Dark_Angel skrev:
tkd_rille skrev:
Svensson skrev:
använder heller aldrig bälte. obekvämt, känner sig fast/inlåst/instängd. smälla i 50 lr 80km/h utan bälte är ingen fara. sen får folk tycka va dom vill om det oxå.
du har aldrig fått åka i den stolen de brukar ha på halkkörningen som går i ca 7 km/h med tvärstopp

. för smälla i 50 eller 80 är extrem kraft nog för att knäcka hela din kropp.
Precis! På halkan i eskilstuna har dom ju en röd bil står där. Den åkte in i en kiosk (och det tog inte ens tvärstopp) i ca 50. = Skrot av hela bilen. pluss att man fick se film om en bil som åkte in i ett träd. först i 30, 50 och 90kmh visst 30 är nog onga större problem, men som i 50. ratten vart ju rätt så intryckt. hamnade nästan där man har ryggen i förar stolen, och i 90 var trädet i förarstolen =P
Och en sak till. vi säger att du åker i 50. det tar tvärstopp, mirakulöst får du inga skador UTÅTSETT.
Men tänk på allt inne i kroppen som förtsätter i 50. hur mycket går inte sönder och slits av där inne??
Många dör pga innre blödningar.
mvh
Jag hade min halka i Eskilstuna och jag är 100% säker på att det är en Nissan Sunny som står där. Vi fick även väga oss och andra föremål för att se vad vi skulle väga i krocker i diverse hastigheter.
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.