1519
Sök

Dodge Dart GT - 1969 -=InSaNe=- (Karossen monterad i vaggan :D)

796 Inlägg
23 december 2008
Ser jävligt bra ut!

Du har inte funderat på blästring under/i/ motorutrymmet? 

Sparar mycket jobb och allting blir väldigt fräscht i skarvar mm.

Vet dock inte priser, men kanske är värt att kolla upp?

Fördelen är ju att alla rostporer mm, blir plåtrena.
Senast redigerat av Hasselstrom (23 december 2008)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Hemmapulare :)
416 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Hasselstrom skrev:
Ser jävligt bra ut!

Du har inte funderat på blästring under/i/ motorutrymmet? 

Sparar mycket jobb och allting blir väldigt fräscht i skarvar mm.

Vet dock inte priser, men kanske är värt att kolla upp?

Fördelen är ju att alla rostporer mm, blir plåtrena.

Jo, jag har funderat på det, men det verkar som om det inte finns någon firma i närheten här som vill ta sig an det..  Dom säger att det är för tunn plåt hmm
Men jag ska nog köpa mig en egen blästerpistol så att man kan köra där det behövs istället..  Har redan ett blästerskåp till småsaker som jag inhandlat som nog kommer till nytta senare..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)

796 Inlägg
23 december 2008
Blästerskåp är en uppfinning direkt ifrån gud! Perfekt att blästra dörrgångjärn o annat småskit i.

Köper du en vanlig blästerpistol kommer du snart tröttna.. Satsa isåfall på en lite större och bättre variant, förutsatt att du har bra blås i kompressorn.

Gör du det så är det bara att rulla ut bilen, köpa sand och köra på en helg. då har du snart en hyffsat plåtren bil:)

En stor fördel är ju att all gammal skit försvinner och du får en ren och trevlig bil att arbeta med.

Men på planare och lite större ytor fungerar det ju lika bra med slip. Försök dock att plästra alla partier med ytrost mm, så förhindrar du bäst att rosten dyker upp igen:)

brett ställ, lördakväll!

416 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Hasselstrom skrev:
Blästerskåp är en uppfinning direkt ifrån gud! Perfekt att blästra dörrgångjärn o annat småskit i.

Köper du en vanlig blästerpistol kommer du snart tröttna.. Satsa isåfall på en lite större och bättre variant, förutsatt att du har bra blås i kompressorn.

Gör du det så är det bara att rulla ut bilen, köpa sand och köra på en helg. då har du snart en hyffsat plåtren bil:)

En stor fördel är ju att all gammal skit försvinner och du får en ren och trevlig bil att arbeta med.

Men på planare och lite större ytor fungerar det ju lika bra med slip. Försök dock att plästra alla partier med ytrost mm, så förhindrar du bäst att rosten dyker upp igen:)

Vart kan man hitta en bättre blästerpistol?

Sand kan ju inte vara så dyrt att köpa..  Så kör man ut den så behöver man ju inte städa efter sig heller smile

Jag tänkte ta en punktbläster till alla småskador som finns..  Och byta "all" plåt som har en tendens till att ha grov rost på sig..  Man tjänar massor på det i längden..

Volvo 850 GLT -1995

796 Inlägg
23 december 2008
Fråga runt lite på ställen som säljer industriprylar, där borde det finnas nåt vettigt.

Punktbläster är bra på rostblemmor i stenskott på en redan lackad bil. Att sitta med punktbläster på alla rostställen på en renplockad 69:a skulle inte jag rekomendera.

Byta plåten med lite värre rost än ytrost är helt klart att rekomendera om du vill göra det riktigt reriöst.

det ultimata vore ju helt klart att få in bilen i en blästerbox och blåsa hela ren. Men näst bäst är väl att du fixar en bläster själv, rullar ut bilen och kör så mycket du orkar:)

brett ställ, lördakväll!

416 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Hasselstrom skrev:
Fråga runt lite på ställen som säljer industriprylar, där borde det finnas nåt vettigt.

Punktbläster är bra på rostblemmor i stenskott på en redan lackad bil. Att sitta med punktbläster på alla rostställen på en renplockad 69:a skulle inte jag rekomendera.

Byta plåten med lite värre rost än ytrost är helt klart att rekomendera om du vill göra det riktigt reriöst.

det ultimata vore ju helt klart att få in bilen i en blästerbox och blåsa hela ren. Men näst bäst är väl att du fixar en bläster själv, rullar ut bilen och kör så mycket du orkar:)

Jag ska kolla runt lite på firmor och kolla om jag hittar nåt.. 
Man får ta sig och bygga en blästerbox i garaget smile Det tråkiga blir ju att städa sen..
Man får prova att köpa sig en egen bläster och kolla hur bra det går big_smile

Volvo 850 GLT -1995

15 Inlägg
23 december 2008
ERNEST85 skrev:
Volvo940SE skrev:
Ser skoj ut! Najs!! jag längtar tills min Buick kommer hem från usa! 2 veckor kvar nu! Vill oxå renovera:)

Kul att du hjälper till att fylla Sverige med mer amerikanskt stål genom att importera..
Jag köpte en bil i US jag med, men vart blåst..  Fick inte ens hem en bil..  sad

Va ett tag sen jag kika här! hänr en hel del! ser bra ut:) hehe Jaa fick tag på den billigt och så.. men ja har iaf fått papper på att den står i göteborg nu så min bil hoppas jag kommer! efter nyår är den nog här:)
Vhad hade du köpt ´som inte kom hem då? och vart tog den vägen?

Mvh Ken

2drht

416 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Volvo940SE skrev:
ERNEST85 skrev:
Volvo940SE skrev:
Ser skoj ut! Najs!! jag längtar tills min Buick kommer hem från usa! 2 veckor kvar nu! Vill oxå renovera:)

Kul att du hjälper till att fylla Sverige med mer amerikanskt stål genom att importera..
Jag köpte en bil i US jag med, men vart blåst..  Fick inte ens hem en bil..  sad

Va ett tag sen jag kika här! hänr en hel del! ser bra ut:) hehe Jaa fick tag på den billigt och så.. men ja har iaf fått papper på att den står i göteborg nu så min bil hoppas jag kommer! efter nyår är den nog här:)
Vhad hade du köpt ´som inte kom hem då? och vart tog den vägen?

Mvh Ken

Ja, det har hänt en del smile
Jo, jag köpte (eller trodde att jag hade köpt) en clonad HemiDart.. Men det visade sig vara en bluffannons som någon hade lagt ut.. Han skickade hem papper och bilder på den till mig, men det visade sig vara falska papper och bilder på någon annans bil..  Men det var ju inte lätt att förstå.. Så han sa åt mig att vi skulle betala bilen igenom Ebays egna betaltjänst (inte Paypal) och dom såg riktiga ut dom papprerna med..  Men det visade sig också vara en förfalskning.
Så när jag hade betalat in pengarna så gick han upp i rök...  Han hade tagit bort sitt konto på Ebay, kollade upp kontonummret med banken och det gick till någon postbox i Ungern:/...
Satt hos polisen i fyra timmar med deras Internetfolk, och dom kom inte fram till något..  Men jag skickade in alla papper jag hade (64 sidor) Men sen tog det ett halvår så kom det hem ett brev i brevlådan om att det var nerlagt på grund av att det var för liten risk att dom skulle få tag på förövaren:/...  Sveriges polis säger jag bara.. 

Tråkigt men sant...

Volvo 850 GLT -1995

693 Inlägg
23 december 2008
Trist historia! En HemiDart är ju en dröm annars!

416 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Streetfreak skrev:
Trist historia! En HemiDart är ju en dröm annars!

Ja, Det är vu det värsta av det värsta.. 
Men men..

Volvo 850 GLT -1995

190 Inlägg
24 december 2008
God jul. Blir sugen som tusan på att börja slipa på min ju. ha en bra jul.

Mvh//Robin

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

416 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Kexet86 skrev:
God jul. Blir sugen som tusan på att börja slipa på min ju. ha en bra jul.

Mvh//Robin

Tackar! 
God Jul!

MvH Peter

Volvo 850 GLT -1995

757 Inlägg
1 januari 2009
Hur går det med bilen?

416 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Lanjin skrev:
Hur går det med bilen?

Det går bra..  Har varit lite stillestånd nu över jul och nyår..  Har hållit på att skruva med lite annat..
Har hjälpt en kompis att byta motor i hans 945:a och lite sånt.. 
Har setat och kollat runt lite på nya delar till bilen också, kollat priser på sånt som jag ska sälja bort..

Men snart ska allt vara tillbaka till normalt..
Tänkte åka ut till garaget imorgon.. 

Hur går det med din bil då?
Gör du några framsteg?

Volvo 850 GLT -1995

757 Inlägg
1 januari 2009
har vart lat med. men slängde upp lite nya balkdelaroch donade.
sen pajjade gasklockan till svetsen smile
skulle vart ute idag om det inte hade gjort så ont i nacken. men i helgen tänkte jag hålla på lite=)

ska nog ta ner rutorna snart med så jag kan blästra bilen. svågern kunde fica de lär de som

416 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Lanjin skrev:
har vart lat med. men slängde upp lite nya balkdelaroch donade.
sen pajjade gasklockan till svetsen smile
skulle vart ute idag om det inte hade gjort så ont i nacken. men i helgen tänkte jag hålla på lite=)

ska nog ta ner rutorna snart med så jag kan blästra bilen. svågern kunde fica de lär de som

Ajdå, otyr med svetsen där.. 
Jag funderar på att köpa mig en egen blästerpistol senare och blästra där det behövs sen..  Men just nu är det ju som sagt nerslipning av bilen som gäller.. 
Väntar på den senaste Us car parts katalogen nu så att man kan beställa hem lite delar  t.ex bakskärmar.... (Beror på vad dom kostar där)

Volvo 850 GLT -1995

757 Inlägg
1 januari 2009
köpte en ny klocka=)

man får skylla sig själv med om man är dumsnål med sådana delar=)

416 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Lanjin skrev:
köpte en ny klocka=)

man får skylla sig själv med om man är dumsnål med sådana delar=)

Jo, lite så kanske det är.. 

När tror du att din bil är klar då?

Volvo 850 GLT -1995

757 Inlägg
1 januari 2009
jag hade hoppats på denna sommar. men blir nog inte så smile
vart lite som kom imellan smile

men beror på om jag får lte hjälp med från polarna så går det fort smile

416 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Lanjin skrev:
jag hade hoppats på denna sommar. men blir nog inte så smile
vart lite som kom imellan smile

men beror på om jag får lte hjälp med från polarna så går det fort smile

Okej..  Ja, ju fler man är desto fortare går det.. Men själv är jag så petig och så, så jag vill helst göra allt själv smile   Eller så måste jag kontrollera efteråt när folk har varit och hjälpt mig..  Lite sjukt men men..

Volvo 850 GLT -1995

Sök