2174
Sök

Coolt att köra utan bälte?

519 Inlägg
4 december 2008
Jag skulle aldrig vilja köra en bil utan bälte...
Sen om vad som är coolt... Sexpunkts (?) bälte.. Det är coolt! smile

987 Inlägg
4 december 2008
Det är verkligen inte "coolt" att köra utan bälte, dock är jag jävligt dålig på att ta på mig det tyvärr..

i like it load

3 182 Inlägg
4 december 2008
har alltid bältet på. Miste nästan livet för ett par år sedan för att man åkte utan. tycker det är ren idioti att köra utan.

1 436 Inlägg
4 december 2008
Själv är jag tvärt om mot de som åker utan bälte, jag vill ha bältet på, gärna hårt och så många punkter som möjligt, gärna med sitta stillstolar med. big_smile Vill känna bilen tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

234 Inlägg
4 december 2008
evilaudio skrev:
så länge folk hållers sig borta från mig när ja kör bil så krockar ja ju inte..wink

evilaudio skrev:
har smällt ett flertal ggr utan bälte..  senast för typ lite drygt ett år sendå ja satte min vita jetta i en refug..   klev ur bilen å bara garva för att bilen va pajj.

Inte?

Eller var det meningen att du skulle ta refugen?

@Topic: Självklart använder man bilbältet. Farsan rullade en 240 turbo 2 varv och in i ett träd när dom va helt nya, Han hade 3 kompisar i bilen och alla utom farsan hade bälte. Alla klarade sig med endast skärsår utom farsan som krossade två kotor i ryggen samt bröt båda nyckelbenen. Han orkar gå 200m sen måste han stanna och vila ryggen.

/Eric.

590 Inlägg
4 december 2008
känns ju lite "naket" utan bältet? smile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
4 december 2008
enda gången jag inte använder bälte är när jag ska flytta bilen några meter i ett industriområde på en parkering utanför vår lokal:)

Team Insane Racing

987 Inlägg
4 december 2008
pukan2 skrev:
har alltid bältet på. Miste nästan livet för ett par år sedan för att man åkte utan. tycker det är ren idioti att köra utan.

samma här.. något tips på att hur man ska ta det till vana att sätta på sig de? får man inte på sig de direkt när man sätter sig så blir det inte av alls har jag märkt av..

i like it load

81 Inlägg
4 december 2008
Jag fattar inte vad det coola skulle vara med att köra bil utan bälte. En del tror nog att dom är odödliga typ "jackass", en del får leva länge nog för att fatta att så inte är fallet.

MVH
Cobra Jet

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
4 december 2008
Hasselstrom skrev:
För mig gäller bältet som en lag och det sitter alltid på.

Jag är inte emot bälte, men jag måste fråga dig:
Tänker du så om hastighetsbegränsningar också?

Jag använder nästan alltid bälte, men inte jämt.
Jag kör nästan alltid över hastighetsbegränsningarna, men inte jämt.

Jag har alltid på mig bältet när tvåan läggs i, men ettan och backen där är det inte helt säkert att jag har bälte.
Jag håller hastigheten + lite till, man vill ju inte ligga och blocka upp trafiken, och tänk om min hastighetsmätare visar fel? jag tror jag kör 90 men bilen kanske bara går 80 just då. Då är man ett hinder och störande element i trafiken.
Senast redigerat av Solstice (4 december 2008)

Killen med idéer.
193 Inlägg
4 december 2008
Jag har alltid bälte, Tycker det är skönare med..Man sitter fast å "rätt" när man har det på.

- True to the Source -

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
kör oftast utan bälte.. Har en liten fobi då en jag kände krockade, bilen började brinna men bältet hade låst sig. Så han brann inne sad

Hellre åker jag genom vindrutan än brinner inne, större chans att man klarar sig.

Nu är ju iofs nyare bilar mer säkra och börjar inte brinna så lätt, men fortfarande tänker man på de varje gång man tar på sig bältet, när man nu gör det.

Men att det är coolt att köra utan bälte finns det bara ett svar på: NEJ.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

7 281 Inlägg
4 december 2008
Använder aldrig bälte utom när jag kör fina scanian på jobbet.
Den låter om man inte har på sig det, dock gjorde min tidigare volvo också det men då drog jag bältet bara bakom stolen.

Coolt? Nej, men jag gör så.

Svetsare
3 150 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Kom precis på att farsan också brukar köra/åka utan bälte, tror han började med det i sin firmabil. Brukar stå stilla tills det åker på, annars drar jag en mysig historia om vad som händer om man krockar utan bälte och då åker det på en stund iallafall.

Hade även ett par polare som åkte moppe utan hjälm.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
kör oftast utan bälte.. Har en liten fobi då en jag kände krockade, bilen började brinna men bältet hade låst sig. Så han brann inne sad

Hellre åker jag genom vindrutan än brinner inne, större chans att man klarar sig.

Nu är ju iofs nyare bilar mer säkra och börjar inte brinna så lätt, men fortfarande tänker man på de varje gång man tar på sig bältet, när man nu gör det.

Mvh Tommy

Så baserat på EN olycka baserar du ditt val, att inte använda bältet? Du tror inte att någon har dött pga att de INTE använde bältet?
Att bilbältet inte går att få upp är nog inget ovanligt, men är du orolig, skaffa en sån här för 49.90:
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/39/Large/39-555_l.jpg
Finns på t ex Biltema. http://www.biltema.se/products/product. … emId=76440
Senast redigerat av matteeee (4 december 2008)

/Mattias

3 182 Inlägg
4 december 2008
pippaaN skrev:
pukan2 skrev:

samma här.. något tips på att hur man ska ta det till vana att sätta på sig de? får man inte på sig de direkt när man sätter sig så blir det inte av alls har jag märkt av..

har inga direkta tipps, men efter olyckan så vart det bälte på direkt. hände inte så mycket med mig vi hade är jävla tur. klarade mig undan med båda händerna krossade, gick med gips i 4mån. voltade 3 varv med en risig opel ascona B. vart total mos av bilen fanns verkligen inte en rak plåt på bilen efteråt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
matteeee skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Så baserat på EN olycka baserar du ditt val, att inte använda bältet? Du tror inte att någon har dött pga att de INTE använde bältet?
Att bilbältet inte går att få upp är nog inget ovanligt, men är du orolig, skaffa en sån här för 49.90:
http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -555_l.jpg

Blir väl en helt annan sak då en i ens närhet dog pga det.
Har ingen bekant som avlidit i en krock annars.

Ja dom där är säkert skitbra, men vart har man den? Jo i handsfacket, annars flyger den omkring om man krockar. Om bältet låser sig så någ man inte till handsfacket i alla bilar.. hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

OEM <3
6 957 Inlägg
4 december 2008
Känns naket utan bälte på ngt vis...
Har ALLTID bälte oavsett bil, hastighet eller umgänge!

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
matteeee skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -555_l.jpg

Blir väl en helt annan sak då en i ens närhet dog pga det.
Har ingen bekant som avlidit i en krock annars.

Ja dom där är säkert skitbra, men vart har man den? Jo i handsfacket, annars flyger den omkring om man krockar. Om bältet låser sig så någ man inte till handsfacket i alla bilar.. hmm

Mvh Tommy

Eller så gör man ett fäste för de o sätter fast nära sig själv?
Du verkar duktig på att se svårigheter o problem med saker för att slippa vissa andra saker.

Supraman
2 300 Inlägg
4 december 2008
Finns inga som helst ursäkter att inte ha bälte på sig

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök