3008
Sök

Coolt att köra utan bälte?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 december 2008
Dark_Angel skrev:
tkd_rille skrev:
Svensson skrev:

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

du har aldrig fått åka i den stolen de brukar ha på halkkörningen som går i ca 7 km/h med tvärstopp smile. för smälla i 50 eller 80 är extrem kraft nog för att knäcka hela din kropp.

Precis! På halkan i eskilstuna har dom ju en röd bil står där. Den åkte in i en kiosk (och det tog inte ens tvärstopp) i ca 50. = Skrot av hela bilen. pluss att man fick se film om en bil som åkte in i ett träd. först i 30, 50 och 90kmh visst 30 är nog onga större problem, men som i 50. ratten vart ju rätt så intryckt. hamnade nästan där man har ryggen i förar stolen, och i 90 var trädet i förarstolen =P

Och en sak till. vi säger att du åker i 50. det tar tvärstopp, mirakulöst får du inga skador UTÅTSETT.
Men tänk på allt inne i kroppen som förtsätter i 50. hur mycket går inte sönder och slits av där inne??
Många dör pga innre blödningar.

mvh

Jag hade min halka i Eskilstuna och jag är 100% säker på att det är en Nissan Sunny som står där. Vi fick även väga oss och andra föremål för att se vad vi skulle väga i krocker i diverse hastigheter.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 december 2008
Köra utan bälte?

Ah, du menar sådant där white trash-slödder med munnen full i snus och som bor ute i skogen.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 december 2008
-Mackan- skrev:
Dark_Angel skrev:
tkd_rille skrev:

du har aldrig fått åka i den stolen de brukar ha på halkkörningen som går i ca 7 km/h med tvärstopp smile. för smälla i 50 eller 80 är extrem kraft nog för att knäcka hela din kropp.

Precis! På halkan i eskilstuna har dom ju en röd bil står där. Den åkte in i en kiosk (och det tog inte ens tvärstopp) i ca 50. = Skrot av hela bilen. pluss att man fick se film om en bil som åkte in i ett träd. först i 30, 50 och 90kmh visst 30 är nog onga större problem, men som i 50. ratten vart ju rätt så intryckt. hamnade nästan där man har ryggen i förar stolen, och i 90 var trädet i förarstolen =P

Och en sak till. vi säger att du åker i 50. det tar tvärstopp, mirakulöst får du inga skador UTÅTSETT.
Men tänk på allt inne i kroppen som förtsätter i 50. hur mycket går inte sönder och slits av där inne??
Många dör pga innre blödningar.

mvh

Jag hade min halka i Eskilstuna och jag är 100% säker på att det är en Nissan Sunny som står där. Vi fick även väga oss och andra föremål för att se vad vi skulle väga i krocker i diverse hastigheter.

Ja presis smile det var ju en liten röd sak.

Och som du sa, vi fock väga oss med och han tog ett bowlingklot com vägde ca 7 kilo och sa att det var ungefär vad en mäniskas huvud vägde. och i 50 skulle ett huvud alltså väga ca 700 kilo! helt otroligt igentligen.

Och sen fick man ju snurra i volvon oxå. har man inte bälte när man voltar och hamnar på taket så har man garanterat skapligt ont i nacken sen.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 december 2008
jonesono skrev:
Köra utan bälte?

Ah, du menar sådant där white trash-slödder med munnen full i snus och som bor ute i skogen.

HAHA

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 december 2008
jonesono skrev:
Köra utan bälte?

Skogen power!!! cool

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 803 Inlägg
7 december 2008
Vill man klara av en kollision med kropp och själ intakt så skall bältet användas.
Det handlar om så mycket annat än bara en själv, det finns kanske andra i bilen som tar skada av att man inte använder bältet, sitter man inte bältad så kan man kastas runt i stol/kupé och kanske just därför inte kan häva sladden eller bromsa/styra undan.
Att använda bälte är idag en självklarhet för mig, det har det inte varit tidigare (jag har dessutom haft intyg om bältesbefrielse vid körning) men jag med flera har fått lära mig läxan den hårda vägen...

Att det här med att köra utan bälte är väl mest utbrett bland yngre förare (-25) och det är väl delvis därför som just dessa leder olycksstatestiken och har den högsta dödligheten i trafiken...

9 Inlägg
7 december 2008
det är själv klart man har bälte som sagt det sitter ju dära av en anleding....
det är din ända riktigt livförsäkring

Avstängd
1 714 Inlägg
7 december 2008
min bil är årsmodell 65 och har inte bälten, därför kommer jag inte åka med det,
jag e 18 också. är jag en idiot nu?

om man får ha fyrpunktsbälten på gatan i en bil utan bälteskrav ska jag skaffa det,
eftersom jag kommer ha sportstolar i den. men får man inte ja då blir det inget,
trepunktsbälten funkar väl mindre bra ändå med skålade stolar.

dessutom, om jag mosar min bil som är typ den sista rostfria icke-söndersupna darten i sverige,
så kan jag lika gärna dö.

615 Inlägg
7 december 2008
Svensson skrev:
evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.

sen får folk tycka va dom vill om de.

använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.

Haha, du måste vara den dummaste jäveln på hela garaget.org lollollollollol
Senast redigerat av Fizzer (7 december 2008)

Let's stance!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2008
Fizzer skrev:
Svensson skrev:
evilaudio skrev:
har typ aldrig bälte på mig.. åker ju till 90% i firmabussen å de e såååå jävla obekämt.

Haha, du måste vara den dummaste jäveln på hela garaget.org lollollollollol

Vadå? De ser ju inte så farligt ut.
http://www.youtube.com/watch?v=Qm-GnoD7-xA

Who knows, han kanske är stålmannen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

39 Inlägg
7 december 2008
jag ha alltid bälte på
Senast redigerat av Ollle (7 december 2008)

BE*CE
419 Inlägg
7 december 2008
har alldrig använt bälte förän jag insåg att jag kan köra över mig själv!
jag kör lastbil och om man tror att man kan inte bli skadad av en krock/avåkning! vad händer om lastbilen välter en ruta krossas och man råkar glida ur hytten? 60 ton? det gör nog inte ont, men ändå!
av erfarenhet vet jag att bältet kan göra ont det oxå men inte som om man just ätit 60 ton lastbil!
så tänker för!!!!

//moraltanten.

tack för att du fick mej att tänka efter lite i jobbet nu vill inte ha lastbilen över mej

Volvo R racing

Gangstuh
122 Inlägg
7 december 2008
jag använder bara bälte ibland.. de beror på hastigheten... brorsans polare sladda av motorvägen med lastbil vid falkenberg.. de första polisen sa när dem snacka med han va att "hade du haft bälte på dej så hade du varit död nu"

Avstängd
962 Inlägg
7 december 2008
Svensson skrev:
evilaudio skrev:

Hoppas du smäller i 50km/h så blir det en idiot mindre i detta landet.
Senast redigerat av prodrive (7 december 2008)

4 506 Inlägg
7 december 2008
Det plötsliga stoppet.
Sevärt för er som inte har sett den.
Senast redigerat av _Wallis_ (7 december 2008)

Kan du andas kan du dö.

3 354 Inlägg
7 december 2008
har alltid bälte på mig när jag kör/åker bil

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 december 2008
Jag förstår inte dom som klagar på att det är så jobbigt att ha bälte på sig? man känner ju inte änns av att man har bälte, sen är det tryggare och billigare.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

872 Inlägg
7 december 2008
lever denna tråden än?

If its too loud you are too old!

erixon89
7 december 2008
_Wallis_ skrev:
Det plötsliga stoppet.

NU vågar man knappt köra bil fy fan

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
7 december 2008
_Wallis_ skrev:
Det plötsliga stoppet.

de va nåt p*cko som skrev att en smäll i 50 km/h inte är nån fara......

citat från detta klippet:
redan i 50 km/h så tränger trädet in 1 meter in i motorutrymmet och föraren klarar sig nog med ansiktsskador och knäckta revben.

tänk även på om ni har barn i bilen, barn gör som dom lär.
barn härmar väldigt gärna vuxna!!!!

så ska vi sätta punkt här nu å säga: ANVÄND BILBÄLTE!!!!!!

så nu är det fritt fram för chrizz lr nån utav moderatorerna att låsa denna tråden tycker jag.

men de e ju bara va ja tycker!!!
Senast redigerat av Ablazed (7 december 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Sök