2686
Sök

Varning För Tjuvar I Lidköping

306 Inlägg
12 mars 2009
har sett den jävla vita 745:an åka omkring på våran parkering och kollar på bilar.
sist kolla dem in i våran bil. men dem drog när sambon öppnade balkongdörren.

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

90 Inlägg
12 mars 2009
skumtezz skrev:
har sett den jävla vita 745:an åka omkring på våran parkering och kollar på bilar.

dem var här o körde ett par varv på min gata i tisdags, 7-8ggr passerade dem väl, men de stannade aldrig och gick ut

306 Inlägg
12 mars 2009
Zaipher skrev:
skumtezz skrev:

dem var här o körde ett par varv på min gata i tisdags, 7-8ggr passerade dem väl, men de stannade aldrig och gick ut

vilken tid va dem utanför dig och körde?

90 Inlägg
13 mars 2009
skumtezz skrev:
Zaipher skrev:
skumtezz skrev:

Ja vad kan klockan varigt, nånstans mellan 22-01 iaf, så mycket vet jag smile

220 Inlägg
17 mars 2009
Nu var det min brors kompis tur att råka ut för dessa nötter.
En 945 Turbo Classic som blev av med lampor och blinkers runt om.
En vit 745:a med röda sidokjolar/bakkofångare utan front observerades. En diesel.
Förmodligen samma?
Detta hände på Valhallagatan i Skara en natt.
Bilen var låst när hon lämnade bilen och var låst när hon återkom till den på morgonen.
Hur fan bär dom sig åt, Lampor kan man ju inte skruva loss utan att öppna huv/baklucka????

Avstängd
653 Inlägg
17 mars 2009
Necrodamus skrev:
Nu var det min brors kompis tur att råka ut för dessa nötter.
En 945 Turbo Classic som blev av med lampor och blinkers runt om.
En vit 745:a med röda sidokjolar/bakkofångare utan front observerades. En diesel.
Förmodligen samma?
Detta hände på Valhallagatan i Skara en natt.
Bilen var låst när hon lämnade bilen och var låst när hon återkom till den på morgonen.
Hur fan bär dom sig åt, Lampor kan man ju inte skruva loss utan att öppna huv/baklucka????

Huv går att öppna genom att sticka in en pinne genom grillen, och blinkersarna behöver du inte ens öppna huven för att få bort, bara sticka in en skruvmejsel i kanten och vrida så ploppar blinkersen ut, eftersom dem enbart sitter med fjäder.
Bak har jag dock ingen aning tongue

Jag har rätt i vad jag än säger.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 mars 2009
De måste ju va nån dåre i detta området som annonserar ut massa volvodelar eller? Kollat tpc?

306 Inlägg
18 mars 2009
skumtezz skrev:
Zaipher skrev:
skumtezz skrev:

för här brukar dem komma omkring mellan 01-03 ca när dem väl kommer.
Senast redigerat av skumtezz (18 mars 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 mars 2009
sätt larmsensorer över hela jävla bilen, så fort de rör bilen med verktyg så går larmet. Klisterlappar om att bilen är larmad med känsliga sensorer borde kanske skrämma nåra smile

Skogsfan
649 Inlägg
18 mars 2009
men alltså vilka nötter, hoppas någon sätter dit dessa snart. Vad jag har hört så ska inte gamle volvos alls vara svåra att låsa upp utan att någon åverkan behövs göras, deras egna antenn ska tydligen vara ett bra verktyg, hur vet jag dock inte.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

8 Inlägg
29 mars 2009
Natten mellan Lördag o Söndag så blev ja av med min grill o min vita fram blinkers! Grannen sa att det var en 745 lr 945 som stod precis framför min bil inatt.. O att det var en diesel.. Kan vara samma kille.. Hoppas verkligen någon får stop på detta... E så trött på alla som inte har råd att köpa egna grejer!!

JoKiNeN The One And Only

VW Takes Over!
67 Inlägg
31 mars 2009
JoKiNeN skrev:
Natten mellan Lördag o Söndag så blev ja av med min grill o min vita fram blinkers! Grannen sa att det var en 745 lr 945 som stod precis framför min bil inatt.. O att det var en diesel.. Kan vara samma kille.. Hoppas verkligen någon får stop på detta... E så trött på alla som inte har råd att köpa egna grejer!!

Tyvärr så tror ja dom som snor alla volvo delar kommer från samma ort som du bor ihmm

mr_dischell
9 april 2009
LillStorch skrev:
JoKiNeN skrev:

Tyvärr så tror ja dom som snor alla volvo delar kommer från samma ort som du bor ihmm

och vad har du för grunder på att dom kommer från samma ort.. en polares bil blev stulen för 2 veckor sen.. och hittades upp eldad i vårgårda... det e alingsås och vårgårda pack som e i vara och sliter grejor från våra bilar nu.. men de e lungt de brinner en bil i veckan där borta tills dom erkänner...

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 april 2009
HyperSonica skrev:
Syst3m skrev:
LeLuke skrev:

Tycker jag allt att polisen får göra, hehe;)

Brottsprovokation är i Sverige olagligt. sadsadsad

Gatans lag är inte häller så snäll...
Hade ju KNAPPAST blandat in polisen om nån sån jävel va på min bil och jag såg de...

haha polisen hade inte ens kommit i tankarna på mig ifall jag fick tag på det ansiktet som förstörde min bil..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

VW Takes Over!
67 Inlägg
30 april 2009
Lugnt i Lidköping med omnejd nuförrtiden?

90 Inlägg
4 maj 2009
LillStorch skrev:
Lugnt i Lidköping med omnejd nuförrtiden?

Verkar så, inte vart nåt på ett tag, dock någon snorunge som vart på o försökt slita loss min ena addonläpp idag, som tur var fick jag tag på honom i verket *morr* mad

138 Inlägg
4 maj 2009
jag såg idag en vit 745/945 med röda sidkjolar o spoilers mellan götene o skara.. måste ju vara samma ,,

Jävel
2 018 Inlägg
4 maj 2009
på streetracet i mariestad den 25/4 fanns det en vit Volvo 945 med röda kjolar. Så om det inte är den så kanske det finns möjlighet att blanda ihop tjuvarna med den.

You got to risk it, to get the biscuit :)

845 Inlägg
4 maj 2009
fyfan att folk inte kan skilja på mitt och ditt, själv råkat ut för massa stölder här uppe i norr men dem sitter där dom sitter nu. inge kul. men hoppas verkligen att någon får tag på dedär filurerna som bara förstör och snor saker.

mvh daniel

I brist på annat :)
526 Inlägg
5 maj 2009
Ni som sett den vita x45:an, hur ser personen i fråga ut som kör? Är de mer än en person?

Egentligen borde man springa ut (lugnt och fint) och snacka med dom, inget allvarligt, bara smalltalk och se om dom blir nervösa wink Eftersom många här vet om hur bilen ser ut och vad de är ute efter så skrämmer det nog lite förhoppningsvis smile

Sök