2008 · 4 047 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
väldigt gött att man får så mycket tips snabbt smile

volvo 740 och 940 har 80% av skolan och jag gillar att sticka ut lite wink

kollade på audi a4 och är lätt en bil jag kan tänka mej smile är det framhjulsdrift och 4w4 på dem eller ??

ja FWD är de vanligaste, sen quattro är ju då 4wd men dom ligger högre i pris, en svart a4 1.8t me tonade rutor o ett par alu fälgar o aningen sänkt är grymt fina bilar

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

en svart a4 1.8t me tonade rutor o ett par alu fälgar o aningen sänkt är grymt fina bilar

håller med smile och skulle man få pengar över nån gång så hittade man snabbt snygga kjolar till den när man sökte smile

Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

hur är det med en senare model saab 900 den som ser lite ut som 9-3 är den bra de kan ju bli riktigt snygga med kjolpaket runt om och det hamnar ändå inte så högt i pris

är det svårt att sätta på kjolpacket ? låter ju rätt lätt ? smile

Etingelholm
3 december 2008 · 979 Inlägg

Volvo: 940 turbo,740 turbo,850 turbo.
Saab: 900 T, 9000T,95,93
Nissan 200 sx, s12
Audi A4..... finns ju massor. Annars e ju bmw roliga bilar. Dock är dom utan turbo. Men går jäkligt bra endå.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Perss0n
3 december 2008 · 435 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
Volvo: 940 turbo,740 turbo,850 turbo.
Saab: 900 T, 9000T,95,93
Nissan 200 sx, s12
Audi A4..... finns ju massor. Annars e ju bmw roliga bilar. Dock är dom utan turbo. Men går jäkligt bra endå.

Skulle nog hellre satsa på en S13 än en S12 tongue

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Volvo_Mannen Volvoskadad
3 december 2008 · 6 017 Inlägg

Audi S4 med femman (C4 karossen) har ju turbo, trimpotetial och quattro

sån typ:
http://www.blocket.se/vi/19315412.htm?ca=8_s

Jonas
Enjimmieextra
3 december 2008 · 146 Inlägg

Audi S4 med femman (C4 karossen) har ju turbo, trimpotetial och quattro

sån typ:
http://www.blocket.se/vi/19315412.htm?ca=8_s

ska kolla vidare på den tack för tipset smile

Hasselstrom
4 december 2008 · 796 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
hur är det med en senare model saab 900 den som ser lite ut som 9-3 är den bra de kan ju bli riktigt snygga med kjolpaket runt om och det hamnar ändå inte så högt i pris

är det svårt att sätta på kjolpacket ? låter ju rätt lätt ? smile

Personligen tycker jag att den nyare 900:an är en av dom snyggaste saabarna som finns.

DOCK skulle jag aldrig i hela mitt liv vilja äga en sådan.

Känns allmänt plastiga innuti och körkänslan existerar inte..
Känner många som äger såna av olika modeller och har kört både med och utan turbo.
Deras krånglar hela tiden och dom gillar inte ens själva sina bilar..

Är ju en "ihopslängd" bil från saab sida och jag har för mig att dom inte ens byggdes i sverige.
Den är också byggd på en bottenplatta från Opel Vectra!? och har duktigt kass väghållning.



Och SNÄLLA, börja inte gnälla och starta ett "volvo - saab" krig i denna tråden också... Detta var bara mina personliga och mina kompisars åsikter..


Tycker du ska satsa på en fräsch BMW 325/328 E36 eller en Opel Calibra turbo (om du hittar en som är hyffsat rostfri).

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Enjimmieextra
4 december 2008 · 146 Inlägg

DOCK skulle jag aldrig i hela mitt liv vilja äga en sådan.

Känns allmänt plastiga innuti och körkänslan existerar inte..
Känner många som äger såna av olika modeller och har kört både med och utan turbo.
Deras krånglar hela tiden och dom gillar inte ens själva sina bilar..

Är ju en "ihopslängd" bil från saab sida och jag har för mig att dom inte ens byggdes i sverige.
Den är också byggd på en bottenplatta från Opel Vectra!? och har duktigt kass väghållning.

okey tack för tipset/varningen smile

bollen1986
4 december 2008 · 3 714 Inlägg

jag skulle kollat på Audi A4 1,8T 94-00 smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang