2568
Sök

Coolt att köra utan bälte?

18 Inlägg
4 december 2008
har inge bälte i bilen hehe ( taunus -63 ) men de ä ingen bil man kör fort å vårdslöst i heller men smälla kan man ju göra oavsett bil=/

Ford Taunus p3 1963 vulva 242 -75
Chevrolet impala -66 volvo 142 kirunacab -68

12 086 Inlägg
4 december 2008
haha då är vi här igen lol

Jag medger att jag ofta slarvar med bältet, men jag tycker ju definitivt inte att de finns någon coolhetsfaktor i det big_smile och att ta av bältet när man kommer till 50 vägar va ju de värsta jag hört idag fan! lol

12 086 Inlägg
4 december 2008
matteeee skrev:
Fräckt när du eller någon annan orsakar en olycka med dig inblandad där det inte går speciellt fort. Men eftersom du inte använde bälte så blir du förlamad för resten av livet, får åka rullstol och kan inget mer än säga "aaaaaaah" och dregla... (men hjärnan funkar fullt)..
Om du bara haft bältet på dig hade du klarat dig med ömma muskler, brännsår på händerna (efter airbagen) och stel nacke.

Allt i världen är inte svart eller vitt. Det finns gråzoner.

Säger han som precis illustrerat det värsta tillståndet innan döden tongue

Däckmontör
88 Inlägg
4 december 2008
Använder stort sett aldrig bältet.. har vart med i ett par trafikolyckor, och vid 2 av dessa hade jag inte överlevt om jag haft bältet på mig. ena gången körde jag, hela främre delen på bilen ihopknölad. jag landade i baksätet med stukad handled. man så inte vad som var förar stol eller nåt.
Andra gången satt jag bredvid fram. hamnade även denna gång i baksätet med brutet ben. och en stor gran stod där passagerar sätet stod.

Så jag är hyffsat dålig med bältet.

Mästare
2 947 Inlägg
4 december 2008
Volvator skrev:
Använder stort sett aldrig bältet.. har vart med i ett par trafikolyckor, och vid 2 av dessa hade jag inte överlevt om jag haft bältet på mig. ena gången körde jag, hela främre delen på bilen ihopknölad. jag landade i baksätet med stukad handled. man så inte vad som var förar stol eller nåt.
Andra gången satt jag bredvid fram. hamnade även denna gång i baksätet med brutet ben. och en stor gran stod där passagerar sätet stod.

Oj...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

296 Inlägg
4 december 2008
Volvator skrev:

Tur i oturen men det är fortfarande större chans att överleva om du använder bälte.

543 Inlägg
4 december 2008
Hur i hela fridens namn kan den här tråden "urarta" till 170 inlägg på en dag?
Vad kan det finnas att diskutera?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 december 2008
Brukar alltid ha bältet på, dock rätt svårt i pickupen då de inte finns några tyvärr tongue Men ska faktist leta reda ett par till den. Om nån vet va man kan få tag i bälten till en c10 pickis 1980 hör gärna av er!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 december 2008
Snoppen skrev:

därför alla garagets moraltanter vill skriva av sig om hur idiotiskt det är utan bälte och att de är jätte duktiga på att anväda bälte!

Jag skiter i om man använder de eller inte, upp till var och en!

Jonas

Random Hero
4 047 Inlägg
4 december 2008
jag kör alltid med bälte, dock inte när jag kör in o ut bilar från verkstaden på jobbet. lr backar ut från uppfarten, idiotiskt o va utan, o de som ej har de hoppas ja får kast lr stöter in i nåt dom dom fattar hur bra bältet är

Dog food lid. Backwards

304 Inlägg
4 december 2008
Karl-Bertil skrev:
bältet åker på av ren automatik , tänker inte ens på det ,likaså att blinka när man ska svänga - kommer tillochmed på mej själv ibland med att ge tecken mitt ute i på grusvägar....

Samma här

Det är minst sagt idiotiskt att skipa bälte.

I have my own race...

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
5 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
Snoppen skrev:

därför alla garagets moraltanter vill skriva av sig om hur idiotiskt det är utan bälte och att de är jätte duktiga på att anväda bälte!

Jag skiter i om man använder de eller inte, upp till var och en!

Kunde inte sagt det bättre själv. Hur coolt är det att dömma ut folk som kör utan fegsnöre?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Varningar. 36
1 200 Inlägg
5 december 2008
Det är inte coolt, men bra mycket skönare enligt mig. Dock använder jag det oftast.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Avstängd
74 Inlägg
5 december 2008
har alldrig använt bälte förän jag insåg att jag kan köra över mig själv!
jag kör lastbil och om man tror att man kan inte bli skadad av en krock/avåkning! vad händer om lastbilen välter en ruta krossas och man råkar glida ur hytten? 60 ton? det gör nog inte ont, men ändå!
av erfarenhet vet jag att bältet kan göra ont det oxå men inte som om man just ätit 60 ton lastbil!
så tänker för!!!!

//moraltanten.

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

Forummoderator
26 479 Inlägg
5 december 2008
Jag har alltid bältet på mig. Det har en tendens till att åka på redan innan man startar bilen, just för att man lärt sig det till att bli en vana.

Däremot, i postyrket så har man i vissa fall godkännande att inte använda det, då det är mindre än 500 meter mellan stoppställen, om jag inte minns fel. Man har helt enkelt inte tid att ta på och av, på och av, på och av. Och sen kör man så korta sträckor. Men. Det känns dumt, det håller jag med om.
Däremot på längre sträckor så har man bältet på sig. Självklart.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

283 Inlägg
5 december 2008
Kör alltid med bälte, det är inte coolt att inte göra det enligt min åsikt.

http://www.snabbstart.com/film/fc98a250f8

Artur

12 086 Inlägg
5 december 2008
evilaudio skrev:
Irmscher Vectra skrev:
evilaudio skrev:

synd för dom....

fatta hur pass mycke lägre skatt vi skulle ha om vi slapp "försörja" andra???

Okej.. Så t.ex jag som är sjukpensionerad och haft hjärt/lungsjukdomar från födseln tycker du bara är skit? Bättre att knarkare får vård då eller?

låt dom knarka ihjäl sig...

de finns sååååå många som e "sjuka" som går hemma å bara latar sig för dom har ont elle nåt annat.. de finns PILLER för de mesta..

har själv ett knä som e helt pajj å gör ont hela tiden men de e bara käka piller å jobba vidare.. mycke handlar om vilja.

Vi kan ju konstatera att det går åt ofantliga mängder pengar för "onödig" administration samt utnyttjande av systemet, bidragspengar som folk drar till lite väl vilda sagor för att få.

Det är fruktansvärt mkt pengar som går genom skatteverket, vi pratar 70-80% av alla pengar som cirkulerar. Dessa pengar administreras hit och dit, upp o ner och blir bara mindre och mindre tongue

Jag har aldrig gillat Sveriges skattesystem, men då är jag ju iofs en arbetande medborgare som i princip aldrig utnyttjat sjukvården. Ok, jag har utbildat mig i 12 år.

16 197 Inlägg
5 december 2008
JapMax skrev:
evilaudio skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Okej.. Så t.ex jag som är sjukpensionerad och haft hjärt/lungsjukdomar från födseln tycker du bara är skit? Bättre att knarkare får vård då eller?

låt dom knarka ihjäl sig...

de finns sååååå många som e "sjuka" som går hemma å bara latar sig för dom har ont elle nåt annat.. de finns PILLER för de mesta..

har själv ett knä som e helt pajj å gör ont hela tiden men de e bara käka piller å jobba vidare.. mycke handlar om vilja.

Vi kan ju konstatera att det går åt ofantliga mängder pengar för "onödig" administration samt utnyttjande av systemet, bidragspengar som folk drar till lite väl vilda sagor för att få.

Det är fruktansvärt mkt pengar som går genom skatteverket, vi pratar 70-80% av alla pengar som cirkulerar. Dessa pengar administreras hit och dit, upp o ner och blir bara mindre och mindre tongue

Jag har aldrig gillat Sveriges skattesystem, men då är jag ju iofs en arbetande medborgare som i princip aldrig utnyttjat sjukvården. Ok, jag har utbildat mig i 12 år.

vi behöver politiker som vågar säga nej å göra nån nytta.. för de töntar som sitter i regeringen nu gör då fan ingen nytta...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 december 2008
Jag använder alltid bälte. Däremot har jag en kusin, som i alla fall förr alltid körde utan bälte.
Det verkade nästan som att han tyckte att det var coolt. För när han villa slippa det jobbiga
ljudet från bilen, när den varnar att man inte har bälte, då knäppte han bältet... bakom ryggen,
så att han skulle slippa att ha det på sig...
Vad är meningen liksom?

Bälte är jävligt viktigt! Hur fan kan man bara "glömma" en sådan sak, eller ens skippa det
för att det är jobbigt? Äh; kör motorcykel i T-shirt och kortbyxor, samt utan hjälm vet ja! Det
lär nog bli jävligt bra den dagen du krockar! big_smile

41 Inlägg
5 december 2008
Vilka planter som inte använder bälte men men det är inte ditt fel i fall de inte överlever vid en smäll utan deras dumhet.

Det är som många skriver att det är coolare att använda bältet än att kanske dö vid en olycka.

Sök