2173
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

603 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
c_Hall skrev:
Det blev väl bra det där! Allt liksom smälter in, snyggt !

Japp. Men om man ska vara lite kritisk så kanske det hade varit snyggare med kontrast mellan golv och vägg... eller kanske inte.

4 663 Inlägg
25 februari 2009
nice big_smile   kul att se  att de går framot

603 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Tänkte bara berätta att jag har en ny stereo på ingång. Ja den är inte fabriksny, snarare bättre begagnad smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 februari 2009
Härligt, blir det någon fin maskin nu då? smile

4 663 Inlägg
26 februari 2009
nice big_smile va blir det för enhet?

603 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Härligt, blir det någon fin maskin nu då? smile

Mina största förhoppningar ligger i att den fungerar. Det är ju alltid en risk att beställa begagnat hmm

Det är en p88rs. Alltså modellen före p88rs II. Ville ju egentligen ha tvåan men har kollat lite grann och det verkar som att det enda som fattas är bluetooth, annars så är den nästan edentisk.

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 februari 2009
Okej, då får vi hålla tummarna för att den är fin och fungerar bra smile

603 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
Allt jobb man gör är inte sånt jobb som syns

Jag har fixat lite med bilen igen. Tyvärr så var inte kameran laddad så det finns inte jättemånga bilder. Men det har inte hänt så stora visuella förändringar. Just nu är det mycket slitande med sånt som inte direkt syns. Det är sånna småjobb ständigt och det är nästan det som tar mest tid. Ville bara berätta det så ni inte undrar varför allt går så långsamt. tongue

Det jag fixat med är att:

Löda
Göra övre luckan inbrottsäker
Fixa med fläktlådan
Allmän kabeldragning

Just det jag har satt dit glaset nu också. Det kan jag nog fixa bilder med till kvällen smile.

Studerande
219 Inlägg
1 mars 2009
polomononen skrev:
Allt jobb man gör är inte sånt jobb som syns

Jag har fixat lite med bilen igen. Tyvärr så var inte kameran laddad så det finns inte jättemånga bilder. Men det har inte hänt så stora visuella förändringar. Just nu är det mycket slitande med sånt som inte direkt syns. Det är sånna småjobb ständigt och det är nästan det som tar mest tid. Ville bara berätta det så ni inte undrar varför allt går så långsamt. tongue

Det jag fixat med är att:

Löda
Göra övre luckan inbrottsäker
Fixa med fläktlådan
Allmän kabeldragning

Just det jag har satt dit glaset nu också. Det kan jag nog fixa bilder med till kvällen smile.

Vart är bilderna då?? tongue

4 663 Inlägg
1 mars 2009
lite småt och gott  gjort altså big_smile

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Fan bilder lovade jag ju yikes Slutade meka för ca en timme sedan och nu är jag lite trötter. Försöker fixa bilder till i morgon big_smile

huh?
10 427 Inlägg
1 mars 2009
P-88RS är fina grejer smile Värt att tänka på är ju att knappar och vred kan bli lite dålig efter ett tag.
Märkte idag att min gamle Pioneer-HU från sena 2006 börjat balla ur i volymvredet. roll

Edit: Har dessvärre ingen P88RS.

3 år ju iofs acceptabelt, men tänkvärt ändock. Lycka till med ljudbygget! smile
Senast redigerat av steifan (1 mars 2009)

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
steifan skrev:
P-88RS är fina grejer smile Värt att tänka på är ju att knappar och vred kan bli lite dålig efter ett tag.
Märkte idag att min gamle Pioneer-HU från sena 2006 börjat balla ur i volymvredet. roll

Edit: Har dessvärre ingen P88RS.

3 år ju iofs acceptabelt, men tänkvärt ändock. Lycka till med ljudbygget! smile

Okej, tack för informationen. Kan bjuda på en historia eftersom du ändå tog upp huvudenheten.

Jag har letat huvudenhet i 2-3 månader. Senaste månaden har jag kollat på blocket nästan varenda dag för att hitta en alpine 9855R eller en p88. Enheter finns men de är satta till överpris. När jag till sist hittar en som jag kan tänka mig så slår jag till, trotts att jag tycker det är lite dyrare än vad jag först tänkt. Pratar med säljaren och skickar pengar till hans konto. Han skickar enheten med posten dagen efter. Eftersom jag är en vanemänniska så gick jag in på blocket även den dagen och kollade enhet. 

Självklart så har det då trillat in en annons på en exakt lika dan enhet. Med några små roliga skillnader. Den enheten vill säljaren ha 1000 spänn mindre för. Det kunde jag i och för sig ha levt med. Men det som irriterar mig mest är att den har garanti till år 2010. Den jag köpte är över 1.5 år gammal och jag är glad om den inte är trasig eller att skärmen är helt sönderrepad. Surt eller hur hmm
Senast redigerat av polomononen (1 mars 2009)

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 mars 2009
Dum fråga, var ska du få plats med baslådan nu när du byggt allt annat så fint? tongue

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Dum fråga, var ska du få plats med baslådan nu när du byggt allt annat så fint? tongue

Kan inte alla sluta fråga det. Jag har ingen aning tongue Jobbar mycket hårt på den frågan!
Nej men jag tror jag vet hur jag ska lösa det...

Här kommer en video som ursäkt för den sena updaten big_smile

[video]http://www.garaget.org/video/y7dl3xjgm4kf[/video]

Tänkte jag visa hur det blev med fläktarna. När musiken stängs av så är det den motordrivna antennen som ni hör. Allting stängs av och på ihop med stereon. Tyvärr så måste man starta lysrören för sig själva. Så det visas bara i början på klippet.
Senast redigerat av polomononen (1 mars 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 mars 2009
Hehe, sorry roll Men detta har du iaf fått till bra big_smile

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Hehe, sorry roll Men detta har du iaf fått till bra big_smile

Hade en plan från böjan men hade räknat fel på några liter så nu måste jag fundera om. Men det ska nog gå bra till sist. Jag kanska börjar bygga på lådorna nästa helg big_smile.

Fritidsforskare
344 Inlägg
1 mars 2009
Fint blir det ju!, bra musik också vad heter bandet?.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

603 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Zajpner skrev:
Fint blir det ju!, bra musik också vad heter bandet?.

Mvh//Robin.

Visst blir det nice! Jag är ivrig på att få dit basarna nu tongue

At the gates - slaughter of the soul

Sök