5702
Sök

Besiktning underkänd

Avstängd
99 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Besiktigade en v70n och fick underkänt, 2 fel.
1. belysning vänstersida bländande (bilia kollade på det och upptäckte att höger sida som var godkänd och inställd av besiktingen att lampan var fel isatt men den sida som var bländande stämde, det var den)
2. hjul nöter (bilia tittade på de små jacken som fanns på styrslags begränsare och sade, åk tillbaka och fråga vad för personal de anställer, de märken som var på mina uppkommer och de kommer uppkomma om nån vecka även på de nya om de installeras)

Jag bokade tid på bilia och bad dem rätta till lampan och även sätta dit nya och bad dem besiktiga bilen, nu till några frågor.

Ska jag be dem att inte montera nya begränsare och be dem besiktiga bilen (då de egentligen inte är nåt fel på dem)?
Åker de till besiktniktningen för att de inte har "akrediteringen  för att släcka 2or" eller släcker de 2orna själva, isåfall träffar ju inte bilen på den idioten igen.
MVH

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 december 2008
Bilia har Licens att släcka tvåorna när du lämnar den på värkstad dom åker ej till någon
bil besiknings hall för att göra det ..... bara å tuta å köra ...

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Mekaniker
472 Inlägg
5 december 2008
Begänsaren får inte vara trasig. Ett hjul få aldrig gå i hjulhuset åt något håll.

BMW-tok

Avstängd
99 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
BMWKimmo skrev:
Begänsaren får inte vara trasig. Ett hjul få aldrig gå i hjulhuset åt något håll.

De på bilia (2st mekaniker) hissade upp bilen och sade att de inte behövdes bytas, det blir små märken på dem, så de sade själva att de inte behövde bytas varpå jag sade att jag behöver bilen godkänd så gör et som krävs, men om de nu besiktigar själva så räcker det ju med att de ordnar ena problemet, bländningen.
Betala 149kr/st för begränsarna och 350kr för montering av 4st skruvar är iofs inte några summor, men behövs det inte så är det ju allt något.
Tack för svar alla.
MVH

Sök